  • 21. Data: 2013-01-20 15:05:24
    Temat: Re: Centralny odkamieniacz
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 14:46:39 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > dyskutujesz z kogutkiem, grupowym trollem...
    >

    > on ci udowodnić, że zmiękczacz sie da zbudować ze złomu w stodole za 200
    >
    > złotych.

    Po polskiemu zaczynasz pisać. To pewno od wody demi.

  • 22. Data: 2013-01-20 15:23:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Skąd mam wiedzieć jak się myje w twardej wodzie jak mam normalną.
    > Wiem ze są mydła do twardej wody. A tak przy okazji. Ktoś kupuje
    > działkę i buduje dom a nie sprawdzi jaką wodę będzie pił przez
    > kilkadziesiąt lat. Chyba z innej bajki jestem bo nie kupiłem
    > samochodu w którym żarówkę trudno się wymienia.

    drogi kuguciku...

    są takie rejony gdzie woda jest twarda wszędzie...

    generalnie jak masz wodę w odwiertów głębokich to ona najczęściej jest
    bardzo twarda.

    nad morzem zaś woda często jest słonawa:)

    a co do samochodów, trzeba być idiotą żeby wybór samochodu uzależniać od
    możliwości łatwej wymiany żarówki :)

  • 23. Data: 2013-01-20 15:52:40
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 15:23:37 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

> [...]
    >

    > nad morzem zaś woda często jest słonawa:)
    >

    > a co do samochodów, trzeba być idiotą żeby wybór samochodu uzależniać od

    Trzeba było poinformować że wysłałeś do tamtego ofertę na super hiper niemiecki
    uzdatniacz wody. Po targowy oczywiście i na pewno nie Chiński. Bo taki stary że
    Chińczycy wtedy robili blaszane zabawki i tenisówki. I tamten ma jakieś dziwne
    pytania i nie wiesz czy zapłacisz w styczniu ZUS.

  • 24. Data: 2013-01-20 20:27:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > Chiński. Bo taki stary że Chińczycy wtedy robili blaszane zabawki i
    > tenisówki. I tamten ma jakieś dziwne pytania i nie wiesz czy

    imho powinienes się leczyć na głowę.

  • 25. Data: 2013-01-20 20:59:41
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > czytasz te brednie grupowych troli i jesteś przerażony...

    Czy Ty widziałeś taką żywicę w akcji w warunkach laboratoryjnych?
    Czy znane są tobie stosowane tam natęzenia przepływu?
    Czy masz w swoim zyciowym doświadczeniu analizę zdolności jonowymiennej
    zywicy?
    Robiłeś takie wykresiki na papierze milimetrowym.
    Wyliczałeś nastepnie pojemność jonowymienną?

    > po pierwsze prawidłowa regulacja urządzenia zmiekczającego ma zapewnić
    wode
    > o twardości zgodnej z normą

    Zdolność jonowymienna żywicy zależy od natęzenia przepływu, od zużycia
    żywicy,
    od fazy cyklu pracy żywicy, i innych zmiennych. Żywica na początku cyklu, po
    regeneracji
    odkamienia najlepiej potem złoże się wyczerpuje.
    Prawidłowa regulacja musi te zmienne mierzyć i za nimi nadążać.
    Przy szybkim przepływie taka żywica działa tyle co nic.

    > (urządzenie ma bypass który miesza wodę

    Jakiś tam upust (sorry by-pass) to "chłyt matketkingowy".
    Ten by-pass musiałby znać sprawność wymiany i automatycznie regulować
    przepływ.
    Norma dopuszcza do 500 mg CaCo3 dla wody pitnej i taka masz w swoim
    wodociągu.
    Idąc Twoim rozumowaniem to każda woda po wyjściu z wymieniacza jest zgodna z
    normą.
    Nawet jak wymieniacz nie działa. To jak z umową na internet "nawet do...".

    > zmiekczona ze zwykłą). podwyższona zawartość sodu wystepuje to fakt ale
    może
    > byc szkodliwa tylko dla osób z poważnymi problemami krązeniowymi.
    Urządzenia
    > mają stosowne atesty higieniczne i sa dopuszczone do stosowania w
    > instalacjach wody pitnej.

    Tak samo jak wiele innych substancji typu dodatki do żywności, melamina,
    etc.
    Które są legalne ale omijamy je szerokim łukiem.
    Serce czy nerki nie wysiadą Ci od razu.
    Im bardziej zakamieniona woda to tym bardziej zasolona wychodzi z
    wymieniacza.
    Jeśli w wodzie jest 500 mg CaCO3 to na początku wymiany w wodzie za
    wymieniaczem
    może być ponad 500 mg Na2CO3. Relacja wymiany wynosi molowo 1/2, wagowo
    100/106.

    > twarda woda jest szkodliwa i niszczy armature domową.

    Są inne, tańsze/lepsze sposoby zmiękczania wody dla celów gospodarczych.
    w/k

  • 26. Data: 2013-01-20 21:00:50
    Od: Kaz Deb <k...@g...pl>

    > Niepokoi mnie jeszcze jedno czy naprawdę woda "zmiękczona" jest trująca?

    Niestety. Woda pozbawiona minerałów powoduje wypłukiwanie ich z organizmu.
    Stężenie jonów w organizmie jest, jakie jest. Jeśli pijesz wodę
    'normalną' to ciągle dostarczasz tych minerałów do organizmu.
    Jeśli zaczniesz pić wodę ze zmniejszoną ilością minerałów to powodujesz
    rozcieńczanie stężenia minerałów w organizmie.
    Schemat działania jest następujący: wprowadzasz do organizmu wodę
    czystą, wyprowadzasz mocz i pot, czyli roztwory minerałów.
    Pijąc odpowiednio długo wodę ze zmniejszoną ilością minerałów nabywasz
    wszystkie choroby spowodowane niedoborami minerałów.

    Drugi problem, jest taki, jak już ktoś tu zaznaczył. Zmiękczanie wody na
    żywicy jonowymiennej powoduje wymianę wszystkich kationów (magnez wapń ,
    żelazo...) na sód oraz anionów (węglany, wodorowęglany, siarczany... )
    na chlorki. Czyli powstaje roztwór chlorku sodu. Jak ktoś lubi smak
    solanki to proszę bardzo.

    Byłaby inna sytuacja, gdyby żywice jonowymienne były regenerowane
    kwasami i zasadami. Tak powstaje woda zdemineralizowana. Można taką
    kupić. Stosuje się ją do żelazek.

    Kazek

  • 27. Data: 2013-01-20 21:18:51
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]

    >pierze w twardej wodzie. Zmywarka może i zmiękcza, ale oprócz tego
    >masz baterie i całą resztę armatury, grzałkę w pralce (Calgonit

    Też mi argument...
    To kup sobie na Allegro poli/fosforan sodu

    >Ciekawe zresztą dlaczego naweat na
    >niemieckich proszkach do prania podają dawkowanie w zależności od
    >twardości wody.

    Proszek do wody ma w sobie zmiękczacz fosforanowy którego dawka jest
    uzalezniona od twardości wody.
    Rzecz idzie o to czy taniej do pralki dodać zmiękczacz lub pewien nadmiar
    detergentu czy kupić instalację jonowymienną.

    >U mnie przy twardej wodzie (ok. 20 dH) i 4 os. w domu worek soli (za
    >20 zł) schodzi w jakiś kwartał, może z małym hakiem.

    Bo tyle sypiesz. Sypiesz ile chcesz. A skąd wiesz, że tyle trzeba?

    Sorry, nie obraź się... a na ch... Ci ta instalacja do zmiękczania jak Ty
    tam zużywasz tylko 20 kg soli na kwartał.
    Przecież Ty tej wody nie zmiękczasz.

    >A co do dodanego sodu - wystarczy pogooglac, przy 20 dH wodzie na litr
    >odkamieniacz dodaje ok. 150 mg sodu na litr - tyle co plasterek sera
    >żółtego

    To znaczy, że teoretycznie obniżyłeś zakamienienie wody o 150mg CaCO3 na
    litrze
    Nie wieżę, że nagle zniknęły wszystkie Twoje problemy. A skórę po kąpieli
    masz jak pupa niemowlęcia.

    I na to wypierdoliłeś kilka tyś. zł.???

    mucher

  • 28. Data: 2013-01-20 21:21:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Grzegorz wrote:

> [...]
    > jonowymiennej zywicy?
    > Robiłeś takie wykresiki na papierze milimetrowym.
    > Wyliczałeś nastepnie pojemność jonowymienną?

    a po co mam to robić?

> [...]
    > Prawidłowa regulacja musi te zmienne mierzyć i za nimi nadążać.
    > Przy szybkim przepływie taka żywica działa tyle co nic.

    super...

    ale wiesz że sie dobiera urządzenie zapotrzebowania na wodę, i że w głowicy
    jest komputer który kontorluje przepływ i określa pojemność złoża itd...

    wg oswiadczeń procudentów złoże moż ebyc stosowane nawet 10 lat bez
    większego spadku wyadajności.

    > Jakiś tam upust (sorry by-pass) to "chłyt matketkingowy".

    nei chłyt marketingowy tylko standardowe wyposażenie.

  • 29. Data: 2013-01-20 21:22:38
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > dyskutujesz z kogutkiem, grupowym trollem...
    >
    > on ci udowodnić, że zmiękczacz sie da zbudować ze złomu w stodole za 200
    > złotych.

    Lepsze bo droższe?
    Zorientuj się ile kosztuje żywica a ile kosztuje napełniony tą żywicą wkład
    filtra.
    w/k

  • 30. Data: 2013-01-20 21:24:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kaz Deb wrote:

> [...]
    > wapń , żelazo...) na sód oraz anionów (węglany, wodorowęglany,
    > siarczany... ) na chlorki. Czyli powstaje roztwór chlorku sodu. Jak ktoś

    ale próbowałeś pic wodę zmiękczaną jakimś renomowanym urządzeniem
    uruchomionym przez fachowca?

    bo ja nie stwierdziłem smaku solanki :)

    Można tutaj poczytać takie brednie że lepsze tylko można znaleźć na stronach
    przeciwników szczepionek.