  • 71. Data: 2012-05-30 14:36:19
    Temat: Re: C.W.U. prądem wyniki
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:jq540j$p36$1@inews.gazeta.pl...
    > To też jest pewna sprawa do rozwiązania. Może stosować przepływowe na prąd
    > przy umywalkach ?

    Pewnie wyjdzie taniej.

    Marek

  • 72. Data: 2012-05-30 17:23:24
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pewnie wyjdzie taniej.

    takie 2-3kW jednofazowe. jak ktoś ma daleko po rurach to ganianie wody nie
    ma sensu. można dać szybką pompę ale to będzie koniec ciepłej wody. Więcej
    się zmarnuje na samo bieganie dookoła niż to warte.

  • 73. Data: 2012-05-30 18:09:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 maja 2012 14:32:19 UTC+2 użytkownik kiki napisał:

    > Zgadza się, bo nie ma jak zagonić wody. Na parterze leci dużo szybciej ale
    > na piętrze zapomnij.

    A jaka pompka to pedzisz? Moze zmien na zwykla (tylko z mosieznym korpusem) - one
    maja 10 x wieksza wydajnosc od tych dedykowanych do cyrkulacji.

    > To też jest pewna sprawa do rozwiązania. Może stosować przepływowe na prąd
    > przy umywalkach ?

    Przeplywowe mocno ograniczaja strumien i cisnienie wody. Straszna lipa - ja bym nie
    stosowal, lepiej pompke mocniejsza daj jak juz nic nie mozesz w instalacji zmienic :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 74. Data: 2012-05-30 18:14:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 maja 2012 17:23:24 UTC+2 użytkownik kiki napisał:

    > takie 2-3kW jednofazowe.

    2-3kW to nie zagrzejesz nawet ledwo ciurkajacej wody do sensownych temperatur. 5-6kW
    to IMO minimum. W garazu mam taki 4,5kW i musialem go przerabiac - chcialem tylko
    dogrzac o 10stC i wyszlo mi wlasnie wymagane ok. 4,5kW mocy. Kupilem taki tani za 250
    pln ogrzewacz i co ? Tam w srodku jest zabudowany blok z tyloma dziureczkami ktorymi
    woda plynie tam i spowrotem ze przy cisnieniu 4,5bar gdzie wczesniej kran urywalo -
    po zamontowaniu ledwo kapie ta woda :) Musialem przerobic - zwiekszyc srednice tych
    dziurek, kilka polaczyc w jedna, zmienic miejsce uziomu (bo wybijala roznicowka) i
    teraz jest OK ;) Ale jak chcesz grzac zimna (12stC) do takiej zeby umyc komfortowo
    rece, a przy tym nie stracic za wiele cisnienia to musisz liczyc 6kW minimum - a do
    prysznica z deszczownica to juz licz wielki minimum 12kW trzyfazowy przeplywowy
    ogrzewacz... :)

    > jak ktoś ma daleko po rurach to ganianie wody nie
    > ma sensu. można dać szybką pompę ale to będzie koniec ciepłej wody. Więcej
    > się zmarnuje na samo bieganie dookoła niż to warte.

    Zalezy jak masz izolowane wszystkie rurki. U mnie cyrkulacja chodzi w okreslonych
    porach i nie ma tragedii - nie wychladza az tak tej wody. Ale wszystko dosc dobrze
    zaizolowane (choc jakbym robil drugi raz to wszystkie rurki z CWU i cyrkulacji
    puscilbym w 20cm styropianowym szachcie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 75. Data: 2012-05-30 18:28:35
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > (choc jakbym robil drugi raz to wszystkie rurki z CWU i cyrkulacji
    > puscilbym w 20cm styropianowym szachcie :)

    No właśnie hehe :-) I plastikowe zamiast moich miedzianych :-)
    Myslałem taki 2-3kW z wylewką taki żeby tylko ręce umyć :-)
    Ja się nie myję w umywalce w przeciwieństwie do wielu osób :-)
    Żona też nie myje się w misce więc sie kąpiemy dwa razy dziennie :-)

    Mam wnioski

    12.56gr za c.w.u. dziennie - prąd po 0.662PLN wg ostatniego półrocza.
    Od 23go maja od 17:00 do 30go dzisiaj do po południu zużyłem około 140 kWh
    / 7 dni
    Pisze około, bo nie spisałem dokładnie o 17:00

    Czyli jak ktoś się kąpie co 2 dni i ładuje zasobnik co 2 dni i to mniejszy
    to wg takiego rozumowania ja zużywałbym połowę czyli 6-7 PLN :-)

    Może się komuś wywody przydadzą :-)

  • 76. Data: 2012-05-30 18:31:26
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]

    > A jaka pompka to pedzisz? Moze zmien na zwykla (tylko z mosieznym
    > korpusem) - one maja 10 x wieksza wydajnosc od tych dedykowanych do

    Mam taką małą - spiszę jej symbol ale to taka dedykowana do cyrkulacji bez
    termostatu. Włączm ją przy pomocy PLC z komórki albo przyciskiem dzwonkowym,
    które miałem przewidziane.
    Robię cyk i PLC odlicza mi 5 minut.

    >Przeplywowe mocno ograniczaja strumien i cisnienie wody. Straszna lipa - ja
    >bym nie stosowal, lepiej pompke mocniejsza daj jak juz nic nie mozesz w
    >instalacji zmienic :)

    Miałem kiedyś 24kW 3fazowy przepływowy i też dławił.

  • 77. Data: 2012-05-30 18:36:50
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-05-2012 o 09:51:52 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To ja grzeję 140l zbiornik płaszczowy dwa razy dziennie piecem gazowym
    > po 30minut, temp 60-70st, gazu idzie około 1m3.
    >
    > Ale podaj wynik dla zagrzania "od zera", czyli od zimnej wody w całej
    > objętości zbiornika o temperaturze wody z wodociągów.
    > To co podałeś to się nijak ma do wartości opałowej gazu.
    No ale ty tak samo podałeś :) grzeję od wody tak ledwo letniej po nocy
    ile to może mieć? 25 może 30st, nie wiem nie mierzyłem, a na razie
    nie mam czasu ani możliwości aby to dokładniej zmierzyć.

    > Gdybyś grzał 0stC do 60stC to mamy 50*240*1,16=13,920kWh. Gaz ziemny
    > GZ50 to około 10,5kWh/m3 a uwzględniając sprawność kotła jest jakieś
    > 9,5-10,0kWh/m3. Jak widzisz nijak się nie da tym zagrzać bo ci brakuje
    > 4-5kWh czyli z pół metra gazu jeszcze.
    No to dobrze wychodzi, wodę ze studni mam 10st, ale w zbiorniku jest trochę
    więcej, czyli zamiast 60 jakby dać 40st to będzie dobrze,
    faktem jest co innego, zagrzanie tej wody gazem mniej kosztuje niż prądem
    lub
    węglem, tylko PC daje lepsze wyniki no i II taryfa.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 78. Data: 2012-05-30 18:38:33
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-05-2012 o 22:35:17 kiki <...@p...pl> napisał(a):

    > "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    > Mierzone na gazomierzu :)

    > rodzina 2+2, codziennie prysznica nie biorę, żona ani dzieci także,
    > ogólnie mało
    >
    > To musi być czuć :-) My sie kąpiemy dwa razy dziennie.
    A my nie, zbyt częsta kąpiel, szkodzi skórze, wystarczy się dobrze umyć
    codziennie, a to idzie mnie wody niż na kąpiel.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 79. Data: 2012-05-30 18:44:01
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    >A my nie, zbyt częsta kąpiel, szkodzi skórze, wystarczy się dobrze umyć
    >codziennie, a to idzie mnie wody niż na kąpiel.

    Żena kładzie się do łóżka niewykąpana ? :-) Wymyje się w misce po czym sobie
    nad nią kucnie i jest git :-)
    Rano to samo :-) Albo tylko mycie :-) Kąpiel przecież co 2 dni :-)

  • 80. Data: 2012-05-30 19:31:01
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    ps.com...
    >dobrze zaizolowane (choc jakbym robil drugi raz to wszystkie rurki z CWU i
    >cyrkulacji puscilbym w 20cm styropianowym szachcie :)

    bez sensu :-) To juz lepiej miec do tej cyrkulacji solrary na dachu - wtedy
    latem straty ciepła nie przeszkadzają, a zimą i tak są w bilanasie cieplnym
    budynku.

    b.