  • 21. Data: 2016-01-26 10:47:32
    Temat: Re: Ceny odkurzaczy centralnych - czemu takie wysokie?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-01-26 o 09:07, GreDi pisze:

    > Chciałbym pociągnąć temat odkurzaczy Vacuflo. Czy ktoś ma ten produkt?
    >
    > Bo marketingowo jak zawsze super sprawa, brak spadku mocy w trakcie
    > napełniania się zbiornika.
    > Ale... jak zawsze jest jedno ale. Te bezworkowe odkurzacze nie mają
    > żadnych filtrów. Efekt, podobno... brudna elewacja wokół wyrzutu. Te
    > cyklonowce sprawdza się świetnie dla większych obiektów, ale drobinki
    > kurzu są wypychane na zewnątrz i osadzają się wokół "wyrzutni".
    >
    > Czy ktoś potwierdza, albo obala ten mit?

    To ja od razu spytam, czy wyrzutnia w ogóle jest konieczna?
    Nie może sobie ten odkurzacz pracować w trybie "klasycznym"?
    Takie wyrzucanie 60 litrów powietrza na sekundę wymaga zassania go z
    zewnątrz. Wiadomo, że odkurzacz nie pracuje godzinami, ale po 15
    minutach jest to już ponad 50 m3.

    Poza tym: czy odkurzacz można powiesić w nieogrzewanym garażu?

    --
    MN

  • 22. Data: 2016-01-26 11:03:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 26 stycznia 2016 10:47:35 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > Takie wyrzucanie 60 litrów powietrza na sekundę wymaga zassania go z
    > zewnątrz. Wiadomo, że odkurzacz nie pracuje godzinami, ale po 15

    wyrzutnia konieczna nie jest ale kurzys sobie w domu to absurd. Policz ile ciepła
    kosztuje te 50m3 - to jakas znikoma wartosc.

    b.

  • 23. Data: 2016-01-26 11:05:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-01-26 10:47, Marcin N wrote:
    > To ja od razu spytam, czy wyrzutnia w ogóle jest konieczna?
    > Nie może sobie ten odkurzacz pracować w trybie "klasycznym"?

    Ale to automagicznie znikasz jedną z zalet odkurzacza: wyrzucanie całego
    syfu na zewnątrz.

    > Takie wyrzucanie 60 litrów powietrza na sekundę wymaga zassania go z
    > zewnątrz. Wiadomo, że odkurzacz nie pracuje godzinami, ale po 15
    > minutach jest to już ponad 50 m3.

    Może policz ile energii w ten sposób wywalisz - bo zgaduję, że o to
    chodzi - a później dopiero rozpaczaj.

    > Poza tym: czy odkurzacz można powiesić w nieogrzewanym garażu?

    U mnie wisi w nieogrzewanej kotłowni. To trochę cieplej niż w
    nieogrzewanym garażu ale zgaduję, że i tam dałby radę.

    Piotrek

  • 24. Data: 2016-01-26 13:13:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 stycznia 2016 09:07:47 UTC+1 użytkownik GreDi napisał:

    > Ale... jak zawsze jest jedno ale. Te bezworkowe odkurzacze nie mają
    > żadnych filtrów. Efekt, podobno... brudna elewacja wokół wyrzutu. Te

    A nie kojarzysz jak tam jest wyrzut skonstruowany? To jest jakas elastyczna
    rura, czy taka sama sztywna jak w samej instalacji ?

    Miejsce na jednostke mam w garazu ale najchetniej to bym sie przebil przez
    strop na gore i tam dopiero przez sciane do przestrzeni nad podbitka i wyrzut
    wtedy bym zrobil w podbitce oddalony od sciany i "po skosie" - tj. zeby strumien
    powietrza lecial od sciany na zewnatrz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2016-01-26 13:22:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 stycznia 2016 13:13:21 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > wtedy bym zrobil w podbitce oddalony od sciany i "po skosie" - tj. zeby strumien
    powietrza lecial od sciany na zewnatrz :)
    Ty pewnie nie masz ale u mnie fajnie pasuje podłączyć wyrzut do kanału wentylacyjnego
    w kominie. Akurat jeden mam wolny.
    Ma to rozwiązanie jakieś wady?

  • 26. Data: 2016-01-26 13:32:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 stycznia 2016 13:23:01 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ty pewnie nie masz ale u mnie fajnie pasuje podłączyć wyrzut do kanału
    wentylacyjnego w kominie. Akurat jeden mam wolny.
    > Ma to rozwiązanie jakieś wady?

    Pewnie kurz bedzie wlatywal kratkami do domu ;)

    Przemyslalem sobie i moge zrobic duzo prosciej - przebic sie troche nizej
    i tam mam akurat daszek nad drugim garazem z podbitka (ten "golebnik" jak to
    chyba Ty czy Maniek nazwaliscie heheh :) I tam pociagne jeszcze rure kawalek
    i wylot zrobie na samym koncu (3m) podbitki :) Tam sie moze kurzyc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2016-01-26 13:35:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 stycznia 2016 13:32:40 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Pewnie kurz bedzie wlatywal kratkami do domu ;)
    Ten kanał akurat nie ma żadnej kratki, jest od strony garażu więc fajnie by mi
    pasowało.

  • 28. Data: 2016-01-26 23:18:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Piotrek wrote:

    > Ale to automagicznie znikasz jedną z zalet odkurzacza: wyrzucanie całego
    > syfu na zewnątrz.

    kurz i tak powinien zostać w zbiorniku choć część zawsze wylatuje.
    sąsiad ma całą ścianę ślicznie czarną :)
    niby wystarczy przelecieć myjką
    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 29. Data: 2016-01-27 06:18:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-01-26 23:18, masti wrote:
    > kurz i tak powinien zostać w zbiorniku choć część zawsze wylatuje.
    > sąsiad ma całą ścianę ślicznie czarną :)

    Nigdy się specjalnie nie przyglądałem swoim ścianom. Ale skoro przez 11
    lat Żona nie zrobiła mi zjebki, że brudna ściana to zgaduję, że nie
    brudzi się na tyle, ażeby się to odróżniało od ogólnego syfu jaki się
    osadza na ścianach budynków w DC.

    Piotrek

  • 30. Data: 2016-01-27 08:05:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-01-27 o 06:18, Piotrek pisze:

> [...]
    > lat Żona nie zrobiła mi zjebki, że brudna ściana to zgaduję, że nie
    > brudzi się na tyle, ażeby się to odróżniało od ogólnego syfu jaki się

    Co to jest DC?
    Pytam autora postu.

    --
    MN