  • 1. Data: 2013-09-06 20:29:17
    Temat: Budynek gospodarczy.
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Chcę wybudować mały budynek 3x3. Głownym przeznaczeniem będzie składowanie w
    nim segregowanych surowców wtórnych, (plastik, papier, szkło itp.).
    Trzymanie worków z tyłu pod domem mimo że w rogu elki jest mało estetyczne i
    dlatego w tej elce w sam raz zmieszczę niewielki taki budyneczek. Oprócz
    tego znajdą w nim miejsce łopaty, grabie, kilof czy miotła i taczki.
    Z tego co piszą
    http://www.architektura.info/index.php/wiadomosci/pr
    awo_w_architekturze/miejsce_na_odpady_stale
    nie muszę teoretycznie nawet dokonywać zgłoszenia. Jednak nie o fakt samego
    zgłoszenia mi chodzi bo to mi w niczym nie szkodzi dokonać tego zgłoszenia.
    Pytanie moje jest co z podatkiem od nieruchomości? Czy od takich budowli są
    pobierane jakieś podatki? Sąsiad mi kiedyś powiedział że za budynek
    gospodarczy 12m2 jaki stoi u niego na działce płaci rocznie ponad 200zł
    podatku czyli więcej niż ja za cały dom.
    Druga sprawa, zastanawiam się czy nie postawić go na kostce. Zostało mi
    akurat 9m2 kostki oraz trochę pospóły na podbudowę, w sam raz bym to
    wykorzystał pod ten budyneczek.

  • 2. Data: 2013-09-06 20:36:39
    Temat: Re: Budynek gospodarczy.
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 września 2013 20:29:17 UTC+2 użytkownik 4cx1000 napisał:
    > Chc? wybudowa? ma?y budynek 3x3. G?ownym przeznaczeniem b?dzie sk?adowanie w
    >
    > nim segregowanych surowc?w wt?rnych, (plastik, papier, szk?o itp.).

    O rany specjalnie na smieci budynek chcesz stawiac? ;-)

    Ja bede cos takiego budowal:

    http://sklep.andrewex.com.pl/obudowa-kosza-970-x-750
    -mm-16.html

    Tylko na cztery "boksy" (3 x segregacja + smieci mieszane :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-09-06 20:57:34
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    ps.com...

    >http://sklep.andrewex.com.pl/obudowa-kosza-970-x-75
    0-mm-16.html

    W takiej popierdółce mało co zmieszczę. U mnie co miesiąc w porywach do 4/5
    worków plastików, papierów i szkła jest.
    Wspomniałem też że znajdą się tam jeszcze taczka, łopaty grabie miotła itp.
    Ale nie to jest ważne. Pytanie było czy od czegoś takiego co ja chcę
    postawić płaci się podatek od nieruchomości czy też jest to zwolnione, oraz
    czy nie ma przeciwwskazań prawnych aby wykonać pod tym kostkę brukową aby
    łatwo z węża ogrodowego zmyć można było ewentualne zabrudzenia.

  • 4. Data: 2013-09-06 21:06:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 września 2013 20:57:34 UTC+2 użytkownik 4cx1000 napisał:

    > Ale nie to jest wa?ne. Pytanie by?o czy od czego? takiego co ja chc?
    > postawi? p?aci si? podatek od nieruchomo?ci czy te? jest to zwolnione,

    To jest istotny fragment jak chcesz zgodnie z prawem:
    "Odległość miejsc na pojemniki i kontenery na odpady stałe, powinna wynosić co
    najmniej 10 m od okien i drzwi do budynków z pomieszczeniami przeznaczonymi na pobyt
    ludzi oraz co najmniej 3 m od granicy z sąsiednią działką. Zachowanie odległości od
    granicy działki nie jest wymagane, jeżeli osłony lub pomieszczenia stykają się z
    podobnymi urządzeniami na działce sąsiedniej.

    W zabudowie jednorodzinnej, zagrodowej i rekreacji indywidualnej dopuszcza się
    zmniejszenie powyższych odległości od okien i drzwi do 3 m od granicy działki do 2 m,
    a także sytuowanie zadaszonych osłon lub pomieszczeń na granicy działek, jeżeli
    stykają się one z podobnymi urządzeniami na działce sąsiedniej bądź też przy linii
    rozgraniczającej od strony ulicy."

  • 5. Data: 2013-09-06 23:55:44
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    ps.com...
> [...]

    >granicy działek, jeżeli stykają się one z podobnymi urządzeniami na działce
    >sąsiedniej bądź też >przy linii rozgraniczającej od strony ulicy."

    Te warunki akurat mam spełnione z zapasem :)