  • 21. Data: 2015-10-12 15:50:46
    Temat: Re: Ceny pomp ciepła w oderwaniu od polskich realiów
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 października 2015 15:13:01 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Czyli nadal jest to inwestycja oplacalna w perspektywie mniej wiecej 20
    > lat, i to pod warunkiem, ze prad nie podrozeje np. 2 x.

    W porownaniu do czego? Bo jedyne do czego mozna te inwestycje porownac to
    gaz (ziemny lub z butli), czysty prad, olej), czyli rowniez nieobslugowe
    zrodla ciepla. Jezeli porownujesz pompe ciepla do kotla na wegiel to sa to
    dwa zupelnie rozne od siebie swiaty. Swoja droga zwrot w 20 lat to dla mnie
    jak najbardziej oplacalny interes. Nie liczac juz uciazliwosci zwiazanych
    z syfem weglowym w domu :)

    Wegiel to dla mnie epoka kiedy toalety byly na zewnatrz, a ludzie myli sie
    w misce wody podgrzanej na ogniu. Dla mnie obsluga kotla weglowego bylaby
    mniej wiecej na tym poziomie uciazliwosci. Dlatego porownywanie wegla do
    pompy ciepla nie ma w ogole najmniejszego sensu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2015-10-12 16:44:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Drogi bo sprzedawcy wola marzę od dwudziestu tysięcy niż od dwóch. Budyn dal opisy
    kilku typów sprezarek. Dziesięć razy tańsza z wirującym tłokiem nie jest dziesięć
    razy mniej sprawna ani nie ma dziesięć razy mniejszeszej żywotności niż sprężarką
    spiralna. Adamowi wychodzi kilowatogodzina po 12 groszy. Na tej gorszej sprężarce jak
    wyjdzie po 18 groszy to i tak będzie rewelacja.

  • 23. Data: 2015-10-13 15:58:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Oct 2015 06:50:46 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

> [...]
    zrodla ciepla. Jezeli porownujesz pompe ciepla do kotla na wegiel to sa to
    (...)

    Ja o oplacalnosci, Ty o wygodzie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 24. Data: 2015-10-13 16:16:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 15:57:19 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    > zrodla ciepla. Jezeli porownujesz pompe ciepla do kotla na wegiel to sa to

    ale element wygody tez trzeba w oplacalnosci uwzglednic. Czas poswiecony na obsuge
    roznych piecow tez jest istotny. Moze nie zamieniamy go bezposrednio na złotówki, ale
    mozna go poswiecic np dzieciom. Cenna rzecz :)

    b.

  • 25. Data: 2015-10-13 16:17:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Opłacalne jest jedzenie golfem dwójka. Ale wygodne bentleyem. Jak ktoś ma kasę to
    sobie może fundnac pompę za 20 tysięcy? Jasne ze może. Taki co ma mniej kasy może
    kupić pompę poprzedniej generacji za dziesięć procent ceny tej bardzo nowoczesnej i
    drogiej.

  • 26. Data: 2015-10-13 17:58:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Myjk wrote:

    > A leczenie się na starość z tytułu trucia siebie
    > i domowników toksynami i substancjami rakotwórczymi?

    To i tak dostaniesz od sąsiada. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 27. Data: 2015-10-13 18:13:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Oct 2015 07:16:11 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > ale element wygody tez trzeba w oplacalnosci uwzglednic. Czas poswiecony na obsuge
    roznych piecow tez jest istotny. Moze nie zamieniamy go bezposrednio na złotówki, ale
    mozna go poswiecic np dzieciom. Cenna rzecz :)

    Ale to sa kwestie tak indywidualne, ze nie mozna ich uwzgledniac w
    porownaniach oplacalnosci.
    Syn mi pomaga palic w kominku. O ile obniza to cene kwh energii? ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 28. Data: 2015-10-13 18:38:41
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 18:13:18 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    złotówki, ale mozna go poswiecic np dzieciom. Cenna rzecz :)

    > Ale to sa kwestie tak indywidualne, ze nie mozna ich uwzgledniac w

    Jesli słowo "opłaca sie" zastapisz "jest korzystne" to łatwiej dostrzezesz ze trzeba
    brac to pod uwagę.
    Np planujesz budowe/modernizacje. Liczysz ze
    PC bedzie cie kosztowac w inwestycji 40kł (adam dał mniej) oraz w ciagu 20lat koszt
    prądu to 33000zł (zakładam zapotrzebowanie roczne na poziomie 8200kWh) Łącznie 73kzł.

    węgiel: inwestycja piec+bojler+komin jakies 12kzł. Pomieszczenie do magazynowania
    wegla to 2kł/m2 a potrzeba z 8m2. Łącznie 28kzł. Koszt wegla to tyle samo ile prąd w
    PC, bo ceny zblizone: 33kzł. W sumie na 20lat 61kzł.

    Przy węglu zaoszczedzasz 12kzł, ale musisz poswiecic czas na obsluge pieca. Powiedzmy
    ze srednio godzine tygodniowo czyli ponad 1000 godzin - to jakies 130 dniówek.

    Zatem czy nie korzystniej byłoby dac o te 12kzł wiecej i miec swiety spokój?
    Kazdy musi sobie policzyc sam.

    b.

  • 29. Data: 2015-10-13 19:04:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 18:38:44 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > węgiel: inwestycja piec+bojler+komin jakies 12kzł. Pomieszczenie do magazynowania
    wegla to 2kł/m2 a potrzeba z 8m2. Łącznie 28kzł.
    Demagogia.
    Kurier przywozi paletę z poworkowanym po 25kg węglem. Stawiasz to pod byle wiatą i
    28kzł odejmij od wyliczeń.
    Sąsiadowi mojej mamy tak zamawiałem- transport prosto ze Śląska- a i tak sporo taniej
    jak na lokalnym składzie. Worki papierowe, czyste, paleta ofoliowana, jak ktoś ma
    śmieciucha bez podajnika to można chyba wprost do kotła wrzucać bez rozpakowywania te
    worki z weglem.
    I nie przekonujcie mnie że można taniej, czyściej i bezobsługowo bo tam akurat gazu
    nie ma a PC do chałupy z lat 60tych nie bardzo sie nada.

  • 30. Data: 2015-10-13 19:39:31
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 19:04:29 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Demagogia.

    nie demagogia tylko indywidualne wyliczenia

    > Kurier przywozi paletę z poworkowanym po 25kg węglem. Stawiasz to pod byle wiatą i
    28kzł odejmij od wyliczeń.

    znajomka mam który pali ekegroszkiem, ze 4m2 ma zajete w garazu na to (garaz zaebany
    na czarno oczywiscie) a reszte trzyma pod wiatą - którą tez trzeba wybudowac. Kupuje
    jednorazowo latem bo taniej i suche.

    >akurat gazu nie ma a PC do chałupy z lat 60tych nie bardzo sie nada.

    rzadko kto buduje obecnie chałupę z lat 60tych :-)

    b.