  • 11. Data: 2009-06-24 15:04:25
    Temat: Re: Burza, oswietlenie awaryjne.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Czołówka Petzla jest na każdej główce, więc zawsze przy sobie ;-)))
    JaC

    -----

  • 12. Data: 2009-06-24 15:24:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:h1su1u$8s0

    > 1+2+3= trafiam nawet z zamkniętymi oczami w miejsce, gdzie je mam. Nie
    > mieszkam w bunkrze. Światło księżyca i lamp ulicznych jest wystarczające.

    Lamp ulicznych....
    Wczoraj zrobilo sie ciemno w calej okolicy, lacznie z ulica. Ksiezyca nie
    bylo bo niby skad skoro burza. Pioruny troche swiatla dawaly, tylko jakos
    nie za dlugo. Poza tym bylo ciemno jak w d.., wiec o knontuzje nie trudno.
    Oczywiscie ze nie jest to sytuacja smiertelna, ale z cala pewnoscia
    niewygodna. Po co mam chodzic szukac latarek skoro swiatlo z lampek LED
    swieci sie do wyczerpania akumulatora, a z latarkami chodzic mi sie nie chce
    caly czas.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-06-24 19:48:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > skoro swiatlo z lampek LED swieci sie do wyczerpania akumulatora, a z
    > latarkami chodzic mi sie nie chce caly czas.

    szczególnie jak siedzisz w ciemnej łazience na sraczu i właśnie gaśnie ci
    światło i nie widzisz nawet swojej ręki :)

  • 14. Data: 2009-06-24 23:07:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz O." <t...@o...eu> napisał w wiadomości

    > że jak się czegoś mało używa to się o tym zapomina i jak będzie ten UPS
    > potrzebny to się okaże, że on już nie żyje.

    Dzis wieczorem postanowilem podlaczyc moja cud skrzynke sterujaca
    oswietleniem min. awaryjnym z podlaczonym UPS, by uniknac takich sytuacji
    jak wczoraj, bo burze jeszcze przez pare dni. Okazalo sie, ze UPS nie zyje
    jak pisales. :-) Nie byl dlugo uzywany i zapomnial jak to sie robi od
    lezenia w szafie. Po wlaczeniu tylko piszczal. Rozebralem wiec i zaczalem
    reanimowac akumulator. Po godzinie dreczenia go duzym amperazem ozyl i
    wszystko dziala jak nalezy. Pozostalo podlaczyc kilka opraw do pelni
    szczescia.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-06-25 00:15:42
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Maniek4 pisze:
    > po ciemku to nie to samo co po mieszkaniu w ktorym zwykle nie ma schodow.
    > Polecam kazdemu, nawet najprostrze rozwiazania na zwyklym UPS i kilku
    > oprawach LED w pomieszczeniach komunikacyjnych.
    A to ja dopiszę, bo dopiero co 3 dni temu skończyłem odrutowywać swoje
    oświetlenie "nocne" będace równocześnie oświetleniem awaryjnym.

    Akumulator 12v 18Ah, system jego ładowania/podtrzymywania zasila lampki:
    http://www.allegro.pl/item664380598_led_zarowka_80_4
    w_ciepla_mr16_12v_tr_gratis.html
    Polecam akurat te konkretne (albo przynajmniej tego producenta), różnica
    jest taka, że te mają w środku przetworniczkę elektroniczną, a nie
    opornik. Świecą jednakowo niezależnie od zasilania 4,5-18v, a gasną
    dopiero przy 3,5v - dzięki temu w sytuacji awaryjnej akumulator zostanie
    zjechany "do zera" ale czas świecenia będzie ekstremalnie długi.

    Trudno, wiem że akumulator tak mocne rozładowanie niszczy, ale to ma być
    sytuacja awaryjna. W normalnej sytuacji zasilacz utrzymujący 14v na tym
    aku - zasili też te 5-8 ledowych lampek.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 16. Data: 2009-06-25 07:06:19
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    \żytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > szczególnie jak siedzisz w ciemnej łazience na sraczu i właśnie gaśnie ci
    > światło i nie widzisz nawet swojej ręki :)

    I tak samo prawdopodobne jest to ze wtedy awaryjne nie zadziała.
    To wszystko ekstrenmalne sytuacje mało prawdopodobne.
    U każdego jest inaczej ale u mnie sensu zakładania oświetlenia awaryjnego
    nie byłio żadnego.
    Zaniki napięcia praktycznie nie wystepują. A znając życie jak raz na 5 lat
    wystapia to okaże sie że UPS padnięty albo co.
    A jak faktycznie awarie beda częstsze to poprostu jeden obwód ośwetlenia
    podepnę pod układ z UPS przy tablicy rozdzielczej.

    Ale każdy robi wg swoich lokalnych warunków.
    To tak jak z bajerami typu: zapalanie światła w kuchni za pomoca laptopa w
    sypialni- ludzie wydaja na takie cuda mniejszą lub wiekszą kasę a używać
    tego będą przez kilka miesiecy na początku i potem sporadycznie aby
    pochwalić sie znajomym że mają dom inteligentny.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-06-25 08:11:49
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 00:29:04 +0200, Maniek4 napisał(a):
    > na zwyklym UPS i kilku
    > oprawach LED w pomieszczeniach komunikacyjnych
    Jak LED to nie potrzebny UPS a akumulator z zasilaczem buforowym.
    A w ogóle to są gotowe oprawy z akumulatorem więc nie ma potrzeby z UPSem
    kombinować.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

  • 18. Data: 2009-06-25 08:13:23
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Thu, 25 Jun 2009 02:15:42 +0200, BartekK napisał(a):
    > akumulator zostanie zjechany "do zera"
    I będzie można go wyrzucić.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

    Dołącz do tych, którym zależy. http://zwijaj.pl/

  • 19. Data: 2009-06-25 08:18:41
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 10:41:37 +0200, Maniek4 napisał(a):
    > Podstawowa kompletna
    > wersja na UPS z odzysku nie powinna przekroczyc 100 - 150zl.

    Moduł oświetlenia awaryjnego do oprawy świetlówkowej:
    http://www.allegro.pl/item663609684_modul_oswietleni
    a_awaryjnego.html

    Cała gotowa oprawa
    http://www.allegro.pl/item670613677_panorama_oprawa_

  • 20. Data: 2009-06-25 08:25:47
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości > Cała
    gotowa oprawa
    > http://www.allegro.pl/item670613677_panorama_oprawa_
    oswietlenia_awaryjnego.html

    Bardzo pieknie będzie wygladać w przedpokoju czy nad schodami w nowym
    domu;)))

    Krzysiek