  • 31. Data: 2018-03-18 16:42:46
    Temat: Re: C P-W Altherma - podsumowanie rok/rok
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.03.2018 o 22:02, yarecky pisze:
    > Temperatura zasilania podłogówki 27 - 38st określana przez
    > krzywą pogodową.

    A podzieliłbyś się w *jaki sposób* grzejesz że takie "wysokie" te
    temperatury na podłogówce?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2018-03-18 18:13:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 marca 2018 16:42:46 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > A podzieliłbyś się w *jaki sposób* grzejesz że takie "wysokie" te
    > temperatury na podłogówce?

    Yhm, a jak niby ma grzać? Pompa się włącza i grzeje dopóki w obiegu woda
    nie rozgrzeje się do tych 38stC.

    Yarecki - bardzo dobry wynik. Niemniej 21-22stC to nie jest mocno, ani
    ciepło. Mi się zawsze wydawało że trzymam wszędzie 21stC a okazało się,
    że trzymam ok 23-24stC, a w łazienkach 25-26 :-)

    Teściu miał w mieszkaniu ostatnio 28,4st C - po 30 minutach byłem
    spocony jak świnia, po półtorej godziny zaczęła mnie boleć głowa.
    Nienawidzę takich tropików :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2018-03-19 00:35:03
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 18.03.2018 18:13, Adam Sz. wrote:

> [...]
    >
    > Teściu miał w mieszkaniu ostatnio 28,4st C - po 30 minutach byłem
    > spocony jak świnia, po półtorej godziny zaczęła mnie boleć głowa.

    Tak jak Adam napisał - włącza się i grzeje, a temperatura wody określona
    jest przez krzywą pogodową. 38st chyba dla temperatur za oknem < -20st,
    nie pamiętam teraz rozkładu - ostatni raz coś przestawiałem w
    parametrach ze 3 lata temu.

    Ze względu na kolejnego bobasa mieliśmy rok temu wyższe temperatury, ale
    wszyscy się męczyli, młoda wykopywała się spod pościeli i w tym roku
    staramy się nie przekraczać 22st. Przed snem i tak trzeba porządnie
    wywietrzyć i schłodzić sypialnie - takie uroki bezwładności podłogówki.

    yarecky.

  • 34. Data: 2018-03-19 10:02:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-03-19 o 00:35, yarecky pisze:

> [...]
    > staramy się nie przekraczać 22st. Przed snem i tak trzeba porządnie
    > wywietrzyć i schłodzić sypialnie - takie uroki bezwładności podłogówki.
    To przykręć trochę obwody z sypialni, po co tak mocno tam grzejesz,
    ja mam 19-20, jak mi skoczy powyżej 21 to także spać nie mogę.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 35. Data: 2018-03-19 12:21:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 19.03.2018 o 10:02, Janusz pisze:
    > To przykręć trochę obwody z sypialni, po co tak mocno tam grzejesz,
    > ja mam 19-20, jak mi skoczy powyżej 21 to także spać nie mogę.

    A Ty Janusz ile na podłogę puszczasz dla jakiś punktów odniesienia
    (-10C, 0C?)?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2018-03-19 12:26:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 19.03.2018 o 00:35, yarecky pisze:
> [...]
    > jest przez krzywą pogodową. 38st chyba dla temperatur za oknem < -20st,
    > nie pamiętam teraz rozkładu - ostatni raz coś przestawiałem w

    A Ty grzejesz tylko w dolinie? Jaka histereza wychodzi na podłogówce
    między najniższą a najwyższa temperaturą tak średnio?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2018-03-21 15:51:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > A Ty Janusz ile na podłogę puszczasz dla jakiś punktów odniesienia
    > (-10C, 0C?)?

    Nie mam takich, grzeję na razie ręcznie, jak się temp zbliża do 21 to
    wyłaczam,
    potem sama już dochodzi do tych 22-23 w salonie, gabinecie, pokoje
    dzieci też podobnie
    a sypialnia mniej, mam uregulowane obwody wg obliczeń, ale i tak drobne
    korekty robiłem, mierzyłem temp w pokojach i podłogi pirometrem.

    --
    Pozdr
    Janusz