  • 31. Data: 2010-06-12 08:42:08
    Temat: Re: Cczy moze układać Porotherm pionowo?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "amir" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:huu99r$dop$1@inews.gazeta.pl...

    > u mnie był dwa razy na budowie
    > nie wiem do czego ci kierownicy potrzebni :)

    No i powoli dyskusja zaczyna się toczyć we właściwym kierunku. Po co jest ten
    kierownik. Pomocnicze pytanie - czy zatrudniłeś go z własnej woli ?

  • 32. Data: 2010-06-12 17:09:09
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chcial zeby kierbut byl ze zrzeszenia ociemnialych?

    > Przeciez o tym pisze...
    > Nie ma znaczenia, po co jest kierownikiem to chyba sam wie najlepiej. Taki
    > kierbud od wpisow to zwyczajny wal a nie kierbud.

    > Skoro sa idioci ktorzy sie na to godza i za to biora odpowiedzialnosc to
    > juz raczej ich problem a nie inwestora.
    > To cos jak przeglad techniczny samochodu. Niby mozna z diagnosta sie
    > umowic zeby nie widzial braku hamulcow, niedzialajacych swiatel i
    > pordzewialej konstrukcji, ale czy znajdzie sie idiota zeby dopuscil cos

    Oczywiscie, że dopuszcza. Byle ich zmotywować

  • 33. Data: 2010-06-12 23:13:53
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    William Bonawentura pisze:

    > No i powoli dyskusja zaczyna się toczyć we właściwym kierunku. Po co jest ten
    kierownik. Pomocnicze pytanie - czy zatrudniłeś go z własnej woli ?

    O to chodzi...
    Kierbud to tylko figurant i nic więcej.
    Wg prawa ma on niby reprezentować inwestora, ale w praktyce... to
    całkiem lekka fucha :-D. Pojeżdzić, pozaglądać czasem, powymądrzać
    się... tak dla pucu i... skasować.

    Ja też nie zatrudniłem kierbuda, bo miałem takie widzimisię, tylko
    dlatego, że takie są wymogi prawne - musi on oficjalnie objąć nadzór. No
    to objął - wpisał się, przybił pieczątkę i parę stówek wziął :-). Był
    też dwa razy na budowie.

    Nie liczyłbym jednak na taki... 'nadzór' hehe...
    Jakbym nie dobrał sobie dobrej ekipy, a i jakbym sam się nie
    dokształcał, coby wiedzieć co i jak, to cieniutko to widzę...

    Tu jest po prostu jakieś kuriozum prawne. Bez tego kierbuda by się tak
    samo obeszło jak i z nim, a parę stów w kieszeni.

    pozdr
    robercik-us

  • 34. Data: 2010-06-13 08:07:13
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > dlatego, że takie są wymogi prawne - musi on oficjalnie objąć nadzór. No
    > to objął - wpisał się, przybił pieczątkę i parę stówek wziął :-). Był

    Kierownik budowy reprezentuje interes "społeczny". Ma zagwarantować:
    1) przestrzeganie decyzji o pozwoleniu na budowę (żeby państwo nie musiało płacić
    odszkodowań za skargi sąsiadów na niezgodność z planem zagospodarowania itd.),
    3) spełnienia minimów BHP (żeby państwo nie musiało płacić rent i zwolnień
    lekarskich)
    4) spełnienia minimów wytrzymałościowych i konstrukcyjnych (żeby nie było katastrof
    budowlanych)

    Kierownik budowy nie jest natomiast od spraw takich jak jakość izolacji, dokładność
    tynków czy obijanie się ekipy. Od tego może być inspektor nadzoru inwestorskiego.

  • 35. Data: 2010-06-13 09:18:26
    Od: M <M...@o...pl>

    robercik-us pisze:

    > Tu jest po prostu jakieś kuriozum prawne. Bez tego kierbuda by się tak
    > samo obeszło jak i z nim, a parę stów w kieszeni.

    Tutaj akurat się nie zgodzę. Owszem - kierbud to w większości przypadków
    figurant - jednak przez to, że bierze na siebie odpowiedzialność to
    jednak do takiej totalnej degrengolki nie dopuści - np. brak zbrojenia w
    ławach, żeby było taniej.

    M.