  • 111. Data: 2015-05-22 11:00:30
    Temat: Re: Budujemy Polskę
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-22 o 10:36, Maniek4 pisze:

    > Ale jaja. :-)

    A że niby jak to wyglądało?

    --
    Pete

  • 112. Data: 2015-05-22 11:15:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-22 08:17, Budyń wrote:
    > oszrrrwa - no co tam plywa w tej wodzie? Dawaj - mati chociaz próbował.
    > Dolaczasz do grupy która opowiada historyjki, ale gdy przychodzi co do czego to
    wymieka. Nie dziwie sie specjalnie.

    Napisał Budyń, który na podstawie liczb wyciągniętych z dooopy (bo
    wyniki głosowania do sejmików wojewódzkich agreguje z IMHO
    nieporównywalnymi wynikami z pozostałych głosowań) wyciąga wnioski na
    temat całego procesu.

    A dlaczego nieporównywalne?

    Po to dostałeś dwa hinty, ażeby spróbować podejść krytycznie do IMHO
    fantasmagorii na temat dostawiania iksów na kartach do glosowania.

    > Oby zona miala z ciebie wiecej pociechy :-)

    Czego i Tobie życzę ;-)

    EOT

    Piotrek

  • 113. Data: 2015-05-22 11:19:38
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Pete wrote:

    > 1. Nie miały dowolności w inwestowaniu, tylko 40% musiały inwestować w
    > obligacje - czyli de facto przekazywały środki Państwu

    Zgadza się. "W zamian" państwo zobowiązało się do przymuszenia
    swoich obywateli do "zawarcia" umowy z OFE. Na tym przecież polegał
    cały szwindel w wykonaniu rządu AWS/Buzka.

    > 2. Pieniądze nie należą do obywateli - nie można ich wypłacić.

    To doszło dopiero potem. :-) Na początku miały być dziedziczone
    i podlegać jednorazowej wypłacie na żądanie. Dymanie przeprowadzono
    etapami, bo by się jeszcze "przypadkowe społeczeństwo" połapało
    i kwestia własności wcale nie była oczywista, bo się sprawa musiała
    skończyć w TK. Teraz odbywa się faza nęcenia leszczy na IKE... :-)

    > 3. Zabranie pieniędzy z ofe i zakazanie inwestowania w obligacje =
    > przeniesienie pieniędzy z jednej kieszeni do drugiej.

    No właśnie nie, zabrano aktywa firmom prywatnym. Z mojego punktu
    widzenia zmiana żadna, bo i tak bym niczego nie dostał, ale z ich
    -- dramatyczna.

    > ale samo OFE też uważam za instytucję szkodliwą

    Ja tez, bo jestem przeciwny przymusowi emerytalnemu, ale chodzi o zasady...

    > I żeby było jasne - uważam tę operację za skandaliczną

    M.in. chcąc podziękować za to nie pójdę głosować na Bronka.
    Lubię też zasadę wzajemności, a ona głosi, że skoro żaden
    z kandydatów nie poszedł załatwić mi pracy, to czemu ja mam
    pójść załatwić pracę im? :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 114. Data: 2015-05-22 11:32:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-22 o 11:00, Pete pisze:

    > A że niby jak to wyglądało?

    Skupiajac sie wylacznie na stronie zalozenia reformy, to te pieniadze
    mialy nalezec do tzw. obywatela i stanowic czesc jego przyszlej
    emerytury. Fakt, ze nie mogl ich wyplacic wczesniej nic tu nie zmienia.
    Pieniadze byly odkladane na oddzielnym koncie a dzieki inwestycjom min.
    w obligacje skarbowe kapital mial wzrastac powyzej stopy inflacji.
    Co do samych obligacji o ktorych piszesz to sens inwestycji byl dwojaki.
    Po pierwsze obligacje gwarantuja, ze pieniadze nie przepadna (tak w
    skrocie) a ich minimalne oprocentowanie jest przewidywalne. Po drugie
    obligacje daja pieniadze rzadowi przez co zostaja w gospodarce i moga ja
    napedzac.
    Dalej - obligacje jako dluzne papiery wartosciowe skarbu panstwa sa
    poswiadczeniem dlugu zaciagnietego przez rzad w tym przypadku u
    przyszlych emerytow, a nie laska rzadu do ich wyplacenia w przyszlosci.
    Obligacje maja tez pewna ciekawa ceche, mianowicie termin wykupu. Zatem
    przeksiegowanie pieniedzy z obligacji na subkonto ZUS nie jest tozsame.
    Pozostaje jeszcze 60% pozaobligacyjnej kwoty. Tak to mozna ufac obecnym
    rzadzacym. W propagandzie sa swietni.

    Pozdro.. TK

  • 115. Data: 2015-05-22 11:37:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 22 maja 2015 11:15:36 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    > wyniki głosowania do sejmików wojewódzkich agreguje z IMHO
    > nieporównywalnymi wynikami z pozostałych głosowań) wyciąga wnioski na

    gdzie widziales przedłużenie ze jesli wybory do sejmików uwazam za sfałszowane to
    uwazam ze inne równiez? Nic takiego nie napisałem, a moze i wspomnialem (nnie chce mi
    sie szukac -ze w zeszlych wyborach prezydenckich takiego dziwnego efektu jak w
    samorządowych NIE MA)

    > A dlaczego nieporównywalne?
    > Po to dostałeś dwa hinty, ażeby spróbować podejść krytycznie do IMHO
    > fantasmagorii na temat dostawiania iksów na kartach do glosowania.

    Alez ja jestem krytyczne a wcale sie nie uwazam za nieomylnego -jesli masz wniostki
    odmienne od moich - napisz ale i uzasadnij. Moze sie zafiksowałem na fałszerstwie a
    rozwiazanie jest uczciwe - tylko nikt go nie chce podac.
    Jesli uwazasz ze to karty mialy wplyw na ilosc glosow niewaznych to pytam - czym sie
    roznily karty z dolnoslaskiego od wielkoplskiego ze w jedym jest odmiennie niz w
    drugim.

    b.

  • 116. Data: 2015-05-22 12:14:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-22 11:37, Budyń wrote:
> [...]
    sie roznily karty z dolnoslaskiego od wielkoplskiego ze w jedym jest odmiennie niz w

    Miał być EOT ale niech Ci będzie.

    Alternatywna hipoteza (w stosunku do fałszowania wyborów) bazowała na
    tym, że ludzie to generalnie głupie są i w szczególności instrukcje
    obsługi czytają dopiero jak wszystko inne zawiedzie.

    Dlatego wydawało się rzeczonym ludziom, że mają postawić X-a na każdej
    kartce, którą dostali do łapki.

    I to działało w przypadku głosowań w których kandydaci mieścili się na
    jednej karcie/kartce (a więc w szczególności również w wyborach
    parlamentarnych / prezydenckich).

    Natomiast w przypadku głosowania do sejmików wojewódzkich z tego co
    pamiętam dostawałeś *plik* kartek.

    Tak bajdełejem to mając powyższe na uwadze użycie metod statystycznych w
    celu analizowania anomalii dla wyników wyborów do sejmików wojewódzkich
    ma IMHO sens jedynie w ramach *jednego* województwa.

    Jak dla mnie to wyniki (w sensie nieważnych głosów) wyborów
    prezydenckich, parlamentarnych, samorządowych z *wyłączeniem* sejmików
    wojewódzkich mocno uprawdopodabniają tę hipotezę.

    A już na pewno dają jej przewagę w stosunku do takiej, że to członkowie
    komisji albo inni Marsjanie podostawiali krzyżyki.

    Teraz to już naprawdę EOT bo robota stygnie ...

    Piotrek

  • 117. Data: 2015-05-22 13:17:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 22 maja 2015 12:14:49 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
    > Miał być EOT ale niech Ci będzie.

    no wreszcie :) Mozemy sie nie zgadzac ale fajnie jest dyskutowac uzywajac argumentów.

> [...]
    > parlamentarnych / prezydenckich).
    > Natomiast w przypadku głosowania do sejmików wojewódzkich z tego co

    no zgoda - to moglo wplynac na ilosc gloswo niewaznych gdy był zastosowany plik
    kartek. Dlatego jesli do sejmu jest 5% glosow niewaznych a do sejmiku byłoby 15%
    (cyfry z sufitu) to bym słowa nie powiedział.
    Ale plik kartek do sejmików był użyty i w dolnoslaskim i w wielkopolskim. Jedni są
    głupsi od drugich i to równo po granicach administracyjnych? A na nastepne wybory
    (czyli 2010) juz dolnoslazacy zmądrzeli hurtowo? Jestem z dolnoslaskiego -extra
    szkolenia tu nie było.... To sie nie klei.

    a poza tym -jesli przyjac ze wyborcy sa głupi i sie mylą -to wyborcy pis-u oskarżani
    sa o głupotę, ciemnogórd i inne buractwo, platformersi to ci "wykształceni" - zatem
    dlaczego to wschód polski gdzie tradycyjnie pis wygrywa ma wyniki sugerujący ze tam
    wyborcy potrafia instrukcje zrozumiec?
    http://wiarygodnewybory2014.blog.pl/files/2014/11/ma
    pa-2002.jpg

    > Tak bajdełejem to mając powyższe na uwadze użycie metod statystycznych w
    > celu analizowania anomalii dla wyników wyborów do sejmików wojewódzkich
    > ma IMHO sens jedynie w ramach *jednego* województwa.

    Abo niby czemu? nazwiska sa inne ale system wyborczy (ilosc kartek itp) dokladnie
    taki sam. Procenty głosów nieważnych nie maja prawa sie ułożyc po granicach
    administracyjnych ani zresztą w zadnym innym nieprzypadkowym kształcie.
    Ale jesli juz chcesz województwami:
    Z wykresów wyszło ze psl głosami nieważnymi likwiduje głosy platformy.
    Obejrzyj wykres 2010 rozbity tylko dla psl-u i platformy ale w podziale na
    województwa: http://www.elgo.wroclaw.pl/1214w/2010woj.jpg
    PSL zyskuje w KAZDYM województwie, PO traci - a szczególnie w mazowieckim które tak
    ładnie wyszło na mapce http://wiarygodnewybory2014.blog.pl/files/2014/11/gl
    osy_niewazne_2010-300x280.jpg

    > Jak dla mnie to wyniki (w sensie nieważnych głosów) wyborów
    > prezydenckich, parlamentarnych, samorządowych z *wyłączeniem* sejmików
    > wojewódzkich mocno uprawdopodabniają tę hipotezę.

    ilosc głosów nieważnych -moze i tak. Ich rozkład po granicach administracyjnych - na
    pewno nie.

    > A już na pewno dają jej przewagę w stosunku do takiej, że to członkowie
    > komisji albo inni Marsjanie podostawiali krzyżyki.

    widzisz, w normalnym panstwie rozpakowano by pare worków z głosami i sprawdzono te
    krzyżyki i byłoby jasne. Ale sie nie da, w tym kraju sie nie da...

    b.

  • 118. Data: 2015-05-22 13:53:33
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 22 maja 2015 13:17:41 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    krzyżyki i byłoby jasne. Ale sie nie da, w tym kraju sie nie da...

    W normalnym państwie jak są nieprawidłowości w komisji wyborczej to od ich wyłapania
    są obserwatorzy niezależni od komisji. Jeśli nie było protestów w dniu głosowania to
    znaczy że wszystko odbyło się prawidłowo. I nie trzeba powtórnie liczyć głosów.

  • 119. Data: 2015-05-22 14:09:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-22 o 11:32, Maniek4 pisze:

    > Skupiajac sie wylacznie na stronie zalozenia reformy, to te pieniadze
    > mialy nalezec do tzw. obywatela

    Nigdy nie miały do niego należeć. To jest haracz za obietnicę wypłaty
    emerytury. To że pod szyldem OFE - niewiele zmienia. A w zasadzie
    kosztuje obywatela więcej - bo OFE kasują 2 razy prowizję niezależnie od
    wyników a i tak 40% musiały przekazywać z powrotem państwu.

    i stanowic czesc jego przyszlej
    > emerytury. Fakt, ze nie mogl ich wyplacic wczesniej nic tu nie zmienia.

    No to chyba mamy zupełnie inny pogląd na 'własność'

    > Pieniadze byly odkladane na oddzielnym koncie a dzieki inwestycjom min.
    > w obligacje skarbowe kapital mial wzrastac powyzej stopy inflacji.

    Zupełnie jak indeksacja ZUS, tylko że bez pośrednika w postaci OFE
    kasującego 5% rocznie prowizji.

    > Co do samych obligacji o ktorych piszesz to sens inwestycji byl dwojaki.
    > Po pierwsze obligacje gwarantuja, ze pieniadze nie przepadna (tak w
    > skrocie) a ich minimalne oprocentowanie jest przewidywalne.

    Tak jak indeksacja ZUS

    Po drugie
    > obligacje daja pieniadze rzadowi przez co zostaja w gospodarce i moga ja
    > napedzac.

    G.prawda
    $$$ Z obligacji dofinansowuje ZUS

    > Dalej - obligacje jako dluzne papiery wartosciowe skarbu panstwa sa
    > poswiadczeniem dlugu zaciagnietego przez rzad w tym przypadku u
    > przyszlych emerytow, a nie laska rzadu do ich wyplacenia w przyszlosci.

    Jak ZUS zbankrutuje, to i obligacje będą nic niewartym świstkiem papieru

    > Obligacje maja tez pewna ciekawa ceche, mianowicie termin wykupu.

    W związku z obowiązkiem inwestycji w obligacje, OFE były zmuszone
    rolować obligacje - więc de facto była to niekończąca się pożyczka.

    > Zatem
    > przeksiegowanie pieniedzy z obligacji na subkonto ZUS nie jest tozsame.

    > Pozostaje jeszcze 60% pozaobligacyjnej kwoty. Tak to mozna ufac obecnym
    > rzadzacym. W propagandzie sa swietni.

    I co możesz zrobić ze 'swoją' kasą z OFE?
    Wypłacić i pojechać na wakacje jak w reklamie Bankowego OFE?

    --
    Pete

  • 120. Data: 2015-05-22 14:13:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-22 o 11:19, Piotr Wyderski pisze:

    > No właśnie nie, zabrano aktywa firmom prywatnym. Z mojego punktu
    > widzenia zmiana żadna, bo i tak bym niczego nie dostał, ale z ich
    > -- dramatyczna.

    No tak, bo wynagrodzenie OFE liczą sobie od aktywów.

    --
    Pete