  • 21. Data: 2013-10-28 14:19:14
    Temat: Re: Były żarówki, teraz odkurzacze Uni przeszkadzają
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 28 Oct 2013 13:58:43 +0100 osobnik zwany Ariusz
    napisał:

    > Moc na tabliczce będzie zadeklarowana taka sama jak na pudełku. Przecież
    > nikt rozsądny nie napisze inaczej - ale czy to będzie faktyczna moc nie
    > masz pewności. Może ktoś ma jakiś miernik pod ręką i sprawdzi faktyczną
    > moc odkurzacza i zweryfikuje to z tabliczką znamionową. Bo jakoś nie
    > chce mi się wierzyć, że odkurzacze mają faktycznie takie moce - bo np.
    > pralka ma około 2000W i naprawdę spory silnik. No ale ja się na
    > elektromechanice nie znam.

    moc na tabliczce znamionowej bie bierze sie z wymysłów marketoidów tylko
    z danych elektrycznych.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2013-10-28 15:23:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    >banicja taka. w 90 proc sa to tacy idioci ktorzy sobie nawet na miejscowym
    >syfie rady dac nie mogli..., lub >byli niewygodni lub coskolwiek innego....
    >tak czy owak jest to dno z dna. bezmozgie stado tzw urzedasow.
    >czy ta niewydolnosc intelektualna ulatwia czy utrudnia ich łapówkowanie to
    >inna sprawa...
    >a kontroli nad nimi nie ma wogole. wybory? eeeee, yyyyy, no . tylko ze ta
    >metod akontroli jakos nie chce >dzialac.... lub dziala tylko ze wiekszosc
    >jest głupia to i wynik jaki jest kazdy widzi....

    Chyba cie pogielo, w PE jest najwieksza kasa. W kazdym razie gdy porownujemy
    do naszych lokalnych oslow.

  • 23. Data: 2013-10-28 18:19:40
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-27 20:44, Kris pisze:
    > Znalezione na innej grupie:
    > http://finanse.wp.pl/kat,1033699,title,Odkurzacze-na
    -cenzurowanym-Unia-wprowadza-zakaz,wid,16113751,wiad
    omosc.html?ticaid=1118f5&_ticrsn=3
    Odkurzacze to pikuś.
    Ja bym radził Euroosłom skierować się jeszcze w kierunku lamp błyskowych
    (fleszy). Taka lampa ma moc rzędu 30 kW (kilowatów). Tak, tak. Nawet
    taka mała w aparacie kompaktowym. Energia 10 J przy czasie błysku 0,1-1
    ms daje taką właśnie moc.
    Tu jest dopiero pole do oszczędności!!!
    Nie jakieś tam 2 kW ale 20-30, a przy większych lampach nawet i 50.
    Miliard zdjęć rocznie to oszczędność 30 TW (terawatów) mocy!
    Do tego radzę jeszcze ZABRONIĆ i to kategorycznie produkcji suszarek do
    włosów z grzałką. Nie wystarczy sama dmuchawa? Będzie zdrowiej dla
    włosów no i jaka oszczędność energii.
    Jacek

  • 24. Data: 2013-10-28 21:09:14
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-28 18:19, Jacek wrote:
    -cenzurowanym-Unia-wprowadza-zakaz,wid,16113751,wiad
    omosc.html?ticaid=1118f5&_ticrsn=3

    > Odkurzacze to pikuś.
    > Ja bym radził Euroosłom

    Im nie ma co radzić... ich trzeba pogonić!

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 25. Data: 2013-10-28 22:19:13
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 października 2013 08:06:59 UTC+1 użytkownik Ariusz napisał:
    > Za przykład niech posłużą kotły CO - miały sprawności
    > 80-90%, a jak wprowadzili kondensaty to nagle z nowych można było
    > wyciągnąć po 120% - no kurde perpetum mobile.

    Akurat ten przyklad jest kiepski. Po prostu za "100%" kiedys przyjeto zbyt malo, tzn,
    nie uwzgledniono ciepla kondensacji i liczac wg. uwczesnych wzorow wychodzilo, ze
    kotly kondensacyjne maja sprawnosc > 100% ;)
    Biorac do obliczen poprawne wartosci dla kotlow atmosferycznych sprawnosc wychodzi
    mniejsza...

    WS

  • 26. Data: 2013-10-29 18:01:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > A mnie się wydaje że tym razem dobrze gada. Co wezmę jakiś odkurzacz
    > do ręki to na maksymalnej mocy niewiele lepiej ciągnie niż na
    > minimalnej a grzeje się bardziej i hałasuje niepotrzebnie.
    >
    > Mam też tzw. odkurzacz przemysłowy który nominalnie ma tak samo 1,4
    > kW jak mój domowy, ale ciągnie _znacznie_ lepiej. Przypuszczam, że w
    > tych małych domowych popierdółkach po prostu brak miejsca by
    > sensownie rozplanować kanały dolotowe i wentylator tylko miesza
    > powietrze powodując hałas.

    nie wiem jakie wy macie odkurzacze... ale ja mam samsunga i widać ewidentną
    różnicę miedzy ssaniem na małej mocy i na maksymalnej...

    mam też jakiś zabytek zelmera, i powiedzmy sobie szczerze to jest popierdoła
    która nawet samochód jest ciężko odkurzyć. :)

    Niestety ale spręż wentylatora zależy od mocy wentylatora.

    Muszę w wolnej chwili pomierzyć próżniomierzem te odkurzacze :)

  • 27. Data: 2013-10-29 18:02:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ariusz wrote:
> [...]
    > parametry. I nikt im nic nie zrobi, napiszą sobie 1500 W, bo
    > konkurencja już napisała 1300. Za przykład niech posłużą kotły CO -
    > miały sprawności 80-90%, a jak wprowadzili kondensaty to nagle z
    > nowych można było wyciągnąć po 120% - no kurde perpetum mobile. To
    > samo z odkurzaczami jestem przekonany, że silniki w nich montowane
    > mają o wiele mniej ale system HIPER, NANO, DUPO, COŚ TAM - powoduje,
    > że ich moc wzrasta wielokrotnie. Może Unia powinna przestać udawać,
    > że cokolwiek robi - bo jak słyszę takie wytryski jak: ślimak to ryba

    nie ma to jak głos prawdziwego hhhhuuuuumanisty ;-)

  • 28. Data: 2013-10-29 18:03:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ariusz wrote:
> [...]
    > faktycznie takie
    > moce - bo np. pralka ma około 2000W i naprawdę spory silnik. No ale ja

    no i tu sie zgadzamy... nie znasz sie więć sie może lepiej nie wypowiadaj.

  • 29. Data: 2013-10-29 18:57:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 października 2013 13:58:43 UTC+1 użytkownik Ariusz napisał:
> [...]
    > masz pewności. Może ktoś ma jakiś miernik pod ręką i sprawdzi faktyczną
    > moc odkurzacza i zweryfikuje to z tabliczką znamionową.

    Odkurzacz typu "kubeł", wodny. Deklarowana moc producenta
    w instrukcji to 1000/1400W (cholera wie co ma na myśli).
    Na jałowym łyka 4A, po zatkaniu łapskiem 3A. Czyli ciągnie jakieś 550 do 750W.

    L.

  • 30. Data: 2013-10-31 18:12:30
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > 300W odkurzaczem to sobie możesz udawać, że odkurzasz...

    A co z Kaśkami?
    Szkoda, że one nie wiedziały, że trzeba być podłączonymi do prądu :)