  • 11. Data: 2009-02-15 10:00:25
    Temat: Re: CWU w domu na paliwo stałe - jak rozwiazac ?
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > a ja myślę ze właśnie ogrzewacz przepływowy będzie najbardziej wygodny i
    > ekonomiczny

    Dzieki za informacje praktyczne. Bede probowal go uniknac choc oczywiscie w
    ostatecznosci jest bardzo wygodne - tyle ze w moim przypadku wymaga
    zwiekszenia przydziału mocy o 10-15kW.

    Greets,

    Kane

  • 12. Data: 2009-02-15 10:06:43
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Przepływowy podgrzewacz odpada - przeszukałem net, nie mozna do nich wpiac na
    > zasilaniu ciepłej wody

    można jak najbardziej - do tzw elektronicznych

  • 13. Data: 2009-02-15 10:49:24
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > można jak najbardziej - do tzw elektronicznych

    Dzieki, przejrze net. Nie widzialem tego jeszcze.

    K.

  • 14. Data: 2009-02-15 10:53:08
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Po co ci podwójna wężownica, skoro nie zamierzasz w lecie jednocześnie
    > palic w kotle i grzać solarami ? Daj pomiędzy wężownicę i jej zawory
    > odcinające od instalacji CO trójniki, do nich drugą parę zaworów i połącz
    > z panelem. Oczywiście trzeba to potem przełączać na zimę i lato z "głową"
    > czyli najpierw odciąć oba obwody a potem odkręcić jeden z nich.

    Rozumiem. Racja. Dzieki. Czasami oczywiste sprawy potrafia umknac amatorowi
    z pola widzenia ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 15. Data: 2009-02-16 13:48:43
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Dom opalany drewnem. Srodek lata, upały po 40st, wyjezdzam na tydzien,
    > zostawiam dom znajomym - nie chce by palili w piecu (lub sam jestem na
    > tyle leniwy ze mi sie nie chce ;) ). A CWU potrzebuje. Jak to rozwiazac ?

    załóż dodatkowy bojler o pożądanej pojemności (np. 100L na 2 osoby
    wystarczy)
    z grzałką i dodatkowym zegarem zaprogramowanym na II taryfę

    zimą grzejesz podstawowy 300L z wężownicą a po wygasnięciu pieca,
    włączasz prąd i otwierasz/zamykasz zawory bypass bojlera letniego

    albo woda z podstawowego może przepływać do "letniego"
    i być dogrzewana elektrycznie, tylko jeśli to jest konieczne (termostat
    wbudowany w bojler, troche ponizej temp pieca)

    całość inwestycji <1000 zł

  • 16. Data: 2009-02-16 14:38:11
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > albo woda z podstawowego może przepływać do "letniego"
    > i być dogrzewana elektrycznie, tylko jeśli to jest konieczne (termostat
    > wbudowany w bojler, troche ponizej temp pieca)
    >
    > całość inwestycji <1000 zł

    Dzieki, to mam juz chyba wszystkie w miare proste rozwiazania.
    Zostało mi jeszcze policzenie kosztu pompy ciepła powietrze-woda a potem
    tylko decyzja. Moze samorobka nie wyjdzie tak drogo, skomplikowane
    technicznie to nie jest. Dla wysokich temperatur powietrza (na strychu w
    lecie podczas dnia napewno nie bedzie mniej niz 30 stopni nawet bez
    szczegolnych upałów) ma to nawet sporą sprawność.

    W kazdym razie drog jest duzo

    Przepływowy ogrzewacz wody elektroniczny (mozna na wejsciu podac ciepłą
    wode) tez by sie sprawdzil tylko kurde doplacac za przydział prądu 10kW
    tylko dla niego ? Chyba nie ma sensu.

    Pozdrawiam

    Kane