  • 21. Data: 2012-05-28 14:28:01
    Temat: Re: C.W.U. prądem wyniki
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    news:72d24bf5-fbb3-4565-bfcf-c9147a7feb0e@googlegrou
    ps.com...

    > To i tak mega drogo - dorzuc powietrzna pompe ciepla - szybko sie zwroci.
    > 0,622 * 20kWh * 30 dni = 370 pln / mc. Zwrot w 3-4 lata maksymalnie.
    Założę gaz i zrobię gazowy przepływowy albo taki gazowy tylko do cwu żeby
    nie miał takich strat na przepompowywanie.

    Akurat cyrkulację mam włączaną z PLC jak sobie wcisnę albo z telefonu z
    Androidem pyknę. Nie chodzi non stop. 4 osoby

  • 22. Data: 2012-05-28 14:36:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 14:28:01 UTC+2 użytkownik kiki napisał:

    > Akurat cyrkulację mam włączaną z PLC jak sobie wcisnę albo z telefonu z
    > Androidem pyknę. Nie chodzi non stop. 4 osoby

    Kapiecie sie w wannie czy pod prysznicem? To zuzycie jest naprawde b. wysokie :) A
    ogolnie ile wody zuzywasz (m3) ?
    pozdr.

    --
    Adam

  • 23. Data: 2012-05-28 14:48:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.05.2012 14:24, kiki pisze:

> [...]

    Czyli mieszkasz sam? ;->

  • 24. Data: 2012-05-28 14:58:36
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    >Kapiecie sie w wannie czy pod prysznicem? To zuzycie jest naprawde b.
    >wysokie :) A ogolnie ile wody zuzywasz (m3) ?
    >pozdr.

    Dużo :-) ponad 20m3 Prysznice głównie. Może to inni się nie myją ? :-)

  • 25. Data: 2012-05-28 15:01:00
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > Czyli mieszkasz sam? ;->

    4 osoby ale czasem chodzą 4 TV :-)

  • 26. Data: 2012-05-28 15:03:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.05.2012 15:01, kiki pisze:

    > 4 osoby ale czasem chodzą 4 TV :-)

    Bez urazy, ale to trochę patologia...

    Rozpad życia rodzinnego itepe.

  • 27. Data: 2012-05-28 20:25:12
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > WOW.
    >
    > Na ile osób i ile m2?

    Mieszkam w bloku 55 metrów, żarówki energooszczędne, jedna plazma, dwie
    osoby dorosłe i jedno dziecko.
    Płacę po 500 zł na miesiąc.

    Powód? Akwarium (tzw holender - ludzie w temacie wiedzą o co chodzi).
    Ekspres do kawy (taki profesionalny, wymaga ciągłego grzania - dlaczego bo
    lubię DOBRĄ KAWĘ). Telewizora używam sporadycznie.

    Wystarczy.

    MS

  • 28. Data: 2012-05-29 08:11:30
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > Piszcie ludzie ile czasu trwa u was ładowanie zasobnika c.w.u. bez
    > względu na paliwo i wielkość. Ciekaw jestem jakie czasy/jaka
    > pojemność/ile szacujecie opału.

    Ja dokładnie nie mierzyłem, ale...
    palę co drugi dzień i grzeję zasobnik 300l od ok 12-14 st do 60 stC
    Czasu to zajmuje jakieś półtora - dwie godziny razem z nagrzaniem kotła,
    węgla schodzi mi ok 5 kg na takie jedno nagrzanie. Nadmiar ciepła idzie
    do podłogówki.

    czyli koszt ok 4 zł za nagrzanie 300l wody. Takich nagrzań w miesiącu
    mam 15, czyli 60 zł/mc.

    Sprawność odzysku ciepła? dość słaba, ale bardziej opłaca się rozpalać
    raz na dwa dni, niż trzymać kocioł cały czas w stanie pracy/gotowości.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 29. Data: 2012-05-29 08:50:48
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Zbiornik 300l z dwoma węzownicami, górna mniejsza zasilana z kotla gazowego
    ogrzewa około 120l wody. Aby zagrzać gazem do 60stC kocioł Vaillant
    potrzebuje około 20minut i zuzywa w tym czasie około 0,8m3 gazu.

    Marek

  • 30. Data: 2012-05-29 09:04:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.05.2012 20:25, Maciej S. pisze:

    > Mieszkam w bloku 55 metrów, żarówki energooszczędne, jedna plazma, dwie
    > osoby dorosłe i jedno dziecko.
    > Płacę po 500 zł na miesiąc.
    >
    > Powód? Akwarium (tzw holender - ludzie w temacie wiedzą o co chodzi).

    Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby akwarium aż tyle żarło... W sumie im
    większe, tym bardziej stabilne, czyli mniej potrzeba sztucznej kontroli
    parametrów.

    Jaki masz stały średni pobór przez to akwarium? 100W?

    > Ekspres do kawy (taki profesionalny, wymaga ciągłego grzania - dlaczego
    > bo lubię DOBRĄ KAWĘ).

    ROTFL