  • 21. Data: 2013-03-08 07:53:58
    Temat: Re: Budowanie domu - same początki
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 7 Mar 2013 16:11:33 +0100, Grzegorz napisał(a):

    > Jak tak wieje to może warto poimyśleś o wygospodarowaniu miejsca na wieżę
    > pod wiatrak?
    :-)
    Pomysł dobry, ale nie przejdzie.
    To jest strefa, gdzie nie można stawiać wysokich tematów - zakłócanie
    radioteleskopu w Piwnicach.

    --
    Franc

  • 22. Data: 2013-03-08 11:40:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Mar 8, 7:53 am, Franc <w...@w...pl> wrote:
    > Pomysł dobry, ale nie przejdzie.
    > To jest strefa, gdzie nie można stawiać wysokich tematów - zakłócanie
    > radioteleskopu w Piwnicach.

    A wysoko to znaczy ile?

    L.

  • 23. Data: 2013-03-08 12:13:42
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 8 Mar 2013 02:40:33 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > A wysoko to znaczy ile?

    Max. 9 metrów. Tyle dali nam pod dom.

    --
    Franc

  • 24. Data: 2013-03-15 17:37:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > No i teraz pojawiają się pytania.
    > 1. Czy przed pierwszych wbiciem łopaty musi cały teran być ogrodzony? Będą
    > wykopy itp.

    Tak obowiązkowo, z tym że nie musi to być od razu ogrodzenie docelowe. Ja
    np. zrobiłem tymczasowe z siatki leśnej bo przy budowie szkoda czasu na
    takie rzeczy. Chyba że dopiero czekasz na ekipę to wtedy sobie spokojnie rób
    ogrodzenie.

    > 2. Teren płaski i mocno wieje. Myślicie, że warto od razu posadzić
    > choinki,
    > czy czekać na zakończenie inwestycji. Jakbyśmy od razu posadzili, to przed
    > wprowadzeniem choinki miałyby rok i coś by już chroniły...

    Jak masz tak dużą działkę to się nie zastanawiaj tylko sadź ile się da.
    Każde drzewo i krzak posadzone teraz za rok będą już większe i będą
    zmniejszały efekt mieszkania na trawiastej pustyni. Zostaw tylko jakiś
    fragment na składowanie materiałów, humusy z wykopów itd.

    > 3. Pompa ciepła - zasilanie dolne chcę wkopać w gruntu (rozłożyć - nie
    > chcę
    > odwiertów pionowych). Nie znalazłem wiążącej informacji, czy po takim
    > zasilaniu można np. jeździć samochodem, położyć kostkę brukową.

    To zależy od głębokości posadowienia i rodzaju rur. Jak to zrobisz z rury
    hdpe100 fi 32 na głębokości metra to nawet czołgiem możesz nad tym jeździć.

    Pozdrawiam
    Ergie

    --
    Franc