  • 41. Data: 2011-08-03 20:31:34
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > no i dochodzimy do słynnego problemu znanego mi z domu moich rodziców,
    > planowanie kompieli :) dziekuję bardzo.

    Zawsze można dać większy bojler.
    Albo używać prysznica - wody styknie na 4 osoby.

  • 42. Data: 2011-08-03 21:05:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    wiadomości news:j1c415$7li$1@news.onet.pl...

    > Wcale mu się nie zwróci.
    > Ile kosztuje coroczny serwis solara z płynami?

    Zerrro zlotych.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2011-08-03 21:07:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j1c415$7li$1@news.onet.pl...

    > Zerrro zlotych.

    Takiego z 8 tys, ma kilkuletniej gwarancji też?

  • 44. Data: 2011-08-03 21:08:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości

    >Ile u Ciebie kosztuje 1 KWh (łącznie z kosztami przesyłu i abonamentem)
    > - Ja przez kilka lat grzałem wodę prądem i nigdy nie kosztowło mnie to
    >mniej niż 150 -160 PLN miesięcznie - przy rachunkach za prąd na poziomie
    >300 -360 PLN miesięcznie.
    >Rodzina 2 + 2, zasobnik 160 l z grzałką 2 KW. Cena za KWh z ostatniej
    >faktury - 0,479 PLN, taryfa G11.

    Nie przejmuj sie, ja nigdy nie miescilem sie w statystykach grupowych. Do
    dzis nie wiem jak zmiescic sie w 100zl/miesiac.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2011-08-03 21:15:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie przejmuj sie, ja nigdy nie miescilem sie w statystykach grupowych. Do
    > dzis nie wiem jak zmiescic sie w 100zl/miesiac.

    Nie ma bata, na I taryfie nie dasz rady.
    Ja na II się nie mieszczę.
    No chyba że sam mieszkasz.

  • 46. Data: 2011-08-03 21:44:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > cho cho cho..
    >
    > to te pompy ciepła mają aż tyle mocy chłodniczej :)
    >
    > bo imho one mają 3-4kw max więc wiele tym nie nachodzisz sie...
    >
    > zwykle zapotrzebowanie jednego pokoju wynosi ok 3-4 kw chłodu.

    Ja nie wiem. Ludzie podniecaja sie jakims copem 3 do 4 uzyskiwanym z tego
    typu pomp. Tym czasem niczym nadzwyczajnym jest solarny cop na poziomie 40 i
    wiecej. Tu w ogole nie ma czego porownywac latem i smiem twierdzic, ze
    rowniez zima. Oczywiscie pytanie watku pozostaje otwarte, bo solary jak
    wszystko swoje ograniczenia maja jesli ma to byc jakos sprawne i wygodne, a
    i solar to malo powiedziane, bo nie wiemy nic o zapotrzebowaniu. Jedno jest
    pewne, skoro lato to wylacznie kolektory plaskie.
    Fajnie tez toczy sie dyskusja, poza glownym tematem. Starzy oponenci
    tradycyjnie koncentruja sie na problemie o ktory nikt nie pytal, tj. sens
    ekonomiczny. :-) A moze pytacz nie chce rabac taniego drzewa? Moze ma duza
    rodzine i potrzebuje wiecej wody niz umozliwi to tania taryfa? A moze nie ma
    wystarczajacego przydzialu mocy by obsluzyc wieksza grzalke, bo dodatkowe
    wlaczenie czajnika spowoduje strzal bezpiecznika? Moze ma basen?
    Co do problemu pytacza - koledzy jednak mimo mojej krytyki maja racje.
    Jezeli nie ma sensownej koniecznosci instalowania takich urzadzen to
    faktycznie sens moze byc watpliwy. Tego typu instalacje sprawdzaja sie
    glownie w systemie calorocznym. Co do szczegolow napisz poprostu maila do
    np. Hewalexa. W ofercie maja jedno i drugie bardzo dobrej jakosci i
    odpowiadja na wszystkie maile. Ze swojej strony dodam, ze latem nic nie
    sprawdzi sie lepiej jak solary. Zadna pompa ciepla nie ma szans na lepsze
    uzyski. Niestety swoje kosztuja. Tyle, ze na lato to mozna sobie sklecic cos
    we wlasnym zakresie o ile lubi sie wyzwania. :-)

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2011-08-03 21:48:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    wiadomości news:j1cdaf$gu9$1@news.onet.pl...

    > Takiego z 8 tys, ma kilkuletniej gwarancji też?

    Tez.
    Mozesz kupic same kolektory z 10 letnia gwarancja bez szemrania, a reszte
    budowac samemu. Wymiana glikolu najwyzej raz na piec lat, o ile temp.
    krzepniecia taka koniecznosc wykaze. Koszt ponizej 200zl.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2011-08-03 21:52:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    wiadomości news:j1cdpp$j0i$1@news.onet.pl...

    > Nie ma bata, na I taryfie nie dasz rady.
    > Ja na II się nie mieszczę.
    > No chyba że sam mieszkasz.

    No wlasnie. A tu ludziom tyle wychodzi. :-)
    Straty mojego zasobnika przez noc to nawet 10 stopni przy kiepskich
    wiatrach. :-) Toz to trzeba nagrzac nastepnego dnia. Liczenie samego zuzycia
    wody mozna sobie w jelito wsadzic, a gdzie cyrkulacja i takie tam?

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2011-08-03 22:02:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Solary zrobie sobie kiedys sam - tutaj mam podejscie bliskie budyniowemu :)

    przyjechałbys w koncu na te kawe :) Model solara wersja nr 5.56 jest do obejrzenia
    :-)))))

    b.

  • 50. Data: 2011-08-04 03:43:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cavallino wrote:

    > Zawsze można dać większy bojler.
    > Albo używać prysznica - wody styknie na 4 osoby.

    można też sie kąpać w jednej wannie po kolei wg stopnia zabrudzenia a potem
    jeszcze zrobić w tej wodzie pranie...