  • 71. Data: 2015-07-08 10:03:52
    Temat: Re: Ceny energi
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-07-08 09:22, Budyń wrote:
    > pierwszy wolny sejm chcial to przeprowadzic - ale go ubito. Potem maszyna medialna
    przez 25lat pracowala nad tym zeby do tematu zniechecic albo wykrecic znaczenia.
    Spojrz na ergiego, wydawaloby sie rozsadny czlowiek widzacy wady poprzedniego systemu
    itp. Ale reka w reke z ubekami bedzie ich bronil (taki jest ostateczny efekt) przed
    sprawiedliwoscia ktora nigdy sie nie dokonala.

    Bez obrazy, ale bawią mnie s-pis-kowe teorie dziejów mające uzasadnić
    nieudolność podejmowanych działań.

    Sugerowałbym raczej źródła problemów szukać we własnej konstrukcji. W
    zdecydowanej większości przypadków tam ono właśnie siedzi, a nie w
    "onych" albo w innym "przypadkowym społeczeństwie".

    > wynik kukiza i pisu mowi ze duza czesc spoleczenstwa nie zgadza sie system
    zbudowany w iiirp - a skad taki skok? Ano z informacji - kazdą afere uklad wladzy
    zamiotl pod dywan a media glosno nadawaly "nic sie nie stalo".
    > Az do tasm - teraz kazdy mogl przeczytac jak to dziala mimo ze frontalny atak
    medialny polegal na tym zeby skrecic temat na "kto nagrywal" a nie "co powiedzial" -
    informacja rządzi :)

    Jakby tu powiedzieć ...

    IMHO w sposób nieuprawniony łączysz wyborców Kukiza i wyborców PiS.

    O ile w przypadku wyborców PiSu Twoja diagnoza jest IMHO trafna, to
    byłbym ostrożny w przypisywaniu wyborcom Kukiza intencji których oni po
    prostu mogą nie mieć. A czy mają czy nie mają to będziemy wiedzieli jak
    Kukiz wydali z siebie jakiś program. Bo jak na razie to dla mnie on jest
    takim Kononowiczem-bis.

    Co do afery taśmowej to nie to, żebym bagatelizował temat ale po
    pierwsze to nie chwal dnia przed zachodem słońca - do wyborów jest
    jeszcze trochę czasu to i inne siły polityczne mają szansę mieć swoje
    pięć minut. A po drugie czy z afery taśmowej dowiedziałeś się czegoś,
    czego byś wcześniej nie wiedział? ;-)

    Nie? No to o co ten szum? ;-)

    Piotrek

  • 72. Data: 2015-07-08 10:14:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Ale zdajesz sobie sprawe, ze narod jest oglupiony mediami? Ze to media
    > kreuja
    > opinie i to media de facto maja najwiekszy wplyw na to, kogo w tych
    > "demokratycznych" wyborach narod wybierze? Bo 95% narodu nie ma zielonego
    > pojecia dla kogo, po co i na co zakresla krzyzyk akurat w tym miejscu
    > przy roznych wyborach. A kto trzyma media? :-)

    Ta teza jest nie do obronienia :-)
    Najprostszy przykład:

    Zwycięstwo PiS gdy miał tylko niszowy ND i tvTrwam (inne gazety i strony
    internetowy dopiero raczkowały) i przegrana po dwóch latach gdy miał
    dodatkowo TVP, Polskie Radio i Rzeczpospolitą.

    Oczywiście media _mają_ wpływ. Ale tylko wpływ ale nie są siłą decydującą.

    A najbardziej oczywistym tego dowodem jest rok 89. Opozycja solidarnościowa
    miała tylko prasę podziemną - bez radia, bez telewizji i dali radę.

    No i wtedy nie było internetu - teraz gdy nakłady prasy spadają i
    oglądalność kanałów informacyjny spadają z roku na rok największym medium
    staje się internet a ten jest niezależny.

    > Glowe daje sobie uciac, ze jakby TVN zaczal kreowac Kogutka na wybawce
    > narodu, ktory obnizy podatki i podwyzszy wszystkim pensje o 1k to z
    > nieznanego
    > nikomu publicznie procz tej grupy drobiu, zostalby w pol roku premierem
    > albo prezydentem :-)

    > A media sa albo upolitycznione i rzadzi nimi "stara gwardia". Ta gwardia,
    > ktorej Ty nie chcesz rozliczyc. To jest bledne kolo :-)

    Kłamiesz! Pisałem wielokrotnie że osobiście jestem za rozliczeniem, ale
    _wszystkich_ a nie tylko tych co ich Macierewicz umieścił na liście.

    > Wszyscy, ktorzy maczali palce w PRL powinni miec absolutny zakaz pelnienia
    > funkcji publicznych. Przez to, ze tak sie nie stalo, demokracja w Polsce
    > to fikcja. Rzadza nami nadal komuchy, a demokracja to tylko iluzja :-)

    Dlaczego wyzywasz Kaczyńskiego od Komuchów? Owszem jest socjalistą, zabiera
    bogatym a daje biednym ale od razu Komuch?

    Rządzą nami ci których wybieramy. Czasem jest to Miller, czasem Tusk, a
    czasem Kaczyński.

    Więc jeśli Kaczyński mógł wygrać (bo chyba nie twierdzisz że tamte wybory
    były sfałszowane) to znaczy że mamy demokrację.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 73. Data: 2015-07-08 10:20:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Aktualnie kreuja "Nowoczesna Polske", a topia Platforme Obywatelska.

    Kto kreuje NP?
    Biorę gazetę wyborczą a tam Kukiz i Szydło,włączam TVN a tam Kukiz i Szydło.
    Analiza każdego sondażu zaczyna się od zdania na temat Kukiza - czy mu
    wzrosło czy spadło.

    I bynajmniej nie nazwałbym tego kreowaniem a raczej zwykłą medialną
    histerią - to samo było z Lepperem, czy Palikotem - ot pojawia się "nowa
    krew" to zlatują się dziennikarskie "pijawki".

    > Taka zamiana rol, geby przy korycie zostana te same, nawet zalozycielem
    > NP jest zalozyciel PO (pan Frasyniuk) :)

    > Co ciekawe w sondazu NP kiedy jeszcze istniala tylko w teorii juz miala
    > ponad 10% w TVNie, chociaz ja np., ktory czytam dosc duzo newsow
    > polityczych
    > i wiem przypuszczalnie o polityce wiecej niz 99% spoleczenstwa wtedy nigdy
    > o takim tworze nawet nie slyszalem :-))

    Partii Kukiza nie ma nawet w teorii a sondaże dają jej 20%. Taki urok
    sondaży. Co by nie robić to Petru nie ma szans być nową PO co najwyżej UW
    czyli partią "inteligencka" z poparciem 10-15% któa zawsze będzie miała
    "rację" ale nic nie osiągnie.

    > Majac media w garsci mozna wypromowac najwieksze scierwo bez najmniejszego
    > klopotu. Ludzie wierza w to, co gada pan z kolorowego pudla.

    Gdyby tak było to nie byłoby zmian: AWS -> SLD -> PIS -> PO tylko ciągle
    rządziłoby SLD.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 74. Data: 2015-07-08 10:22:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 10:14:29 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Więc jeśli Kaczyński mógł wygrać (bo chyba nie twierdzisz że tamte wybory
    > były sfałszowane) to znaczy że mamy demokrację.

    Iluzje demokracji :-) O tym kto wygrywa wybory decyduje "grupa trzymajaca
    wladze" - ludzie zwiazani z WSI :) To, ze zmieniaja sie geby przy korycie
    nic nie zmienia - PO i PIS to sa ludzie z jednego srodowiska. Kaczynski
    rzadzil, mial swoj czas i co?? Rozliczyl kogos, posadzil do pierdla?? :-)
    Na jesieni tez pewnie bedzie rzadzil - zaklad o flaszke, ze tez nikogo nie
    posadzi? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 75. Data: 2015-07-08 10:25:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 10:21:02 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Gdyby tak było to nie byłoby zmian: AWS -> SLD -> PIS -> PO tylko ciągle
    > rządziłoby SLD.

    Przeciez SLD jest obecnie najbardziej prawacka partia z calej bandy czworga :-)
    Program jaki glosila Ogorek spokojnie moglby byc programem Korwina :-)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 76. Data: 2015-07-08 10:26:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > qurna ergi, zdaje sie ze rozmawialismy o trybunale konstytucyjnym a nie
    > tvp? Cos ominalem?

    Rozmawialiśmy o tym czy można nagiąć/złamać prawo w imię "wyższych
    korzyści".

    > Dokladnie jak w PRL :-) Jakbym dziennika sluchal.

    A to w PRL okupant miał większość? W których to wolnych wyborach?

    > zakladasz ze jestesmy demokratycznym i niepodleglym panstwem.

    Tak zakładam bo gdyby tak nie było to 10 lat temu Kaczyńscy nie dostaliby
    władzy - okupant by na to nie pozwolił.

    Albo Kaczyńscy są/byli okupantami albo jednak mamy demokrację.

    Jeśli to drugie to zaakceptuj w końcu ten prosty fakt że ten sam Naród który
    wybrał Kaczyńskiego może wybrać kogoś innego.

    > Przyjmij do wiadomosci ze niezalezne media o szerszym zasiegu mamy
    > zaledwie od kilku lat - to powoduje ze wiecej prawdziwej informacji
    > dociera do spoleczenstwa. I zmienia sie ich zdanie...

    To jakim cudem Kaczyńscy wygrali 10 lat temu?

    > A bez prawdziwej informacji zaden nawet najlepsiejszy komuter nie dokona
    > poprawnego wyboru. Spoleczenstwo tez.

    j.w. To jakim cudem Kaczyńscy wygrali 10 lat temu? Fakty są takie że
    społeczeństwo doskonale sobie radzi z wyborami wbrew mediom.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 77. Data: 2015-07-08 10:31:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Danke. Mi się nie chciało. Ludziki zwykle wymyślają, że to "plecy", bo to
    > najprościej i przyczyna jest zewnętrzna. No i najważniejsze, nie do
    > przeskoczenia to nie ma się co angażować.

    To nasza narodowa wada - martyrologia. Zamiast zrobić coś by wygrać wolimy
    rozpamiętywać porażki.

    To chyba w Weselu było o tym że nam się "nie chce chcieć".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 78. Data: 2015-07-08 10:48:19
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-07-08 o 10:22, Adam Sz. pisze:
    > Kaczynski
    > rzadzil, mial swoj czas i co?? Rozliczyl kogos, posadzil do pierdla?

    Próbował.
    Myślisz, że WSI to potulne baranki? Tam była walka o życie. Trupy też
    padały. Nagonka medialna, że "Kaczyński o 6 rano aresztuje niewinnych" -
    to była forma obrony. Wzbudzenia strachu w zwykłych ludziach. Wtedy
    udało się naród nastraszyć Kaczyńskim. Dziś już się nie udaje.

    A że o 6 rano próbowali aresztować tych winnych - tego już media nie
    podawały.

    Ta posłanka z PO, która wzięła łapówkę "z miłości" - to był żenujący
    spektakl z jej późniejszym wybielaniem. I nawet to się WSI udało.
    Niestety ciemny lud kupił jej tłumaczenia a agent Tomek nagle stał się
    kozłem ofiarnym w całej sytuacji.

    Te samobójstwa polityków i ich otoczenia - nie wydają się dziwne?
    Tam się toczy prawdziwa wojna - taka jak w filmach sensacyjnych.

    Więc nie dziwmy się, że Kaczyńskiemu nie udało się złamać układu.

    --
    MN

  • 79. Data: 2015-07-08 11:20:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 10:26:33 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > To jakim cudem Kaczyńscy wygrali 10 lat temu?

    jeden gosc napisal "Oczywiście media _mają_ wpływ. Ale tylko wpływ ale nie są siłą
    decydującą." no to ja sie z nim zagadzam :-) Ups, to przeciez ty napisales :-)
    Ludzie swoje wiedzą a a media starają sie temat skręcic. Przeciaganie liny. A czemu
    kaczynski wowczas wygrał? Bo okazalo sie wbrew opinii mediów ze to co mówi o układzie
    jest prawdą - a skąd sie dowiedzieli? Ano z afery Rywin-Michnik i grupa trzymajca
    władze. Przekaz był na tyle silny ze mediom nie udało sie skrecic tematu.
    Teraz katalizatorem sa podsluchy - znow tresc nie wspolgra z przekazem z tv....

    b.

  • 80. Data: 2015-07-08 11:23:19
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >To nasza narodowa wada - martyrologia. Zamiast zrobić coś by wygrać wolimy
    >rozpamiętywać porażki.

    Etam cwoki sa na calym swiecie.