  • 11. Data: 2009-02-09 14:36:56
    Temat: Re: Budowanie po latach
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:gmp7ng$ho1$1@inews.gazeta.pl...

    > a nie? :-)

    no ja tego nie wiem - ja tylko remontowalem, wiec bez

  • 12. Data: 2009-02-09 15:21:35
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>

    robert <r...@s...pl> napisał(a):

    > a co ja bym zrobił? złozył jeszcze raz wniosek o pozwolenie na budowę :-),
    > projekt już jest, WZ to u mnie max 3 miesiące, więc tylko czas potrzebny,
    > ale autorowi jak widac się nie śpieszy :-)
    A nie ma niebezpieczenstwa ze w miedzyczasie zmienily sie przepisy budowlane
    lub plan zagospodarowania i przy ponownym wystapieniu o pozwolenie ze starym
    projektem... tego pozwolenia sie po prostu nie dostanie?

    Nie umiem podac przykladow, ale np kiedys kotlownia w piwnicy mogla byc nizsza
    niz obecnie. Chodzi mi o tego typu rozbieznosci. Czy nie wystapia tutaj jakies
    problemy? Czy moze fakt ze budowa jest rozpoczeta oznacza automatyczne
    przyjecie starego projektu?
    Jesli ktos umialby tutaj pare slow napisac to mysle ze wszystkim moze sie przydac.

    pozdrawiam
    Bruno

  • 13. Data: 2009-02-09 19:09:07
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik " BrunoJ" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przyjecie starego projektu?
    > Jesli ktos umialby tutaj pare slow napisac to mysle ze wszystkim moze sie

    Jest takie ryzyko - trzeba przejrzeć projekt. Do kosztów dojdzie też
    inwentaryzacja stanu obecnego oraz mapa do celów projektowych.

  • 14. Data: 2009-02-10 07:16:07
    Od: arch <s...@w...pl>

    Witam.
    Najrozsądniejsze w Twoim przypadku bedzie złożenie wniosku do
    powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o DOKOŃCZENIE BUDOWY.
    Tak jak wcześniej ktoś pisał, nie ma mozliwości uzyskania dziennika
    budowy, do którego mógłbyś wpisać wcześniejsze daty robót budowlanych.
    Organ wydający dziennik może ci tylko wydać drugi tom dziennika jako
    kontynuacja pierwszego. W przypadku braku pierwszego tomu i tak musisz
    sie udać do PINB. Przecież do II tomu nie wpiszesz wcześniejszych dat
    bo dzienniki są rejestrowane i wpisywana jest data wydania.
    Jednak jak to jest w PINB z dokończeniem budowy to nie wiem, musisz
    sie sam dowiedzieć.

    pozdr
    Sławek

  • 15. Data: 2009-02-10 09:12:17
    Od: "MAREK" <m...@w...pl>

    Problem jest głębszy. Jak wydanie zostanie nowy dziennik budowy, to jest w
    nim wpisana data wydania. Nie można dokonywać wpisów wstecz.
    Faktycznie problem jest również w samym projekcie pod warunkiem oczywiście
    jeżeli budowa straciła swoją ciągłość (więcej niż 3 lata).
    Istotnym zatem problemem jest wykazanie, że budowa trwa dalej i właśnie to
    jest moje pytanie jak to zrobić.
    Jesli kierownik zmarł w 2003r to jet to nieciągłość ewidentna

    Pytanie jaka jest praktyka urzędnicza?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2009-02-10 11:56:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    arch wrote:
> [...]
    > bo dzienniki są rejestrowane i wpisywana jest data wydania.
    > Jednak jak to jest w PINB z dokończeniem budowy to nie wiem, musisz

    dlaczego mam dziwne przeczucie że uczciwa droga moze sie okazać drogą przez
    mękę i do tego kosztowną drogą przez mękę.

  • 17. Data: 2009-02-10 12:21:22
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Kierownik, insp. nadzoru, inwestor, wykonawca i projektant.

    Czy w 1995 roku inwestor sam sobie postawił ściankę działową?
    Chyba w 1997 roku sam sobie ją wytynkował. Mogę się mylić oczywiście, ale
    to można sprawdzić w dzienniku budowy, czego inwestor starannie nie
    uczynił, bo zapewne znajdą się tam jego wpisy po ponownym otwarciu tego
    dziennika. Jeśli nie o ściance działowej, to może o czymś innym i w ten
    sposób ciągłość prowadzenia budowy będzie zachowana. Kierbuda teraz sobie
    znajdzie i jakoś ominie problemy. Może jeszcze jakaś koperta z.... z
    pisemną prośbą o przywrócenie terminu?

  • 18. Data: 2009-02-10 14:00:03
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > arch wrote:

    > dlaczego mam dziwne przeczucie że uczciwa droga moze sie okazać drogą
    > przez mękę i do tego kosztowną drogą przez mękę.
    Niekoniecznie. Tam, tez pracuja ludzie i mozna wszystko legalnie załatwić.
    Przy odrobinie dobrej woli oczywiście.

    Kris

  • 19. Data: 2009-02-11 09:04:03
    Od: xart <x...@g...com>

    Kris pisze:

    > Niekoniecznie. Tam, tez pracuja ludzie i mozna wszystko legalnie
    > załatwić. Przy odrobinie dobrej woli oczywiście.
    Dokladnie tak.
    Zmiane pozwolenia na budowe (czyli de facto nowe) udalo mi sie
    zalatwic w 2 dni wraz z uprawomocnieniem bo trafilem na czlowieka.
    W tym samym starostwie bujalem sie ze 3 tygodnie ze zlozeniem
    papierow do odbioru chaty bo trafilem na urzedasa.

    pzdr
    art.

  • 20. Data: 2009-02-12 08:11:08
    Od: "MAREK" <m...@w...pl>

    No to urzędnik złamał prawo
    i to przynajmniej dwa razy.

    Dobra wola? Ciekawe czy wszystkich tak załatwia czy tylko wybranych?

    --
    Marek