  • 11. Data: 2015-10-11 22:44:23
    Temat: Re: Ceny pomp ciepła w oderwaniu od polskich realiów
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie napisałem o pompiez z klimy tylko o pompie ciepła dedykowanej do grzanka wody w
    basenie.

  • 12. Data: 2015-10-11 22:59:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sadzisz ze w pompie ciepła do podgrzewania wody w basenie jest sprężarką tłokowa?
    Watpie. Niby niższa sprawność o kilka procent. Ale straty to nie promieniowanie
    jonizujące a ciepło. Czyli cos pożądanego jak chce się grzac. Kto zabrania odbierać
    ciepło z obudowy?

  • 13. Data: 2015-10-11 23:22:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 października 2015 21:53:59 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > daj no info ile cie kosztuje kWh

    Wychodzi ok 78% w II taryfie, licze droga taryfa po 0,65, tania po 0,35, to
    wychodzi srednio-sezonowo przy COP 3,5, wychodzi 1kWh po 0,118 pln :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2015-10-11 23:41:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 11 października 2015 22:44:26 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Nie napisałem o pompiez z klimy tylko o pompie ciepła dedykowanej do grzanka wody w
    basenie.

    ano tylko pisze ze nieuanse sa rowniez i w temacie trzeba sie rozeznac. Wymienic
    czynni na inny -a jaki inny, a czy nie zaszkodzi pompie, na jakich cisnieniach to ma
    pracowac.
    Chetne bym poczytal jakies teoretyczne wywody :)

    b.

  • 15. Data: 2015-10-11 23:45:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 października 2015 23:41:30 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    pracowac.
    > Chetne bym poczytal jakies teoretyczne wywody :)

    To raczej na elektrodzie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2015-10-12 00:24:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Właśnie czytasz teoretyczny wywód. Spytaj Adama jaki ma czynnik. Jak w basenowej
    będzie taki sam to będzie znaczyło ze przy zerze może pracować i jeszcze znosny COP
    będzie miała. Pompa podgrzewa o kilkadziesiąt stopni i jest to bliżej 50 niż 90
    stopni. Adam ma dobre osiągi bo korzysta z niedużej różnicy temperatur po stronie
    zimnej i cieplej. Jak by mu temperatura gruntu spadła do -15 to taniej by mu wyszło
    jak by farelkami grzal.

  • 17. Data: 2015-10-12 08:34:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 października 2015 00:24:08 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Właśnie czytasz teoretyczny wywód. Spytaj Adama jaki ma czynnik. Jak w basenowej
    będzie taki sam to będzie znaczyło ze przy zerze może pracować i jeszcze znosny COP
    będzie miała.

    Raczej trzebaby porownac sprezarki. W basenowej pewnie bedzie inna :)

> [...]
    Jak by mu temperatura gruntu spadła do -15 to taniej by mu wyszło jak by farelkami

    Oczywiscie masz racje - na szczescie nie spada ponizej 0 nigdy :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2015-10-12 13:38:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    U Ciebie gwoździem programu nie jest sprężarka a zakopany wymiennik ciepła. W
    sprężarkach do pomp ciepła powyżej mocy jakie są używane w domowych lodowkach nie ma
    sprężarek tłokowych. Wyporowe albo śrubowe są oczywiście gorsze od tej co masz. Ale
    Twoja to jeszcze jeden z wielu cudów techniki. Pomysł ma ze sto lat a dało się go
    zrealizować z trzydzieści lat temu. Budyn dal linka do sprężarek taka jak masz jest w
    tej chwili najlepsza. Ale to inne nie są dużo gorsze a z 10 razy tańsze.

  • 19. Data: 2015-10-12 15:15:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Oct 2015 14:22:56 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Wychodzi ok 78% w II taryfie, licze droga taryfa po 0,65, tania po 0,35, to
    > wychodzi srednio-sezonowo przy COP 3,5, wychodzi 1kWh po 0,118 pln :)

    Czyli nadal jest to inwestycja oplacalna w perspektywie mniej wiecej 20
    lat, i to pod warunkiem, ze prad nie podrozeje np. 2 x.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 20. Data: 2015-10-12 15:37:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 października 2015 15:13:01 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > lat, i to pod warunkiem, ze prad nie podrozeje np. 2 x.
    Jak nie masz możliwości podpięcia się do gazu a śmieciucha czy innego ekogroszka nie
    chcesz to i wyboru za bardzo nie ma.
    PC to na razie towar niszowy więc i stosunkowo drogie, z czasem może i stanieją. Bo w
    końcu to takie lodówki ale nascie razy droższe;)