  • 31. Data: 2015-10-13 20:18:28
    Temat: Re: Ceny pomp ciepła w oderwaniu od polskich realiów
    Od: w...@g...com

    > nie demagogia tylko indywidualne wyliczenia

    Problem w dyskusji z "chłopakami od pomp" jest taki, że jak przychodzi do porównań
    kosztów instalacji pompa vs coś innego, to instalację pompy liczą po minimum (tutaj
    sam zrobię poziome źródło ciepła, tam kupię po znajomości dobrą tanią pompę,
    zapominają o corocznym haraczu za utrzymanie gwarancji, dodatkowo okres zwrotu "TAK
    ZWANEJ" inwestycji rozciągają w nieskończoność (niektórzy pewnie nie dożyli by
    takiego okresu)), a jak wyliczają inne źródło ciepła, np. kocioł na węgiel - to liczą
    po maxie: a to nadroższy komin, jaki może być, a to kotłownia jak salon, a to
    niebotyczne koszty wszystkiego.
    Naprawdę prośba: porównujmy albo w obu przypadkach tanie instalacje w obu
    przypadkach, albo drogie w obu przypadkach.

    Oczywistością jest, że pompa jest bardzo wygodnym źródłem ogrzewania, ale kłamstem
    (nawet jak się powtórzy 100 razy, to nie będzie na dzień dzisiejszy prawda) jest, że
    to (w ogólności rzecz ujmując polskie realia) nie najtańszy sposób ogrzania ze
    względu oczywiście na irracjonalny koszt inwestycji.

    Życzyłbym wszystkich w domach pompy ciepła,a w garażu porsche 911, bo auto zacne, w
    rankingach najmniej awaryjne, bezpieczne, a te nowe nawet ekonomiczne :)

    pzdr
    Bogdan

  • 32. Data: 2015-10-13 20:31:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Opłacalne jest jedzenie golfem dwójka. Ale wygodne bentleyem. Jak ktoś ma kasę to
    sobie może fundnac pompę za 20 tysięcy? Jasne ze może. Taki co ma mniej kasy może
    kupić pompę poprzedniej generacji za dziesięć procent ceny tej bardzo nowoczesnej i
    drogiej.

    Gdzie się kupuje te pompy poprzedniej generacji za 2 tysiące?
    Wziąłbym kilka.

    --
    MN

  • 33. Data: 2015-10-13 20:35:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 19:39:33 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > znajomka mam który pali ekegroszkiem, ze 4m2 ma zajete w garazu na to (garaz
    zaebany na czarno oczywiscie) a reszte trzyma pod wiatą - którą tez trzeba wybudowac.
    Kupuje jednorazowo latem bo taniej i suche.

    Rozumiem że gdyby miał PC to budowa domu kosztowała by go taniej o te min. 8tys bo
    garaż 4m2 mniejszy by zrobił?
    Patrz np na Adama- PC ma, kotłowni nie potrzebował a dom ze 300m2 i tak postawił.
    Mało tego na kominach mógł oszczędzić a komin na dachu ma
    > rzadko kto buduje obecnie chałupę z lat 60tych :-)

    Rzadko komu się uda zrobić na gotowo PC za 20tys czy nawet mniej.

  • 34. Data: 2015-10-13 20:48:55
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 20:35:07 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    Kupuje jednorazowo latem bo taniej i suche.

    > Rozumiem że gdyby miał PC to budowa domu kosztowała by go taniej o te min. 8tys bo

    w efekcie w ogóle nie trzyma auta w garazu - gdyby go nie wybudowal oszczedzil by
    duzo wiecej :)

    > Patrz np na Adama- PC ma, kotłowni nie potrzebował a dom ze 300m2 i tak postawił.
    Mało tego na kominach mógł oszczędzić a komin na dachu ma

    no i co z tego?

    > Rzadko komu się uda zrobić na gotowo PC za 20tys czy nawet mniej.

    zgoda. Drugi moj znajomek wspominalem ze dal 60kzł.

    no i rozwazamy skrajne rozwiazania wegiel i PC. A gaz? Dyłoby dosc tanio, czysto i
    bezobsługowo.

    b.

  • 35. Data: 2015-10-13 21:00:40
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Oct 2015 11:48:55 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > no i rozwazamy skrajne rozwiazania wegiel i PC. A gaz? Dyłoby dosc tanio, czysto i
    bezobsługowo.

    Gaz kosztowal mnie jakies 9 tys (kociol kondensacyjny, zasobnik, grzejniki,
    instalacja, wsad z kwasowki). Kosztow przylacza nie licze, bo i tak bym
    robil (do gotowania). A daloby sie taniej, bo wiekszosc grzejnikow mam
    Purmo, a kociol Junkersa (sa tansze).

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 36. Data: 2015-10-13 21:19:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin N napisał:

    > Gdzie się kupuje te pompy poprzedniej generacji za 2 tysiące?
    > Wziąłbym kilka.

    Leżą tuż obok chłodnicy od ciężarówki (nie śmigana, prawie nówka).
    Drobiowaty nie takie skarby potrafi wygrzebać ze złomowiska czy
    innego śmietniska!

    Jarek

    --
    W pojemniku na śmietniku
    Szperam nieraz całą noc

  • 37. Data: 2015-10-13 21:36:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przed minutą zamknalem allegro. Sprężarki chłodnicze tam są. Wybór duży. Do gustu
    przypadła mi taka za 1500. Moc silnika 1kw. COP przy -15 i +54 ponad 1. Przy 0 i +54
    3,8. Powyżej zera nie podaja. Do niej dwa płytowe wymienniki ciepła i dwie pompki jak
    by miała z wymiennikiem gruntowym pracować. w 2,5 tysiąca można się z obudowa
    zmieścić. Potrzeby będzie jeszcze zawór rozprezny ale to tak ok stowy powinien
    kosztować. Sprężarką tłokowa. Budyń dal artykuł z którego wynikało ze ma taka
    sprężarką trwałość ok 5 lat. Oczywiście ciągłej pracy 5 lat. To w warunkach domu może
    się przełożyć na 15 lat. 4 kilowaty to niby trochę malo. Ale jak dom nieduży i dobrze
    ocieplony to może być w sam raz. Zysk jeszcze taki ze kilowatowy silnik można jeszcze
    podłączyć legalnie do sieci 230V.

  • 38. Data: 2015-10-13 21:36:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 20:35:07 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Patrz np na Adama- PC ma, kotłowni nie potrzebował a dom ze 300m2 i tak postawił.
    Mało tego na kominach mógł oszczędzić a komin na dachu ma

    W projekcie mialem 3 kominy, mam jeden do kominka :) Dzieki temu, ze
    wybralem PC i wentylacje mechaniczna mam dwa kominy mniej. Ile kosztuje
    komin to kazdy wie (choc posiadacze twierdza ze tyle co nic :-)) A moje
    pelne cegielki klinkierowe mniej niz 5 pln / sztuke kosztowac nie chcialy,
    a potrzeba ich pare setek na komin :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2015-10-13 21:44:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 21:36:11 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    by miała z wymiennikiem gruntowym pracować. w 2,5 tysiąca można się z obudowa

    Haha, wymienniki ponizej 500 pln sztuka? Widziales, jakie wymienniki stosuje
    sie w pompach? :)

    Do tego jeszcze zapomniales o czynniku, zabezpieczeniach, sterowniku.
    Nowe wymienniki z nierdzewki tych wymiarow kosztuja na allegro po 1500 pln
    sztuka, potrzebujesz dwa :) Idz na elektrode - tam ludzie sami buduja pompy
    i zwykle pierwsze proby koncza sie rozwaleniem sprezarki (brak zabezpieczen
    i rozwala sprezarke albo wymienniki przez ich zamrozenie i rozsadzenie),
    po kilku poprawkach wychodzi cos, co ma w porywach COP 2, a kasy juz poszlo
    na to tyle, co kupienie ladnej pompy w porzadnej obudowie z produkcji
    rzemieslniczej ale juz pol-seryjnej - z gotowym porzadnym sterownikiem :)
    Wybor jest prosty. Pompa ecopol-system 6kW kosztuje z przesylka, faktura
    i gwarancja 12k pln, oparta na sprezarce spiralnej o zywotnosci 30 lat.
    Jest sens budowac cos swojego od zera? Zadnego!

> [...]
    ok 5 lat. Oczywiście ciągłej pracy 5 lat. To w warunkach domu może się przełożyć na

    Akurat czeste start-stopy wykanczaja kazda sprezarke bardziej niz jakby ja
    wlaczyc raz na zawsze, wiec tu tez sie mylisz.

    > 4 kilowaty to niby trochę malo. Ale jak dom nieduży i dobrze ocieplony to może być
    w sam raz. Zysk jeszcze taki ze kilowatowy silnik można jeszcze podłączyć legalnie do
    sieci 230V.

    4kW to za malo - bedzie grzal CWU 5-6h dziennie, na CO zostanie z 3kW mocy. To
    juz prawie do pasywniaka. Malo kto takie buduje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2015-10-13 21:52:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 20:18:29 UTC+2 użytkownik w...@g...com
    napisał:

    > Problem w dyskusji z "chłopakami od pomp" jest taki, że jak przychodzi do porównań
    kosztów instalacji pompa vs coś innego, to instalację pompy liczą po minimum (tutaj
    sam zrobię poziome źródło ciepła,

    Bo dolne zrodlo mozna zrobic samemu przy budowie domu. Koparka jest zwykle
    na miejscu. Zakopac 400m rury i wprowadzic do domu zrobi kazdy. Wiec czemu
    tego nie liczyc taniej?

    > tam kupię po znajomości dobrą tanią pompę,

    http://ecopol-system.pl/oferta/oferta.html

    Dzwonisz, zamawiasz i masz. Dobra i tania pompa. Nie musisz miec znajomosci :)

    > zapominają o corocznym haraczu za utrzymanie gwarancji,

    Nie ma takiej potrzeby. w/w pompa ma gwarancje 24 m-ce bez zadnych haraczow.

    > dodatkowo okres zwrotu "TAK ZWANEJ" inwestycji rozciągają w nieskończoność
    (niektórzy pewnie nie dożyli by takiego okresu)),

    Zwykle jak porownuje to licze dla okresu, ktory wytrzyma pompa ciepla (bo
    ona wytrzyma najdluzej w porownaniu np. do kotla weglowego). Najstarsza
    instalacja na pompie ze sprezarka tlokowa jaka znam dalej dziala od 1996
    bez ani jednej awarii i ani jednego przegladu. To juz 19 lat :)

    > a jak wyliczają inne źródło ciepła, np. kocioł na węgiel - to liczą po maxie: a to
    nadroższy komin, jaki może być, a to kotłownia jak salon, a to niebotyczne koszty
    wszystkiego.

    Ja licze normalnie. Czyli kociol 8k i w ciagu 30 lat wymienisz go przynajmniej
    1-3 razy. Czas zycia takiego kotla to max 10-15 lat. Im tanszy tym krocej
    wytrzyma.

> [...]
    to (w ogólności rzecz ujmując polskie realia) nie najtańszy sposób ogrzania ze
    względu oczywiście na irracjonalny koszt inwestycji.

    22k pln wydalem juz pisalem. W tym roku bede sasiadce "kierbudowac" przy
    instalacji takiej pompy jak ja mam to ci powiem jakie beda realne koszty
    - beda troche wyzsze niz u mnie bo ja tylko bede pokazywal palcem co inni
    robotnicy i hydraulicy maja robic.

    > Życzyłbym wszystkich w domach pompy ciepła,a w garażu porsche 911, bo auto zacne, w
    rankingach najmniej awaryjne, bezpieczne, a te nowe nawet ekonomiczne :)

    911 kupisz juz za 40-50k w dobrym stanie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.