  • 141. Data: 2009-02-09 09:12:47
    Temat: Re: Budowlaniec i budzetówka
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:gmneaq$t5g$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Piotr napisal:
    > [ ciach ]

    > Czyli krotko mowiac: jestesmy BIEDNYM spoleczenstwem, w ktorym kilka
    > grup probuje sie dobrze ustawic i dorabiaja do tego wolnorynkowa
    > ideologie.

    Nie - jestesmy biednym spoleczenstwem, w ktorym wielu zamiast wziac sie do
    uczciwej roboty bedzie jeczalo, ze im sie nalezy bo sasiad ma - ale tego ile
    sasiad pracowal w przeszlosci (podczas gdy samemu sie odbebnialo 8 godzin na
    dzien) by dojsc do tego, co ma juz sie nie widzi. By dojsc do czegokolwiek
    wiecej niz inni, trzeba pracowac inaczej niz inni. Czyli albo wiecej, albo
    efektywniej. Jest oczywiscie grupka kolesi z plecami, ale o tych nie pisze,
    tak jak nie pisze o hadlujacych narkotykami.

  • 142. Data: 2009-02-09 09:17:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Prawde pisze, co by nie mowic. Mnie najbardziej z tego wkurza 30 dniowe
    > zwolnienie. Bzdura totalna, w ogole nie mam po co chodzic do lekarza. Mam
    > tez w rodzinie nauczycielke, widze jak wyglada praca w wakacje, ferie i
    > swieta i slysze te narzekania przy okazji matur. To napewno ciezka praca,
    > ale ma tez dobre strony.

    Dokladnie, na dwutygodniwe wakacje jezdze co pare lat. Bardzo wazna rzecz -
    czas ktory inwestujemy w siebie/wlasna firme jest bardzo wdzieczny,
    przeksztalca sie w pieniadz z duza nawiazka. No ale to widac najwyrazniej w
    przegladzie dlugoterminowym.

  • 143. Data: 2009-02-09 09:18:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Piotr " <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mi nie umknęło za to, że skończyły Ci się argumenty. Nazywanie po imieniu
    > pewnych spraw pewnie Cię mocno stresuje, może nawet boli.

    To akurat u niego dosc typowe.

  • 144. Data: 2009-02-09 09:19:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości
    > Użytkownik Piotr napisał:
    > Woli prytwatną wizytę od
    > Nieprawda, ja w zeszłym roku się wkurzyłem i zacząłem korzystać z
    > publicznej służby zdrowia, bo tyle lat płacę i uważam, że mi się należy.

    Ja tez ale, w momencie gdy za badanie musze zaplacic np. 1000zlotych.

  • 145. Data: 2009-02-09 09:25:00
    Temat: Re: Wykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ?
    Od: "Jackare" <...@d...pl.sp>

    > Nie twierdze ze tak jest u Ciebie ale w branży która reprezentujesz to
    > pracownicy są zatrudniani albo na czarno albo na umowe o dzieło itp. Więc
    > urlopy zwolnienia ZUS to tylko teoria.

    Wszystko zależy od skali przedsiębiorstwa
    > .
    >
    > Zacznij np budować swój dom to zobaczysz to wszystko z pozycji inwestora i
    > myślę ze troche Twoje poglady będą inne

    Nie chcę nie chcę nie chcę. Nie przetrwałbym budowy nerwowo :) Po pierwsze
    nie chcę domu - jestem typowym mieszczuchem który jest zadowolony z
    mieszkania w dużym mieszkaniu i nie wiem o lile większy musiałby być dom aby
    był dla mnie komfortowy, ale na pewno na tyle duży, że mijałoby się to z
    ekonomicznym i funkcjonalnym sensem utrzymywania go.
    A teoretycznie rozważając zapewne zdecydowałbym się kupić coś co już stoi -
    najchętniej w stanie gdzie wchodzę i mieszkam.
    --
    Jackare

  • 146. Data: 2009-02-09 09:31:33
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Piotr napisal:
    > Chamem Cię nie nazwałem, nie miałem takiego zamiaru.

    Wiesz, moze nie zauwazyles, bo w branzy budowlanej tzw. 'mocny' jezyk
    rzadzi, ze nazwanie kogos 'debilem' jest bardzo mocna inwektywa.
    Ty nie musisz sie zgadzac z moimi pogladami, ja nie musze z Twoimi,
    ale jakos nie kierowalem w Twoim kierunku rynsztokowych epitetow.
    Ty zas skierowales je w moim.

    > Traktuję Cię z dużej litery i na razie tak zostanie.

    Z wzajemnoscia. Mam nadzieje, ze osiagniemy jakies status quo
    bez inwektyw nawet pozostajac przy swoich pogladach.

    > Aha, zamozadowolenie osiągnę, gdy na tej grupie przestaniemy
    > kombinować jak samodzielnie można złożyć rozdzielnię el, wykopać studnię czy
    > podłączyć gaz do kuchenki, a nie kiedy spadną ceny na usługi. Ty masz zarobić
    > na fachowca, ja mam wykonać robotę zgodnie ze sztuką.

    To bylaby swietna sytuacja, ale watpie, czy szybko nastapi.
    Jezeli nastawienie bedzie takie, jak dotad w branzy budowlano-wykonczeniowej,
    to nigdy, bo nastapilo kompletne oderwanie sie cen od realiow lokalnych.
    Bardziej obawiam sie kolejnych dazen grup lobbystycznych to ustanowienia
    kolejnych restrykcyjnych przepisow rezerwujacych pewne prace
    wylacznie dla wybranych pupilow wladzy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 147. Data: 2009-02-09 09:33:00
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Ghost napisal:
    > To akurat u niego dosc typowe.

    Masz cos wiecej do powiedzenia pierwszy 'bluzgotworco'?
    Odreagowales juz swoje stresy branzowe?
    --
    Jacek

  • 148. Data: 2009-02-09 09:38:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Dokładnie tak samo :)

    Gdsybysmy zyli w prozni moze Twoj model by zadzial - po prostu inaczej
    wygladalaby struktura cen. Niestety poniewaz mamy sasiadow powstalyby spore
    napiecia miedzy roznymi kosztami (jedne duzo wyzsze inne duzo nizsze) i nie
    wiem jak moglaby sie pojawic tu jakakolwiek rownowaga, nawet dynamiczna.

  • 149. Data: 2009-02-09 09:48:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No ale akcje firmy z dobrym zyskiem powinny isc w gore. Klopot w tym, ze
    > wyplacenie dywidendy jest jak konsumowanie odsetek w banku - mozesz je
    > wyplacic, a mozesz obrocic w kapital i zostawic w banku.

    Dobrze, ale o tyle to dziwne, ze firmie wlasciwie nic do wlasnych akcji. Sa
    przeciez wylacznie prawem wlasnosci spekulacyjnym zreszta. To co jest na
    gieldzie to cena popytu i podazy samego papieru. Im wiecej sprzedajacych tym
    cena jest nizsza, im wiecej kupujacych tym cena jest wyzsza. Oczywiscie cena
    zwykle nie jest oderwana od samej kondycji firmy, bo kto chce kupic akcje
    upadajacej spolki. Jak na tej podstawie placic dywidende, to ja naprawde nie
    mam pojecia, bo wzrost cen papierow wlasnosci danej spolki nie powoduje
    wzrostu jej aktywow.
    Spekulacje to tylko gra wlascicieli firmy i jej przyszlych wlascicieli.

    > mnozy, wyplacac zaczniemy na emeryturze. Oczywiscie jesli spolka wyplaca
    > dywidende w cale nie oznacza, ze robi cos zle. Ja tylko zaznaczam, ze nie
    > nalezy wprost i jednoznacznie wiazac wysokosci dywidendy z kondycja firmy,
    > czy z prognoza jej przyszlej kondycji (chociaz niewyplacenie dywidendy
    > zwykle - nie zawsze - lepiej prognozuje na przyszlosc).

    Dywidenda to zarobek dla jej wlascicieli i to oni przeciez na walnym
    zgromadzeniu decyduja o jej wyplacie i wysokosci, decyduja rowniez co zrobic
    z wypracowanym zyskiem, ale tylko i wylacznie zyskiem. Jak zysku nie bedzie
    to zaczyna sie wysprzedawanie majatku. W sumie mechanizm jest klarowny, bo
    to nie prezes decyduje o wyplacie, tylko jej wlasciciele.

    Pozdro.. TK

  • 150. Data: 2009-02-09 10:16:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Dobrze, ale o tyle to dziwne, ze firmie wlasciwie nic do wlasnych akcji.
    > Sa przeciez wylacznie prawem wlasnosci spekulacyjnym zreszta.

    Po pierwsze naduzywasz troche tej spekulacji. Nie wszystkie akcje nadaja sie
    do spekulacji, nie wszyscy spekuluja na gieldzie. Firmie jednak zalezy by
    jej akcje staly jak najwyzej.

    > Jak na tej podstawie placic dywidende, to ja naprawde nie mam pojecia, bo
    > wzrost cen papierow wlasnosci danej spolki nie powoduje wzrostu jej
    > aktywow.

    Koncepacja jest niby taka, ze jak sie firmie dobrze wiedzie to placi duza
    dywidende, akcje z duza dywidenda automatycznie drozeja.

    > Dywidenda to zarobek dla jej wlascicieli i to oni przeciez na walnym
    > zgromadzeniu decyduja o jej wyplacie i wysokosci, decyduja rowniez co
    > zrobic

    Wiekszoscia glosow ;-)

    > z wypracowanym zyskiem, ale tylko i wylacznie zyskiem. Jak zysku nie
    > bedzie to zaczyna sie wysprzedawanie majatku. W sumie mechanizm jest
    > klarowny, bo to nie prezes decyduje o wyplacie, tylko jej wlasciciele.

    Po pierwsze jesli jest zysk nie wszyscy musza chcec go "wyplacic", po drugie
    jednak prezes ma wplyw na wysokosc samego zysku.