  • 11. Data: 2009-02-02 19:51:16
    Temat: Re: Budowa stan surowy
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Piotr Maksymowicz napisał:

    > Szczgólnie , że droższa 200zł/m2 była po znajomości.
    > Ale jak wczesniej czytalem niektorzy twiedza, że nie da sie za takie
    > pieniadze porzadnie zbudowac. (patrz 3 posty wyżej).

    A ja powiem tak, porównaj oferty, tylko nie w sposób ile za stan surowy
    otwarty (zamknięty), bo to dla różnych budowlańców zupełnie inne pojęcia
    :) - zapytaj co konkretnie masz w cenie. Ale do rzeczy i na przykładzie.
    Ja za domek dostałem wycenę na 58 tysiaków, znajomy mówi, że to 20
    tysiów za drogo. Ale przeczytał w ofercie, że w cenie jest koparka, on
    za koparkę płacił ekstra. Ja mam w cenie szalunki, stemple itp, on za to
    płacił dodatkowo, ja mam makroniwelacje po budowie, on musiał wysupłać
    2 tysiączki i tak dalej, i tak dalej. Nagle wyszło tyle samo pieniędzy,
    tylko ja nie musiałem za tym wszystkim jeździć i tracić czas.
    pzdr.
    rafał

  • 12. Data: 2009-02-02 20:07:50
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > projektu. Teraz rzeczą oczywistą jest że powiedzmy połowa idzie dla szefa
    > a druga połowa dla ludzi czyli te zarobki drasztycznie dla pracownika
    > spadną z twoich 5,5 tyś. A szef musi ponieść koszty utrzymania firmy
    > dojazdy do pracy wyposażenie budowy w narzędzia , oraz masę innych
    > kosztów, wiec przestańcie się ośmieszać z ceną 25 tyś i zrobienie
    > siolidnego stanu surowego bo ja jako wykonawca wiele razy takie cudne
    > stany surowe za 25 tyś poprawialem.
    > Do autora jeśli masz solidną ekipę to lepiej zapłac więcej i zapomnij o
    > poprawkach i dopłacaniu przy kolejnych etapach budowy

    Ta solidna ekipa chce 2,5 raza wiecej. I to jeszcze po znajomości. 20-30% to
    bym im dopłacił bez zmrugniecia. Ale 150% wiecej to chyba lekka przesada.
    na razie jestem po 1 rozmowie- rozpoznaniu terenu :-). W ciagu tygodnia chce
    podjac ostateczna decyzję. Jutro czekam na odwiedziny kolejnego fachofca.
    jezeli ceny w tej wysokości będa sie powtarzac to znaczy, że taka jest cena
    budowy nad Bugiem.
    Poniewaz dałem ogłoszenia w portalach internetowych mam sporo ofert z całej
    Polski. Warszawiacy chcą 250zł ale i za 200 chetnie zrobią. Kieleczczyzna
    robi za 150zł. Tylko trzeba ich ugoscić. inne oferty to 150-200zł.

  • 13. Data: 2009-02-02 20:26:00
    Od: "tz" <t...@w...pl>

> [...]
    > Do autora jeśli masz solidną ekipę to lepiej zapłac więcej i zapomnij o
    > poprawkach i dopłacaniu przy kolejnych etapach budowy

    Dom wydaje mi się być (choć jak już wcześniej pisałem słabo się na tym znam)
    bardzo prosty:
    http://www.archon.pl/projekt_domu/dom_w_lukrecji_g/m
    44edad7d90a24
    myślę, że trzy m-ce to chyba bez problemu wystarczą.
    Przyznam szczerze, ze jak ktoś pisze, że podpwniczony dom o powierzchni
    ponad 200m2 da się wybudować w stanie surowym za mniej niż 60tys PLN to się
    zastanawiam czy mieszkamy w tym samym kraju. A może po prostu ja mam na
    czole napisane "FRAJER" i jestem jedyną osobą, która tego napisu nie
    dostrzega.
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-02-02 20:33:16
    Od: "tz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "
> [...]
    > Polski. Warszawiacy chcą 250zł ale i za 200 chetnie zrobią. Kieleczczyzna
    > robi za 150zł. Tylko trzeba ich ugoscić. inne oferty to 150-200zł.

    czy aby na pewno chodzi o stan surowy zamknięty z kominami, z dachem wraz z
    orynnowaniem i stolarką zewnętrzną? Jakoś nie chce mi się wierzyć w aż tak
    duże rozbieżności. Pomorze zachodnie to nie jest kraina mlekiem i miodem
    płynąca.

  • 15. Data: 2009-02-02 20:35:00
    Od: "tz" <t...@w...pl>

    > Ta solidna ekipa chce 2,5 raza wiecej. I to jeszcze po znajomości. 20-30%
    nigdzie nie napisałem, że to po znajomości.

  • 16. Data: 2009-02-02 20:48:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > kanalizację , posadzka strop kominy wieńce i kilka innych elementów to co
    > za free?
    45zł to mozliwa do uzyskania cena za mkw dachu w tym więźba, łaty kontrłaty
    folia dachówka, okna dachowe,obróbka kominów, rynny itp.

    Kris

  • 17. Data: 2009-02-02 20:52:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > Do autora jeśli masz solidną ekipę to lepiej zapłac więcej i zapomnij o
    > poprawkach i dopłacaniu przy kolejnych etapach budowy

    Płacć więcej nie ma większego sensu, niezależnie od ceny wszystkich trzeba
    dopilnować i tyle. A zadnej gwarancji że ten droższy zrobi lepiej nie masz.

    Kris

  • 18. Data: 2009-02-02 20:55:53
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > duże rozbieżności. Pomorze zachodnie to nie jest kraina mlekiem i miodem

    STAN SUROWY OTWARTY. Sorry za krzyk ale czytaj posty uwaznie. Dach z
    blachodachowka. Bez rynien. Bez Stolarki.
    Co do nastepnego postu to moja znajoma ekipa chciała 2,5X wiecej od
    kolejnej. Mam nadzieje ze teraz wszystko jasne.

  • 19. Data: 2009-02-02 20:55:54
    Od: a...@g...com

    On 2 Lut, 21:26, "tz" <t...@w...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > zastanawiam czy mieszkamy w tym samym kraju. A może po prostu ja mam na
    > czole napisane "FRAJER" i jestem jedyną osobą, która tego napisu nie

    He, he :-) Ja mam w sumie liczac po stropach 170+170+170 = 510m2.
    Liczac po samych podlogach (powierzchnia wewnetrzna podlog na gotowo):
    140 + 140 + 140 = 420m2. Odliczajac piwnice, garaze, a takze
    odliczajac skosy ponizej 1,9m zostaje jakies 140-160m2 (nie liczylem
    dokladnie;) No i policzmy dokladnie (wczesniej rzeczywiscie nie
    uwzglednilem koparki ktora kopala 3 dni bo dziura byla duuuuuuuza ;)

    1. Koparka -> 2,5k pln
    2. Szalunki law - 0 pln (robilem sam)
    3. Murowanie piwnicy (5 tys bloczkow betonowych - wysokosc prawie 3m,
    bo dwa bloczki sa "schowane" jako fundament, zeby podniesc chaupe
    troche -> bodaj 2,8k pln
    4. Szalowanie stropu nad piwnica + schodow = 3k pln
    5. Murowanie murow parteru (tez dosc wysoko - 11 warstw = 2,8m) = 3,2k
    pln
    6. Murowanie komina = 500 pln
    7. Szalowanie stropu nad parterem + schodow = 3,2k pln
    8. Murowanie scian na poddaszu = 0 pln (sam)
    9. Dach prawie 300m2 na gotowo z wszystkim -> 12k pln

    Dodatkowo trzebaby jeszcze policzyc ocieplenie fundamentow (u mnie
    calej sciany piwnicznej) = ja 0 pln, sam ocieplalem (15cm styro +
    siatka + klej), wymurowanie tudziez zaszalowanie w moim przypadku
    dwoch duuuuzych (6m) slupow pod daszek nad tarasem = u mnie 0 pln.

    Suma wychodzi mi 27,2k pln. Do tego ~400 pln na obsypanie koparka law
    = 27,6k pln. Do tego 50 pln za dwa dni roboty sasiada przy pomocy w
    zrzucaniu bloczkow betonowych :)))))

    No i rzeczywiscie - trzebaby policzyc deski, bo rozumiem, ze firma
    szalunki zawiera w cenie i inwestor nie musi juz nic kupowac? No to u
    mnie poszlo jakies 8m3 * 500 pln = 4k pln, a zostalo ok 4m2 ktore
    opycham po 350 pln = 1400 pln, czyli +2600. Suma: 30,25k pln.

    To wszystko, nie wydalem juz ani grosza za nic wiecej, a stan surowy
    zakonczony. Przypominam - po stropach chaupa ma 510m2, w pelni
    podpiwniczona, z dosc zakreconym dachem 300m2 :) Z tym ze trzeba
    pamietac, ze praktycznie pol roku spedzilem na budowie na ciezkiej,
    choc bardzo przyjemnej harowie :-) Dlatego IMHO w sumie te 50-60k pln
    na firme to realna cena.. Ja w kazdym etapie aktywnie uczestniczylem,
    co mocno mi obnizylo ceny i tez wydluzylo sama budowe. Firma musi
    placic podatki, zusy i inne.. Jezeli wiec nie chcesz sie angazowac w
    budowe - szykuj te 50-60:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2009-02-02 21:00:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > zastanawiam czy mieszkamy w tym samym kraju. A może po prostu ja mam na
    > czole napisane "FRAJER" i jestem jedyną osobą, która tego napisu nie
    Mury murami, tu cudów nie ma u nas licza za kondygnacje średnio 5tys. czyli
    w Twoim przypadku max 25-30tys bo masz piwnicę. Dach masz prościutki więc
    cały nie powinien Cie kosztować więcej jak 10tys w tym więźba okna i rynny i
    obróbki.

    Krzysiek