  • 71. Data: 2015-05-20 14:42:20
    Temat: Re: Budujemy Polskę
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > wytłumaczenie jest proste - członkowie komisji wyborczych z ramienia PSL w
    niektórych okręgach dopisywali drugi krzyżyk na kartach w których ktos głosował na PO
    - ciekawe ze nie na pis, zapewne lepiej miec mocniejsza pozycje w koalicji.
    > Szczególnie intensywna ta akcja miała miejsce na terenie woj. mazowieckiego a tam
    wierchuszka to struzik, piechocinski i pawlak.

    i to wyczytałeś z wykresów? Numery Lotka też podasz na nastepne
    losowanie?

    > Jako leming i zapewne wyborca PO powinienes byc zainteresowany.

    brakuje argumencików to przechodzimy do prób obrażania. Równie
    nieudolnych jak "dowody"

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 72. Data: 2015-05-20 14:48:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > albo zmiany sledzisz albo nie. 99% moze ciebie nie dotyczyc wiec nic nie
    > zmienisz w ksiegowosci - tym bardziej czas na grzaebanie w tych papierach
    > to strata czasu. Mozna na czuja załozyc ze nic
    > istotnego sie nie zmieni - ale tu ryzyk fizyk i w razie kontroli - bec.
    > Zatem zwykle zdajemy sie na zewnetrzne firmy.

    Nie wiem co "Wy" "zwykle" robicie, wiem co robi moja rodzina - prenumerują
    RZ, PulsBiznesu i jakąś trzecią (nie pamiętam nazwy) i tyle.

    > ja niespecjalnie porównuje polske z innymi krajami. Na kim sie wzorowac -
    > na socjalistycznej europie? Nie -po prostu mówie co jest zle u nas - i
    > staram sie dociekac przyczyn.

    Ale wiesz że gdzieś tam u podstaw tego wszystkiego leży demokracja i
    socjalizm :-)

    Owszem możemy to odrzucić, ale czy chcemy?

    Jest kilka możliwości:
    1. Dyktator który rządzi jak chce - prawo jest proste - płacisz ile Ci każe
    wtedy kiedy Ci każe, ściągalność 100%.
    -> Mnie to nie odpowiada bo szansa że to ja bym był dyktatorem jest
    niewielka :-)
    2. Wszelkie inne formy rządów autorytarnych: Oligarchia, komunizm itd -
    prawo nadal względnie proste, ściągalność 100%.
    -> Ae znowu mnie to nie odpowiada bo szansa że bym się załapał do grupy
    rządzącej jest niewielka. No i mam cos takiego jak poczucie przyzwoitości
    które mnie ogranicza
    3. Demokracja + pogłówne - podatki najprostsze ze wszystkich możliwych i
    najbardziej równe (co nie znaczy sprawiedliwe). Prawo banalnie proste
    ściągalność 100%.
    -> Gdybyśmy się zatrzymali na tym poziomie to nie byłoby żadnego problemu.
    Demokratycznie decydowalibyśmy o wysokości podatków i na co je wydać, ale
    sam proces ich poboru byłby banalnie prostu

    "Niestety" rozwój myśli społecznej doprowadził do tego że uznaliśmy
    socjalizm za coś obowiązkowego - bogaci i zaradni finansują biednych.
    Zaczęło się od pobierania myta od kupców a kończy na podatku progresywnym
    od osób fizycznych. Im bardziej chcemy dowalić bogatym a nie zaszkodzić
    biednym tym więcej różnych paragrafów i wyjątków jest potrzebnych by to
    opisać. Im bardziej komplikujemy podatki tym więcej kombinatorów a co za tym
    idzie tym więcej kolejnych przepisów tworzonych tylko po to by kombinatorom
    utrudnić życie (a przy tym niestety też uczciwym).

    Pytanie tylko czy chcemy równych (i prostych) podatków? Nie! W dzisiejszych
    czasach rezygnacja z socjalizmu na rzecz równości jest nie do pomyślenia.
    Kto by sięzgodził aby każdy płacił identyczne podatki niezależnie czy nazywa
    się Nowak czy Kulczyk?

    Wiele lat temu jako panaceum na skomplikowane prawo podatkowe (i koszt jego
    egzekwowania) zaproponowano podatek liniowy. Jest on nierówny - im ktoś
    więcej zarabia tym więcej płaci, ale za to umożliwia znaczne odchudzenie
    aparatu karno-skarbowego. Historia pokazuje że tam gdzie go wprowadzono (np.
    Estonia) wzrost gospodarczy szybko przyspieszył - ot po prostu więcej osób
    wzięło się do realnej pracy a nie przekładania papierków.

    Zysk jest zarówno w skali kraju (mniej urzędników w urzędach skarbowych,
    mniejsza szara strefa) jak i w każdej jednej firmie - nie trzeba liczyć i
    przesyłać dokumentacji każdego pracownika. Tylko po prostu liczy się raz
    wysokość podatku ad całego funduszu płac i tyle.

    Podatek liniowy ma jednak zasadniczą wadę: Nie "dowala" bogatym. Lewactwo
    nie rozumie że 10% od miliona to więcej niż 10% od tysiąca, oni chcą by
    system podatkowy "dowalał" bogatym. Stąd zablokował go Kwaśniewski za czasów
    AWS-UW. I stąd PO go nie uchwali bo z roku na rok skręcają bardziej w lewo i
    przejęli elektorat SLD. PiS też go nie uchwali bo protestują przeciw niemu
    powiązani z nimi związkowcy.

    Dlatego osobiście liczę na Kukiza. Dla mnie to będzie sprawdzian jego
    intencji. Jak ogłosi kiedyś swój program i będą w nim nie tylko JOW ale też
    podatek liniowy i likwidacja KRUS to wtedy uwierzę że chce rzeczywistych
    zmian.

    > Obawiam sie ze nie bedzie miał czego wetowac - wszystkie "jesienne
    > ofensywy legislacyjne" tej władzy to tylko para w PRowy gwizdek.
    > Jak wspominałem niezbyt licze na naprawde radykalne a niezbedne posuniecia
    > pisu. Ale mafie trzeba pogonic.
    > Własciwa byłaby jakas opcja zerowa - systemu nie da sie zmienic poprzez
    > korekte poszczególnych akapitów rozporzadzen. To wszystko trzeba do
    > kosza - i napisac od nowa jedna krótką ustawe o > gospodarce, cos blizej
    > ustawy wilczka z 1989 niz tych aktualnych tomisk z 2015.

    Z jednej stronu masz rację, że przydałaby się całościowa zmiana, ale z
    drugiej nie zapominaj że to właśnie ustawa Wilczka (wzorowana na prawie
    przedwojennym uchodzącym za jedno z lepszych w Europie) pozwoliła na
    powstanie setek i tysięcy różnych przekrętów.

    Proste prawo w połączeniu z sądami które podchodzą do prawa literalnie (a
    nie wedle intencji) się nie sprawdzi. Dlatego _najpierw_ należy wprowadzić
    zasadę że decyduje duch prawa a nie litera. A dopiero wtedy można usunąć z
    prawa wszelkie nadmiarowe uszczegółowienia i wyjątki od wyjątków.

    Podam prosty przykład z tematyki grupy:

    Były sobie różne urządzenia między innymi betoniarki opodatkowane na 7%.
    Ktoś wymyślił że należy je opodatkować na 22% ale dla rolników zrobić
    wyjątek im zostawić 7%.
    Zmieniono prawo i odtąd w sklepie stały obok siebie dwa identyczne
    urządzenia jedno podpisane betoniarka, a drugie mieszalnik do pasz.
    Oczywiście na budowach zagościły mieszalniki w gustownym zielonym malowaniu.

    Gdyby decydował duch prawa - sąd uznałby że to nie mieszalnik tylko
    betoniarka i tyle i ukarał za oszukiwanie fiskusa, ale u nas decyduje litera
    więc oto jakie były pomysły:
    - zakaz produkcji zielonych betoniarek
    - zakaz używania mieszalników na budowach

    Najprostszy pomysł na likwidację patologii czyli zrównanie podatków
    oczywiście nie wchodził w grę bo rolnicy byli nietykalni.

    Szczerze powiedziawszy nie śledziłem dalej tej sprawy, ale zielone
    betoniarki (mieszalniki paszowe) z budów szybko zniknęły więc problem jakoś
    rozwiązano ale jestem pewien że naprodukowano przy tym sporo nowych
    paragrafów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 73. Data: 2015-05-20 15:18:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    > i ile te kilkuosobowe firmy generują papierów miesięcznie?

    Nie mam pojęcia, ale skoro całe "biuro" zajmuje jedne regał to więcej jak
    jeden lub dwa segregatory na rok nie będzie.

> [...]
    > "podlicz koszty, oblicz zysk, odprowadź podatek" - faktur miałem
    > kilkadziesiąt (nie wiem, może 200) miesięcznie, mógłbym to robić sam, tak
    > samo jak sam kładę kafelki w swoim domu - tyle że jak je źle położę, to
    > nie będzie to miało skutków do końca życia i przed każdym "kładzeniem"
    > kafli nie muszę się wczytywać w normy czy coś się nie zmieniło w sposobie
    > układania, albo czy teraz co trzeciej kafelki nie muszę dodatkowo pryskać
    > gruntem...
    > napisz ile to takiej przykładowej małej firmie zajmuje czasu

    Zadzwoniłem do kuzyna co prowadzi sklep i powiedział że między klientami gdy
    akurat nikogo nie ma to po prostu czyta w necie o zmianach. Stwierdził że
    dziś jest o wiele łatwiej niż jak zaczynał (11 lat temu) bo wtedy to musiał
    czytać gazety od deski do deski teraz w necie ma wszystko na tacy podane.
    Kontrole ma kilka razy w roku, jedne raz zapłacił 50zl kary bo jakaś fakturę
    wpisał nie w tym miesiącu co trzeba.

    > ot choćby przykład - jeszcze do niedawna mimo że auto miało wbite w
    > dowodzie vat-1 po jego zakupie trzeba było zrobić badanie techniczne że
    > spełnia wymogi vat-1 - taka przynajmniej była interpretacja mojego US
    > (czyli to że spełniało wymogi vat1 u poprzedniego właściciela nie znaczy
    > że spełnia u nowego...) - żeby samemu na to wpaść musiałbym zmarnować czas
    > na wczytanie się w jakąś ustawę - a pewnie i tak bym tego nie znalazł

    No ale tak jest wszędzie. Ot choćby rozporządzenie "warunki techniczne...",
    albo normy branżowe. Prawo się zmienia i trzeba być na bieżąco. Ale nie ma
    co tego demonizować. Nie jest to największy problem przedsiębiorców.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 74. Data: 2015-05-20 15:23:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 20 maja 2015 14:43:29 UTC+2 użytkownik masti napisał:
> [...]
    - ciekawe ze nie na pis, zapewne lepiej miec mocniejsza pozycje w koalicji.
    wierchuszka to struzik, piechocinski i pawlak.

    a widzisz inne rozwiązanie? od 10 postów prosze -no to je podaj.

    > brakuje argumencików to przechodzimy do prób obrażania.

    wyborca PO=obraza :-) No właściwie... co ja sie bede spierał :)

    b.

  • 75. Data: 2015-05-20 15:51:26
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 20 maja 2015 14:49:02 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie wiem co "Wy" "zwykle" robicie, wiem co robi moja rodzina - prenumerują
    > RZ, PulsBiznesu i jakąś trzecią (nie pamiętam nazwy) i tyle.

    ja tam nie znajduje przyjemnosci w czytaniu prawniczych bzdur - a pewnie moje biuro
    rachunkowe kosztuje mniej niz prenumerata + czas poswiecony na czytanie tego.

    > Ale wiesz że gdzieś tam u podstaw tego wszystkiego leży demokracja i
    > socjalizm :-)

    okej - ale niech to nie bedzie fasada. Z wierzchu demokracja , wewnatrz mafia ktora z
    tego korzysta.

    > Owszem możemy to odrzucić, ale czy chcemy?

    > Jest kilka możliwości:

    ciekawym pomysłem jest całkowite zniesienie pitu a pieniadze brac z vatu lub/i
    podatku obrotowego - do przemyslenia

    > "Niestety" rozwój myśli społecznej doprowadził do tego że uznaliśmy
    > socjalizm za coś obowiązkowego - bogaci i zaradni finansują biednych.

    i bedzie gorzej - jesli sie zrobotyzuje produkcje to nikt nie bedzie mial pracy,
    zatem kormoracjom trzeba bedzie zabrac kase abe dac ja bezrobotnym którzy je wydadza
    na wyroby tychze korporacji :-) Luddyzm wraca :)

> [...]
    > przedwojennym uchodzącym za jedno z lepszych w Europie) pozwoliła na
    > powstanie setek i tysięcy różnych przekrętów.

    abo ustawa wilczka była elementem porozumienia okraglego stołu. Sama w sobie ma duzy
    sens, a została wykorzystana do uwlaszczenia nomenklatury. Wiec nie ustawa jest zła
    -a porozumienie okraglostolowe.
    Normalnie uczciwe by było oprócz ustawy wilczka wprowadzic sankcje na przedstawicieli
    okupanta. Ale to inna dyskusja.

    > Proste prawo w połączeniu z sądami które podchodzą do prawa literalnie (a
    > nie wedle intencji) się nie sprawdzi. Dlatego _najpierw_ należy wprowadzić
    > zasadę że decyduje duch prawa a nie litera.

    nie chcialem dotykac sadów ale samo wyszło - w sądownictwie tez jest opcja zerowa
    niebedna. To co mamy teraz nie ma nic wspolnego ze sprawiedliwoscią, historycznie
    znów dlatego ze ta grupa wywodzi sie wprost z komunistycznego aparatu.

    A jesli juz przykładami - całkiem bieżący:
    rynek spirytusu skazonego jest obecnie bezlitosnie i bezprawnie wycinany przez słuzby
    celne
    http://polskiepiekielko.pl/celnicy-niszcza-jednego-z
    -ostatnich-polskich-producentow-skazonego-alkoholu/

    tyle ze w artykule nie ma wszystkiego - na ten oczyszczony z konkurencji rynek
    wchodzi, na tym samym prawie ino "swój" bodajze ktos z PSL-u.
    Dokładnie o tym wciąż piszę -rządzi mafia a jej miejsce jest na gałęzi lub na
    emigracji...

    b.

  • 76. Data: 2015-05-20 16:19:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > ja tam nie znajduje przyjemnosci w czytaniu prawniczych bzdur

    Ja też :-)

    > okej - ale niech to nie bedzie fasada. Z wierzchu demokracja , wewnatrz
    > mafia ktora z tego korzysta.

    Znowu używasz słów na wyrost - nie czuję się członkiem mafii a jak
    najbardziej korzystam z 3RP. Żyje mi się coraz lepiej i z tego co widzę
    dookoła po ilości nowych domó i samochodów to nie tylko mi.

    > ciekawym pomysłem jest całkowite zniesienie pitu a pieniadze brac z vatu
    > lub/i podatku obrotowego - do przemyslenia

    Jestem za. Ale jest to anty-socjalistyczne. Przeciętny Kowalski się oburzy
    jak to aby Kulczyk nic nie płacił? Przeciętny Kowalski nie rozumie że
    wystarczy VAT (albo obrotowy) bo im więcej obywatelowi zostanie w kieszeni
    tym więcej wyda. No i tak układ niski CIT a wyższy VAT ma też tę zaletę że
    płaca go wszelkiego rodzaju rezydenci i "słoiki".

> [...]
    > pracy, zatem kormoracjom trzeba bedzie zabrac kase abe dac ja bezrobotnym

    :-)

    > abo ustawa wilczka była elementem porozumienia okraglego stołu. Sama w
    > sobie ma duzy sens, a została wykorzystana do uwlaszczenia nomenklatury.
    > Wiec nie ustawa jest zła -a porozumienie > okraglostolowe.

    Ale ta ustawa była pełna dziur i luk. Gdybyśmy mieli sprawne sądownictwo to
    pół biedy ale takiego nie mamy i stąd problem.

> [...]
    > sprawiedliwoscią, historycznie znów dlatego ze ta
    > grupa wywodzi sie wprost z komunistycznego aparatu.

    I tu się z Tobą zgodzę. Od 25 lat to powtarzam i tego żałuję - to _jedyna_
    grupa która nie została zweryfikowana.

> [...]

    > rynek wchodzi, na tym samym prawie ino "swój" bodajze ktos z PSL-u.
    > Dokładnie o tym wciąż piszę -rządzi mafia a jej miejsce jest na gałęzi lub

    I to jest to o czym piszę. Naczelnik US wydaje decyzję firma się odwołuje,
    ale domyślnie jest "winna". W ten sposób od 20 lat wykańczane są różne firmy
    czasem na polecenie z góry a czasem z głupoty i nadgorliwości. Ale gdybyśmy
    mieli sprawne sądy to przy drugiej kontroli poszłaby skarga i naczelnik
    zostałby skazany za "nękanie".

    Sprawny sąd to podstawa wszystkiego bo jak sad jest sprawny to nie opłaca
    się oszukiwać a jak nie opłaca się dochodzić swoich racji. Ale to też się
    zmienia choć zdecydowanie wolniej niż bym chciał. Ale znowu to nie jest tak
    że to wina samych sądów. Ot choćby dziś w gazecie artykuł o tym że
    organizacje typu ZAIKS wytaczają co roku po 1000 spraw przedsiębiorcom za
    puszczanie muzyki bez płacenia. Czyli najpierw durny socjalizm - bogaci mają
    płacić za puszczanie muzyki w lokalu (np. kawiarni) tak jakby ludzie
    przychodzili do kawiarni zamiast kupować płyty. Następnie banda kontrolerów
    i na koniec zapchane sądy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 77. Data: 2015-05-20 16:29:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 20 maja 2015 16:20:27 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Znowu używasz słów na wyrost - nie czuję się członkiem mafii a jak
    > najbardziej korzystam z 3RP. Żyje mi się coraz lepiej i z tego co widzę
    > dookoła po ilości nowych domó i samochodów to nie tylko mi.

    a ja daleki jestem od pisania ze jestes członkiem mafii. Takim jest przykładowy pan z
    PSL który po cichu ubije konkurencje rekami aparatu panstwa - a w telewizji nadajacy
    ze nie mozna nic zmieniac bo przyjdzie straszny kaczor...

    b.

  • 78. Data: 2015-05-20 17:17:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    tam wierchuszka to struzik, piechocinski i pawlak.

    > a widzisz inne rozwiązanie? od 10 postów prosze -no to je podaj.

    brzytwa Okhama się kłania

    > wyborca PO=obraza :-) No właściwie... co ja sie bede spierał :)

    ha, ha. Ale jesteś dowcipny. Szkoda, żę tylko w swoim mniemaniu

  • 79. Data: 2015-05-20 17:33:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 20 maja 2015 17:18:50 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    - ciekawe ze nie na pis, zapewne lepiej miec mocniejsza pozycje w koalicji.
    tam wierchuszka to struzik, piechocinski i pawlak.

    ...czyli najprostsze wytłumaczenie. Mianowicie jakie?

    b.

  • 80. Data: 2015-05-20 20:48:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    tam wierchuszka to struzik, piechocinski i pawlak.

    > ...czyli najprostsze wytłumaczenie. Mianowicie jakie?

    ludzie tak głosowali