  • 41. Data: 2009-01-26 13:52:47
    Temat: Re: Byl dzis u mnie...
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kiki" <...@...c> wrote:

    > Witam w klubie wiania :-) Porotherm powinno się otynkować przed
    > ociepleniem i ja tak zrobiłem. Przynajmniej nie wieje z gniazdek :-)
    > Styropian jeżeli przyklejony na placki nic nie daje. Można dać materiał
    > 44cm na to 20 styro , a i tak będzie wiało.

    Z gniazdek nie może wiać, bo dość tłusto puszki gipsem traktowałem (na dom
    poszło 75kg). Wieje natomiast pod oknami - wiatr wpada w szczelinę między
    pustakami na zewnątrz i wyłazi tą samą szczeliną w środku.
    Pozostałe dziury będę lokalizował kamerą termowizyjną, czekam tylko aż się
    trochę ochłodzi.

    --
    Bartek

  • 42. Data: 2009-01-26 14:29:54
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message
> [...]

    > pustakami na zewnątrz i wyłazi tą samą szczeliną w środku.
    > Pozostałe dziury będę lokalizował kamerą termowizyjną, czekam tylko aż się

    ohhh to zapodaj zdjęcia zaraz :-)

  • 43. Data: 2009-01-26 16:55:48
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Wszystko się zgadza, ale tylko w teorii. Obliczenia nie biorą pod uwagę
    > błędy wykonawcze. Pamietaj, że w pionowych fugach między pustakami PW44
    > może znajdować się zimne powietrze, o temp. zewnętrznej, które będzie
    > chłodzić tynk wewnątrz.

    Jakie zimne powietrze i skad??

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2009-01-26 17:07:05
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Nie... Ja od razu kupiłem styro zakładkowe, a szczeliny pianą wypełniali
    > ci co przyklejali płyty do ściany. Z tego co pamietam, przyklejanie
    > styropianu na styropian nie jest zgodne z technologią wykonywania
    > ociepleń.

    > Oczywiście. Pod warunkiem, że murarz każdy pustak przyklei tak, jak życzy
    > sobie tego producent.
    > Wtedy ściana wygląda tak:
    > http://www.wienerberger.pl/images/db/srref/112567948
    5441.jpg
    > a nie np. tak:
    > http://www.venea.pl/bud/a4.jpg

    Pierwsza to sciana jednowarstwowa, druga to sciana przed ociepleniem i nie
    wymaga takiej dokladnosci.

    > U mnie wiało po otynkowaniu w środku, wieje po wykonaniu ocieplenia
    > styropianem na zewnątrz. Wieje spomiędzy łączeń porotherma, pod oknami,
    > gdzie nie mam jeszcze parapetów. I będę to uszczelniał pianką :)

    Masz zle zrobione ocieplenie i tyle, cos nie tak z tymi parapetami na
    zewnatrz. Ja po otynkowaniu nie czuje zadnego wiania a sciana 44Pw. Niby
    skad to powietrze mialo by wiac? Nie widzialem jeszcze tak dziurawego tynku
    na nowym domu.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2009-01-26 18:29:35
    Od: a...@g...com

    On 26 Sty, 10:56, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w
    wiadomościnews:glk07n$k0o$1@atlantis.news.neostrada.
    pl...> Czyli musze wyprodukowac (85-78)/85 * 100% = 8% energii mniej. Dla mnie
    > Zaraz Ci Adam swoje wyliczenia przedstawi;)))

    Nie chce mi sie! Robilem to juz nie raz, pokazywalem, ze sens jest
    duzy. Juz mi sie nie chce ;-) Robcie, co chcecie! Smiejcie sie z
    ocieplaczy :) W tym roku czeka mnie pierwszy sezon grzewczy - jak to
    pierwszy nie bedzie obiektywny ale juz da jakis poglad. Wtedy
    zobaczymy, kto sie bedzie smial ostatni ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2009-01-26 18:57:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > Styropian jeżeli przyklejony na placki nic nie daje. Można dać
    > materiał 44cm na to 20 styro , a i tak będzie wiało.

    chyba cię podżumiło kiki... :)

  • 47. Data: 2009-01-26 19:02:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > zewnatrz. Ja po otynkowaniu nie czuje zadnego wiania a sciana 44Pw.
    > Niby skad to powietrze mialo by wiac? Nie widzialem jeszcze tak

    żle oprawione okna...

    okna mają być opiankowane, pod parapetami ma być pianka pod parapetami wewn
    też.

    mam ścianę 1W z ytonga 36cm jak gdzieś miałą wyjść szczelina to kazałem
    pracownikom zostawić szpary i pod żądnym pozorem nie zalewać zaprawą. potem
    szczeliny zostały zapiankowane i jest OK. Dom ogrzewa sie idealnie zgodnie z
    obliczeniami z OZC.

    na dachu mam 10cm styropianu XPS dachowego połozonego na deskowaniu
    (boazeria), dzieki temu nie ma tam w ogóle mostków cieplnych. Pkna dachowe
    zostały opaskowane stropianem i opiankowane. nic tam nie przemarza.

  • 48. Data: 2009-01-26 20:16:13
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > tak się składa ze mam większość domu w podłogówce ok 70% (musze to dokladnie
    > policzyć, wszytko oprócz sypialni)
    > w sypialniach grzejniki
    > i powiem ci ze jest różnica komfortu podczas spania.

    ja mam 100 % podłogówki i to jest dopiero komfort spania :)

  • 49. Data: 2009-01-26 20:56:23
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    a...@g...com pisze:
> [...]
    > pierwszy nie bedzie obiektywny ale juz da jakis poglad. Wtedy
    > zobaczymy, kto sie bedzie smial ostatni ;-)

    Ja mogę podyskutować, ja jestem po 5 sezonach grzewczych :o)

    BR
    Igus'

  • 50. Data: 2009-01-26 21:04:19
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ja mam 100 % podłogówki i to jest dopiero komfort spania :)

    Ja w to akurat wierze, po ostatniej wizycie u kolezanki zrezygnowalem ze
    wszystkich grzejnikow na dole i dolozylem rozdzielacza. :-)
    Planowo bede mial tylko trzy grzejniki w calym domu w sypialniach na gorze,
    a wiec i mieszacz okazuje sie byc niepotrzebny. Na dzis pewnie zrobil bym i
    tam podlogowke. Punktem wyjscia bylo jednak wykonczenie i wykorzystanie
    podlogi. No i mniejsza bezwladnosc grzejnika w tych pomieszczeniach tez moze
    byc nie bez znaczenia. Tak czy tak beton na gorze juz jest i nie ma o czym
    mowic. Niestety kolezanka podlogowke ma tylko pod gresem, zatem deska dalej
    pozostaje zagadka.

    Pozdro.. TK