  • 31. Data: 2021-06-06 11:03:23
    Temat: Re: Budujemy Nowy Dom
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Oczywiście że nie mam pojęcia o ekonomii bo jako bardzo nieliczny twierdziłem że
    ZUS nie upadnie a 500+ będzie miało zbawienny wpływ na gospodarkę. Podobnie 13 i 14
    emerytura. W tej chwili na temat domow, dużego lotniska itp mam inne zdanie niż
    miliony much. I nic nie zmienia że kiedyś pisałem o marnej opłacalności montowania
    paneli słonecznych na dachach. A po nowych uregulowaniach od nowego roku nie będą
    mało opłacalne a wcale nie opłacalne się zrobią jeśli sieć będzie kupowała z nich
    prąd kiedy będzie miała kaprys i będzie za niego płaciła np 25 groszy za
    kilowatogodzinę.

    Ta niska opłacalność paneli to z czego ma wynikać?
    Wg moich obliczeń moja instalacja zwróci się po najwyżej 6 latach. Jak
    dla mnie to bardzo wysoka opłacalność.

    Oczywiście nie mam na myśli nowych przepisów - których szczegółów nie
    znamy jeszcze.

    --
    MN

  • 32. Data: 2021-06-06 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Tu akurat Zenek ma rację moim zdaniem
    > Tylko że nie dzięki "programowi"
    > A taka ciekawostka mi wpadła
    > https://noizz.pl/spoleczenstwo/taki-dom-mozna-kupic-
    za-17-tys-zl-w-
    > japonii-jest-ich-8-mln/rxlt9sh?utm_source=facebook_e
    xtra&utm_medium
    > =social&utm_campaign=_24h_&utm_term=autor_1

    > Generalnie Zenek mądrze pisze. Na tematy techniczne.
    > O ekonomi pojęcia nie ma ale czasami dobrze przewiduje.
    > Chamski jest ake nie taki z niego idiotą jak debil Runt( kilka
    > innych nicków ma) Zenek jest gość techniczny i " budowlanym"
    > językiem się posługuje ale sporo z tego co pisze( pomijając
    > bluzgi) ma sens

    Czyli tez przewisujesz 50% spadek cen?
    Jakas data krytyczna?

    O Japoni czytałem, ale powiedz mi jakie ceny w tym czasie maja domy w
    miejscach gdzie ludzie chca mieszkac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 33. Data: 2021-06-06 17:14:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 6 czerwca 2021 o 12:00:01 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Czyli tez przewisujesz 50% spadek cen?

    Wskażesz, gdzie tak napisalem?(50%)

    > Jakas data krytyczna?

    Gdybym miał taką wiedzę to dzisiaj moglbym przestać pracować;)

    > O Japoni czytałem, ale powiedz mi jakie ceny w tym czasie maja domy w
    > miejscach gdzie ludzie chca mieszkac?
    Mam 3 miejsca gdzie mogę praktycznie od ręki zacząć budować dom lub wyremontować i
    zamieszkać w istniejącym tam.
    Nieruchomoś moje, odkupione za "grosze" czy uzyskane w spadku.
    Póki co je wynajmuje itp
    Dom wybudowałem tu gdzie wybudowałem za działkę zapłaciłem 60tys mając 3 lokalizację
    10-15 km dalej.
    Te 10-15 km robi jednak różnice.
    Dojazdy, samochód, wożenie dzieciaka itp.
    To raczej oczywiste.
    Więc nie pisz mi " gdzie ludzie chcą mieszkać" bo ja to wiem.

  • 34. Data: 2021-06-06 17:20:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 6 czerwca 2021 o 11:03:25 UTC+2 Marcin N napisał(a):
    >.
    > Ta niska opłacalność paneli to z czego ma wynikać?
    > Wg moich obliczeń moja instalacja zwróci się po najwyżej 6 latach. Jak
    > dla mnie to bardzo wysoka opłacalność.
    Jeśli wyszło Tobie 6 lat to całkiem ok. Mi wychodziło bliżej 8 lat.
    A to pod warunkiem że władza nie namiesza.
    A jak widać zaczyna mieszać. Dwa nocne głosowania i ręką w w nicniku.
    Dlatego do biznesów z rządem podchodzę tak że zwrot max w 5 lat

  • 35. Data: 2021-06-06 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Wskażesz, gdzie tak napisalem?(50%)

    Napisałes ze Zenek ma rację a Zenek przewiduje 50% spadek wartosci
    nieruchomosci.

    > Gdybym miał taką wiedzę to dzisiaj moglbym przestać pracować;)

    :)

> [...]
    > To raczej oczywiste.
    > Więc nie pisz mi " gdzie ludzie chcą mieszkać" bo ja to wiem.

    No ale to jest klu problemu.
    Znajomy za dom około 110 metrów + działka około tysiaca metrów zapłacił
    450 tysiecy do stanu deweloperskiego.
    Całkiem blisko Poznania ale nie po mojej stronie.
    Po mojej stronie mozna kupić za 550 ale z działka o połowe mniejsza.
    Dlatego takie przykłady jak Japonia, Detroit czy jakies miasteczka we
    Włoszech to jednak bardziej ciekawostki niz realne spojrzenie na rynek.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 36. Data: 2021-06-06 20:35:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 czerwca 2021 o 17:20:50 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    > A jak widać zaczyna mieszać. Dwa nocne głosowania i ręką w w nicniku.
    > Dlatego do biznesów z rządem podchodzę tak że zwrot max w 5 lat
    Że spiskiem z głosowaniami bym nie przesadzał. Podali warunki brzegowe. Co co się
    zmieszczą do końca tego roku mają przez 15 lat dzisiejsze warunki prosumenckie. Od
    nowego roku dla nowych prosta procedura. Produkuje ktoś prąd ze słońca to może go
    sprzedać po cenie po jakiej w tym momencie sprzedają elektrownie. Cena może być
    ujemna, są takie okresy czasu w czasie doby że energetyka dopłaca do odebranego
    prądu. Na dodatek formuła kupowania prądu wymaga żeby dwie strony się dogadały. Teraz
    jak sieci przechowują to coś innego jak kupują. Jak mają za dużo prądu mogą nie
    kupić. Do tego fotowoltaika bez magazynu prądu na poziomie małego wytwórcy jest
    źródłem nie mającym żadnej wiarygodności jeśli idzie o planowe dostawy prądu.
    Energetyka ma kluczowy udział w zapewnieniu bezpieczeństwa państwa. Nie może się
    opierać na przypadkowym prądzie. Każda mała instalacja jeśli nie ma zabezpieczenia na
    15 minut nie powinna być dopuszczona do podłączenia z siecią. 15 minut potrzeba żeby
    uruchomić elektrownie szczytowe i dołożyć węgla pod kotły w elektrowniach węglowych.
    Prosty scenariusz. Potrzebujemy 25 GW. I tyle robimy a w tym 5GW z małej
    fotowoltaiki. I nagle słońce zaszło za chmury. Spada częstotliwość bo działające
    generatory są bardziej obciążone i spadają im obroty. Zaczynamy ciągnąć prąd skąd się
    da żeby wyrównać ubytek. To prąd poza bilansem. Może być droższy 20-50-100 itd razy
    od prądu wytwarzanego planowo według zamówienia. W czasie kiedy spadła częstotliwość
    silniki kręcą się wolniej ale pobierają więcej prądu bo to impedancja. Pobierają
    więcej prądu to dalej rozregulowują system a na dodatek grzeją się i przepalają. I
    nagle wyszło słońce. Woda w elektrowniach szczytowych leje się na cały gwizdek,
    turbogeneratora rozpędziły się i nadrabiają okresy w sieci. Robi się nadwyżka prądu.
    niemcy włączają grzałki jakie mają w Bałtyku i go grzeją nadmiarowym pracę. Znowu
    sieć nie jest zbilansowana i za to grzanie biorą od nas kasę. I znowu górnej ceny za
    kilowatogodzinę nie ma. Wszyscy słyszeli o magazynie prądu jaki kupiła w USA
    Australia. Debilom wciskali kit ze będzie on w nocy zasilał itd. prawda jest inna.
    Magazyn służy bilansowaniu sieci. Na kasie za bilansowanie zwrócił się po dwóch
    miesiącach. Startuje w 1/10sekundy i wykosił wszystkie tradycyjne elektrownie.

  • 37. Data: 2021-06-06 20:58:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 6 czerwca 2021 o 20:00:00 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Napisałes ze Zenek ma rację a Zenek przewiduje 50% spadek wartosci
    > nieruchomosci.

    Nie manipuluje proszę
> [...]

    > Dlatego takie przykłady jak Japonia, Detroit czy jakies miasteczka we
    > Włoszech to jednak bardziej ciekawostki niz realne spojrzenie na rynek.

    Mozna też na gotowo kupić za 400 tys( pewnie nie w Poznaniu) ale w moje rodzinnej
    wiosce po tyle kumpel buduje i sprzedaje.
    Twierdzi że 50 tys zysku na 1 domie ma( wybudował już ponad 20).
    Więc da się wybudować za 350 tys.
    Ale to info z rozmowy z końca ubiegłego roku. Teraz raczej nie ma szans na to.

  • 38. Data: 2021-06-06 21:43:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Początek i koniec zawsze są jednością."
    A jak bym napisał że 49,8% to byś się przypierdalal że 49,8? Twoja małostkowość z
    wiesniactwem przebijają wszystko i rozmowa z Tobą to gwałt na rozumie.

  • 39. Data: 2021-06-07 11:23:55
    Od: Mark Woydak <m...@n...net>

    W dniu 2021-06-06 o 07:26, Kris pisze:
> [...]

    No prosze, proszę. Kolejny lizodup psychopaty zenka.

    --
    MW

  • 40. Data: 2021-06-07 11:24:41
    Od: Mark Woydak <m...@n...net>

    > I nagle słońce zaszło za chmury. Spada częstotliwość bo działające generatory są
    bardziej obciążone i spadają im obroty.

    Buuuhahhahahhahahhahaaa! Puknij się w ten rozgrzany łeb!

    --
    MW