  • 71. Data: 2010-06-24 11:13:32
    Temat: Re: Całkowity koszt domu pod klucz
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Pieprzysz, a nie solisz. Piszesz:
    > "Panele to najniższy standard, tapety przykleja się jak się nie chce
    > naprawiać ścian". A ja ci odpisuję, że nie masz racji. To, że obejrzałeś
    > być może więcej mieszkań ode mnie, bądź, że zajmujesz się tym zawodowo nic
    > nie znaczy, bo możesz być np. kiepski w swojej robocie.

    Jak się kończą argumenty to się zaczynają wyzwiska. Czy ja coś pisałem o
    twojej pracy?

> [...]
    > standard to dno. Bo kto teraz robi płytki w łazience, nawet tak
    > wieśniacko-fikuśnie jak napisałeś w innym poście ? Akurat może standardem
    > jest farba, kamień i szkło ? Może mam łazienkę w drewnie, z farbą na
    > ścianach i z balkonem. Wannę mam taką, że kolega od bojlera 80l i II
    > taryfy i instalacji CWU za 700 zł nie napełniłby jej ciepłą wodą. I co z
    > tego ? kompletnie nic. Nie podejmuję się tak arbitralnego wyznaczania
    > standardów, bo co dla mnie jest standardem dla innego to luksus, a dla
    > trzeciego to wieś i taniocha. Dlatego może trochę mniej kategorycznych

    Widocznie nie jesteś w stanie zrozumieć poziomów standardu. Nie ja
    wyznaczyłem te poziomy tylko wyznacza to rynek, a rynek to ludzie kupujący i
    to oni decydują, że mieszkanie wykończone m.in. panelami nie jest tyle warte
    co lepszymi materiałami.
    Dla jednego Dacia Logan to luksus, dla innego substandard, ale rynek jasno
    określa gdzie jest miejsce Logana i osądy właściciela niczego nie zmieniają
    i tak też jest w przypadku nieruchomości.
    I na koniec nie pouczaj mnie jakie mam wydawać osądy i nie pisz o mojej
    pracy bo to są pomówienia.

  • 72. Data: 2010-06-24 12:10:53
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Boombastic napisał:

    > Jak się kończą argumenty to się zaczynają wyzwiska. Czy ja coś pisałem o
    > twojej pracy?

    To nie wyzwiska, po prostu w internecie ludzie są prawie anonimowi i
    argument, że podobno widziałeś tyle mieszkań/domów/samochodów itp itd. o
    niczym nie świadczy. Wybacz ale również ale równie dobrze o zdanie można
    pytać akwizytora Zeptera, który niejedno mieszkanie widział w życiu.

> [...]
    > kupujący i to oni decydują, że mieszkanie wykończone m.in. panelami nie
    > jest tyle warte co lepszymi materiałami.

    Truizm. Oczywiście, że lepsze materiały mogą kosztować więcej, dalej
    jednak nie definiuje to standardu. Ale stwierdzenie, że jeśli ktoś robi
    tanio to musi zrobić źle jest nadużyciem, ewentualnie frustracją kogoś
    kto przepłacił i usiłuje zracjonalizować wydatki.

> [...]
    > zmieniają i tak też jest w przypadku nieruchomości.

    > I na koniec nie pouczaj mnie jakie mam wydawać osądy i nie pisz o mojej
    Widzisz, znów się mylisz bo to nie są pomówienia. Ale pewnie przy okazji
    wizyt w domach napisałeś kodeks i wiesz lepiej :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 73. Data: 2010-06-24 13:39:42
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Maniek4 pisze:

    > Rynek panie, rynek.

    No właśnie... Rynek.

    Tylko, że ten rynek jest kształtowany przez speców od szeroko
    rozumianego marketingu, bo przecież ruch w interesie musi być. Czy
    faktycznie to, co uznaje... jak to nazwano - 'rynek' - jest rzeczywiście
    najlepsze?

    Nie i po stokroć nie !!!

    To fachowcy od sprzedaży usiłują ludziom wmówić, że do wykończenia
    domu/mieszkania trzeba koniecznie zastosować takie, a takie materiały i
    technologie, a jak ktoś chce być po prostu sobą i zdecyduje się na to,
    co było modne pięć lat temu, ale jest nadal dobre i praktyczne, to już
    okrzykuje się go wieśniakiem, bo 'nie nadąża za trendami'.

    I dobrze !!!

    Jak mu się podoba 'goły leon XXI wieku' to jego i tylko jego sprawa. On
    ma swój standard i wmawianie mu, że wykończył sobie dom poniżej
    obowiązujących standardów jest zwyczajnym dopominaniem się o jego kasę i
    niczym więcej.

    Pewnie, że jak buduje się ekskluzywny apartamentowiec na wynajem, to
    wykończenie wg tzw 'standardów' przełoży się na konkretne wpływy z
    tytułu tego wynajmu i wtedy jest sens nadążać za 'standardami', bo to
    inwestycja, ale jak chce się samemu zamieszkać i czuć się dobrze, mieć
    praktycznie i wg własnych potrzeb urządzone, to nie ma co oglądać się na
    'standardy', tylko trzeba zrobić wszystko tak, jak się uważa za stosowne
    dostosowując portfel do faktycznych potrzeb.

    Wydawanie zbyt dużej kasy na wykończenie w celu zamieszkania tam i
    ewentualnego pochwalenia się 'jak to ja mam ładnie i nowocześnie w domu'
    jest niczym innym, jak tylko bezmyślną konsumpcją w najbardziej
    prymitywnym tego słowa znaczeniu.

    Jeżeli chodzi o indywidualne potrzeby, to niech każdy sobie sam wyznacza
    standardy, a wątkotwórca właśnie o własne potrzeby pytał, zatem dyskusja
    pod tytułem 'co jest standardem, a co nie' jest dla mnie kompletnie
    bezcelowa i dowodzi tylko jak wielkim biznesem jest cała branża
    wykończeniowa.

    Dla mnie o wiele ważniejsze jest zwrócenie uwagi na jakość wykonania
    podstaw budowli - fundament, ściany, stropy, dach, izolacje... potem
    instalacje, a wykończeniówka to już jest makijaż :-))) i można sobie
    wiele rzeczy zmienić w zasadzie bezboleśnie.

    Tu jednak okazuje się, że jak ktoś kupi dom od dewelopera, to ma
    standard wykończenia - bo to widać przy sprzedaży, ale samo wykonanie
    jest, że 'pożal się Boże' i tylko patrzeć jak się będzie lało na łeb,
    albo grzyb wylezie po pierwszej zimie.

    Przy konstrukcji budynku trzeba zwrócić uwagę na standardy, a przy
    wykończeniówce nie ma się co już upierać. Bo w domu najważniejsze jest
    to, czego nie widać.

    Chyba, że ktoś jest... snobem :-D

    pozdr.
    robercik-us

  • 74. Data: 2010-06-24 17:26:07
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    wiadomości news:hvv94f$lk0
    > prawdziwe tapety, bo podejrzewam że widziałem w swojej pracy tak
    > wykończone nieruchomości których ty nie widziałeś nawet na filmach.

    Akwizytor?
    I myśli że ludzie w takich katalogowych kiczowatych nieruchomościach żyja i
    czuja sie lepiej?

    Kris

  • 75. Data: 2010-06-24 18:01:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    > Tak sie przyczytuje w ciszy i mysle sobie, ze to co pisze Lucas, Robercik
    > i Ty w sumie jest sensowne pod wzgledem, ze nikomu nic do tego jak kto
    > lubi mieszkac. Nie mniej jednak, jezeli pokusimy sie na wlasny uzytek
    > ocenianie tego to niestety ale M i Boombastic ma racje. Prawde mowiac znam
    > niewspolmiernie malo osob ktore faktycznie bardzo chwala sobie takie
    > panele, no chyba, ze jest to (przepraszam) rynek wiejski. Choc sam z
    > koniecznosci pewnie niestety wykoncze panelami niektore pomieszczenia to
    > bardzo mi sie podoba pojecie golegoleona 21 wieku.

    Chyba troche przesadzasz. W miszkaniu miałem panele chyba 7 lat. teraz dwa
    lata mieszkam w domu i tez mam w pokojach panele i nie widze jakichkolwiek
    problemów z tym związanych. A jak mi się znudza to w jedno popoludnie je
    wymienie na nowe i za kilka stówek bede miał nowa podłoge.
    Jakas paranoja panuje w Polsce z ta wykończeniówką. Dwa lata temu pisaliśmy
    o schodach. Ja mam tzw. kute schody i stopnie drewniane. Pamietam był watek
    odnosnie drewna i radzono mi jakies drogie drewno bo np sosna to tragedia
    będzie. Pewien stolarz doradził mi jednak sosne +porządny lakier. Całe
    schody łacznie z drewnem wyniosły mnie dzięki temu 4500zł. W wariancie z
    drewnem wg. standardów np Bombastica schody wyniosły by mnie pewnie dwa razy
    tyle. A sosnowe stopnie po dwóch latach uzytkowania wyglądaja jak nowe. Nic
    złego sie nie dzieje. To samo z klejami do kafelek, ludzie płaca za worek
    kleju po 80zł a moje kafelki przyklejone Mappei Glazurnik za 12 zl worek
    trzymają się zdrowo zarówno na balkonie jak i tam gdzie jest podłogówka czy
    tam gdzie jej nie ma.
    O izolacjch to mozna by juz encykopedie napisać, ludzie za jakies szlamy
    cuda po kilkanascie tysiecy płaca, a drenaże robili by nawet na pustyni,
    wszedzie używają foli kubelkowej nawet tam gdzie przynosi one wiecej zlego
    niz dobrego, wydaja an to kupe kasy i tylko sen mają. spokojniejszy.
    Wibrowane chudziaki z miksokreta czy inne tego typu pomysły.
    Miarą jakości gresu np jest zdaniem niektorych jego cena. Jak tani z
    supermarketu i chiński to napewno szajs a jak kupiony drogo w markowym
    "Salonie łazienkowym" to super i ponadstandardowo.

    I tak wymieniac mozna jeszcze długo.

    Kris

  • 76. Data: 2010-06-24 18:05:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Rynek panie, rynek.

    Czyli standard rynkowy to panele i chiński gres.
    Ale jest jeszcze standard "wg Bombastica" o którym my pojecia nie mamy i nie
    widzielismy tego nawet na filmach.
    ;))

  • 77. Data: 2010-06-24 18:09:09
    Od: M <M...@o...pl>

    Kris pisze:

> [...]
    > +porządny lakier. Całe schody łacznie z drewnem wyniosły mnie dzięki
    > temu 4500zł. W wariancie z drewnem wg. standardów np Bombastica schody

    Nie masz się czym chwalić. Też mam tanie schody - jedyne 13000zł.
    Jesion, zwykłe rzeżbione drewniane tralki. Sosna nie pasuje mi kolorem.

    Znajomy robił wypasione to zapłacił 42000zł. :-)

    M.

  • 78. Data: 2010-06-24 18:11:03
    Od: M <M...@o...pl>

    Kris pisze:

> [...]
    >
    > Czyli standard rynkowy to panele i chiński gres.
    > Ale jest jeszcze standard "wg Bombastica" o którym my pojecia nie mamy i

    Panele to obniżony standard. I nie ma znaczenia, co o tym myślisz. Cena
    nie ma znaczenia.

    Sztuczne diamenty są droższe od naturalnych ale kobiety ich nie chcą.

    M.

  • 79. Data: 2010-06-24 18:21:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie masz się czym chwalić. Też mam tanie schody - jedyne 13000zł. Jesion,
    > zwykłe rzeżbione drewniane tralki. Sosna nie pasuje mi kolorem.

    Faktycznie całe drewniane były wyceniane u mnie w granicach 8 000-15000zł. I
    bylem gotowy zamowic ale stolarze to najmniej slowni z wykonawców jacy
    przewineli sie przez moja budowę. Umawiałem sie z kilkoma, i albo nie
    przyjezdzali na wycene o umowionej porze albo jak juz sie ktory zjawil to
    schody chciał mi zrobic za pól roku, albo przez dwa tygodnie nie potrafili
    zrobic wyceny. Trafiłem w koncu na gościa od metaloplastyki który zrobił mi
    w miare szybko ładne moim zdaniem i funkcjonalne schody i zaplacile mu za to
    4500zł.Sam sie zdziwilem tą cena bo po wizytach stolarzy szykowałem wydtek
    rzedu 10-15tys zl.

    > Znajomy robił wypasione to zapłacił 42000zł. :-)

    Klienci Bombastica za meble kuchenne po kilkaset tysiecy płacą.
    Bigos i grochówka przygotowane w takiej kuchni musi smakować;))

    Kris

  • 80. Data: 2010-06-24 18:28:07
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Panele to obniżony standard. I nie ma znaczenia, co o tym myślisz. Cena
    > nie ma znaczenia.

    Ja mam to generalnie w nosie czy dla kogoś panele to standard czy obnizony
    standard. Ja taki standard akceptuje i tyle. Ktoś tu kiedys pisał o
    wykaldzinach podłogowych. I pokazywał wspołczesne wzory. Ze znanym nam
    gołymleonem to nieiwiele wspólnego miało.

    > Sztuczne diamenty są droższe od naturalnych ale kobiety ich nie chcą.

    Wiekszość kobiet nie ma ani sztucznych ani naturalnych i tez z tego powodu
    nie wygladaja gorzej czy są mniej szczęśliwe.