  • 21. Data: 2021-05-23 08:09:00
    Temat: Re: Budujemy Nowy Dom
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 22.05.2021 o 21:27, r...@k...pl pisze:
    > Jeśli, jeżeli, być może...
    >
    > Czyli kiedy spadną?

    A Ty dalej nic nie rozumiesz... Najwięcej agresji, kreujesz się na guru
    giełdowego, potem takie pytania...

    Przeczytaj może jakąś książkę na temat spekulacji na giełdzie. Pytania
    "kiedy" są z gatunku tych, które dowodzą, że pytacz jest na poziomie
    piaskownicy.

    --
    MN

  • 22. Data: 2021-05-23 09:51:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 23 May 2021 08:09:00 +0200, Marcin N

> [...]
    >
    > Przeczytaj może jakąś książkę na temat spekulacji na giełdzie. Pytania
    > "kiedy" są z gatunku tych, które dowodzą, że pytacz jest na poziomie

    Ale co ma piernik do wiatraka? Chodzi o to że drób swoje teorie uskutecznia
    a pojęcie ma o tym mizerne -- co pokazuje historia. Ot, pisze co mu się
    wydaje i pisze tak, aby nikt mu nie zarzucił w przyszłości, że gucio
    wiedział (jak z tym gazem).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2021-05-23 10:37:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 23 May 2021 08:09:00 +0200, w <60a9f17b$0$512$65785112@news.neostrada.pl>,
    Marcin N <m...@o...pl> napisał(-a):

    > A Ty dalej nic nie rozumiesz... Najwięcej agresji, kreujesz się na guru
    > giełdowego, potem takie pytania...

    Pytam się konkretnie kiedy jego bzdety się zrealizują.
    Czego nie rozumiesz?

    > Przeczytaj może jakąś książkę na temat spekulacji na giełdzie. Pytania
    > "kiedy" są z gatunku tych, które dowodzą, że pytacz jest na poziomie
    > piaskownicy.

    Aha, zdanie "ekspierdów" przyjmuje się za pewnik i nie wolno być zbyt
    dociekliwym :D

  • 24. Data: 2021-05-25 07:47:07
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 21 maja 2021 o 12:08:34 UTC-5 4...@g...com napisał(a):

    > Już się daje określać w czasie. Przedwczoraj na Onecie był artykule wyglądał na
    sponsorowany. Chińskie domy z prefabrykatów. Wyglądało że stan za więcej niż surowy
    zamknięty 1000 zł za metr plus transport 8350 dolarów. Do tego płyta, nie jest droga,
    montaż jeśli nie samemu to czterech ludzi po 50zł/h przez cztery dni. Są od jakiegoś
    czasu a w zasadzie od zawsze były polskie domy z prefabrykatów. Nieśmiertelna Brda
    według muratora może mieć metraż od 35 do 100m?. Cena bez montażu za same
    prefabrykaty od 35 do 75 tysięcy złotych.

    Ja te idee tanich domow widzialem juz od lat. Problem z nimi jest taki ze
    samodzielnie sie tego stawiac nie daje.
    To o czym mowisz ma szanse sie ziscic jak tylko budowa domu bedzie tak latwa jak
    robienie zagonu z rzodkiewka.
    Wtedy kowalski bedzie mial szanse olac deweloperow, architektow, elektrykow itp.

    Tak jak kiedys domy z paczek Searsa tak ta idea jest mozliwa. Ale musi byc tak prosta
    zeby kowalski w 5-10-20 weekendow sam se to postawil i zeby potem 30 lat w tym mogl
    przemieszkac.

    A najlepiej jakby nawet te prefabrykaty byly do zrobienia samemu/przez szwagra.

    Ja sie przygladam amerykanskim konstrukcjom i one sa tak debilnie proste ze byle
    idiota je jest w stanie stawiac. Ale co z tego jak tam sa detale ktore zrobione zle,
    sprawia ze caly spod domu ugnije po 5-8-12 latach? No i co po prostocie jak deski w
    usiech kosztuja tyle co pustaki w polsce?

    Podsumowujac: Mnie wszelkie "systemy" nie fascynuja. To zazwyczaj sa metody na
    zamkniecie sobie kawalka rynku za pomoca takiego czy innego patentu wiec pozytek
    nikly a taki wynalazca sam sobie kase do portfela blokuje przez zanizenie ceny.
    Zeby to mialo sens to trzeba aby kowalski mogl dom zbudowac sam. Wtedy rynek sie
    uzdrowi. Tak jak cena chleba czy kartofli nie jest pompowana, bo albo jest
    alternatywa (makaron i ryz) albo se mozna te kartofle samemu posadzic i za trzy
    weekendy roboty miec zarcie na caly rok.

  • 25. Data: 2021-05-27 07:06:10
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.05.2021 o 09:37, r...@k...pl pisze:
> [...]

    na logikę to te ceny mają prawo nie spaść (w sensie spadną do wyższych
    poziomów niż teraz, bo zanim to nastąpi inflacja je podbije)

    > Aha, zdanie "ekspierdów" przyjmuje się za pewnik i nie wolno być zbyt
    > dociekliwym :D

    przecież od roku to standard, do tego wystarczy usuwać głosy ekspertów
    obalających ich teorie i okazuje się, że kilka osób pokazywanych w tv,
    to nieomylne istoty dbające o nasze życie ;)
    Dodatkowo logikę musisz odłożyć na bok, bo w tych czasach tylko
    nielogiczne ruchy mają sens.

    Lukasz

  • 26. Data: 2021-05-29 21:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

> [...]
    >
    > Przeczytaj może jakąś książkę na temat spekulacji na giełdzie.
    > Pytania "kiedy" są z gatunku tych, które dowodzą, że pytacz jest

    W jaki inny sposób okreslic czy ktos miał racje tworzac tego typu
    predykcje niz okreslając konkretne warunki brzegowe?

    Czyli jeżeli Zenek mowi ze skoro teraz umiera duzo ludzi to kiedys
    bedzie umierało mniej to nigdy nie bedzie mozna powiedziec ze pierdolił
    głupoty bo to "kiedys" moze byc za 50 lat?

    Skoro Zenek twierdzi ze ceny spadna o połowe to do kiedy musimy czekac
    na weryfikacje tej tezy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 27. Data: 2021-06-06 07:09:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Nie zna sie. Niech zapyta Zenka ;-D
    > Zenek mowi ze dzieki temu programowi w niedajacym sie okreslic czasie
    > domy i mieszkania stanieja o niedajacy sie okreslic procent ;-P

    Tu akurat Zenek ma rację moim zdaniem
    Tylko że nie dzięki "programowi"
    A taka ciekawostka mi wpadła
    https://noizz.pl/spoleczenstwo/taki-dom-mozna-kupic-
    za-17-tys-zl-w-japonii-jest-ich-8-mln/rxlt9sh?utm_so
    urce=facebook_extra&utm_medium=social&utm_campaign=_
    24h_&utm_term=autor_1

    > To bardzo wygodne - w sumie nigdy nie da sie zweryfikować czy miał
    > racje.

    Generalnie Zenek mądrze pisze. Na tematy techniczne.
    O ekonomi pojęcia nie ma ale czasami dobrze przewiduje.
    Chamski jest ake nie taki z niego idiotą jak debil Runt( kilka innych nicków ma)
    Zenek jest gość techniczny i " budowlanym" językiem się posługuje ale sporo z tego co
    pisze( pomijając bluzgi) ma sens

  • 28. Data: 2021-06-06 07:26:06
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 29. Data: 2021-06-06 07:33:00
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Zenek jest gość techniczny i " budowlanym" językiem się posługuje ale sporo z tego
    Generalnie: współczuję tym co budowę kilka miechów temu zaczęli. Budżet im się
    rozjechał jak nic bo ceny w górę. A kosztorys do banku przesłany i nie ma szans się
    spiąć.
    Od roku robię cos tam i i ceny stal(konkretnie profil 2x2cm)wzrosły dwukrotnie od
    stycznia do dzisuaj. W styczniu 25zl za 6 metrów wczoraj 54 zl

  • 30. Data: 2021-06-06 10:50:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > Zenek jest gość techniczny i " budowlanym" językiem się posługuje ale sporo z tego
    Oczywiście że nie mam pojęcia o ekonomii bo jako bardzo nieliczny twierdziłem że ZUS
    nie upadnie a 500+ będzie miało zbawienny wpływ na gospodarkę. Podobnie 13 i 14
    emerytura. W tej chwili na temat domow, dużego lotniska itp mam inne zdanie niż
    miliony much. I nic nie zmienia że kiedyś pisałem o marnej opłacalności montowania
    paneli słonecznych na dachach. A po nowych uregulowaniach od nowego roku nie będą
    mało opłacalne a wcale nie opłacalne się zrobią jeśli sieć będzie kupowała z nich
    prąd kiedy będzie miała kaprys i będzie za niego płaciła np 25 groszy za
    kilowatogodzinę.