  • 61. Data: 2015-10-14 09:52:12
    Temat: Re: Ceny pomp ciepła w oderwaniu od polskich realiów
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 14 października 2015 08:50:40 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Więc jak Twój "znajomy" zapłacił 60 tys. zł? Na głowę upadł? :P

    majac w drodze gaz? jasne ze upadł. To była o ile pamietam typowa instalacja z dolnym
    zródłem gruntowym. Czy pionowym to nie wiem.

    No i było to pare lat temu - o powietrznych pompach to raczej wtedy sie nie mowiło.

    b.

  • 62. Data: 2015-10-14 10:05:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 14 października 2015 08:59:54 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Nie no tu zgoda, ja tam węgla nie bronie tylko nie zgadzam się z takimi
    wyliczeniami ze konieczne dodatkowe pomieszczenie w cenie salonu za m2

    ale pomieszcznie za darmo nie jest i to trzeba uwzglednic w uczciwych rachunkach.
    Projekty domów z kotłownią http://archon.pl/projekty-domow-z-kotlownia-na-paliw
    o-stale-pc2501
    powiedzmy pierwszy:
    http://archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-w-zimokw
    iatach-m95921956d92b4

    zeby sie zasr... tam sie nie zgromadzi węgla. Trzeba powiększyć dom o stosowną liczbe
    m2, lub wybudowac magazyn osobno. Czyste przeliczalne złotówki.

    > Wyżej liczysz opłacalność, piszesz 28tys za pomieszczenie itp.
    > W druga skrajność idźmy:
    > Pompa piszesz 60tys ludzie dają/oferty dostają, went mech która Adam zrobił za
    darmo;) ludziskom firmy ofertowały na 20-25tys.

    dlatego kazdy liczy sam. Jesli ktos umie samodzielnie cos zrobic wyjda mu inne kwoty
    niz takiemu który wszystko zleca i faktury bierze.

    Ja postawiłem budynek od zera - w tym roku robiłem dach (80m2 solaru :-) ) a obcym
    ludziom (murarzom od fundamentów) dałem 2kzł (słownie dwa tysiące) - reszta łącznie z
    projektem samodzielnie. Ot takie hobby :)
    Opłacalnosc mojego solaru bedzie całkiem inna niz gdybym zrobił go komus i za to go
    skasował.

    b.

  • 63. Data: 2015-10-14 10:22:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Oct 2015 00:07:05 -0700 (PDT), w...@g...com

    > Może byś przybliżył czytelnikom,co określa oznaczenie mocy ciepła w
    > przypadku pompy ciepa PW, zwłaszcza tych mniej markowych, bo obawiam
    > się, że naprawdę wezmą na serio twoje argumenty.

    Wystarczy zajrzeć w instrukcję. Dla tych co nie potrafioo, przy -15sC ww.
    pompy mają odpowiednio 6 i 5kW a jakby było mało, to mają grzałki na tę
    parę dni w roku.

    > Zwłaszcza człowiek, który miał kocioł 'TEŻ' 20kw i mu przy mrozach -15
    > stopni ogrzał chałupę, bo kocioł MA 20 kw przy -15 stopniach :)

    To niechże ten człowiek przemyśli, ile takich dni jest w roku. Przestanie
    sobie takimi pierdołami zawracać gitarę. Ba, dojdzie nagle do wniosku, że
    kupowanie smoka 20kW czy nawet 12kW jest zwyczjaną głupotą gdy się okaże,
    że przeciętnie będzie potrzeba połowa albo i mniej posiadanej mocy.

    > Jak to jest z tymi pompami, że im człowiek więcej zaczyna czytać o nich,
    > tym więcej 'kłód pod nogi' :)

    Cóż, o piecach wynglowych nie trzeba nawet czytać. Od wielu lat wiadomo, że
    trują ludzi na potęgę, i trzeba tych ludzi potem z naszych wspólnych
    pieniędzy leczyć. Wiadomo też, że piece na paliwa stałe są niewiele tańsze
    inwestycyjnie, uwzględniając wszystkie elementy potrzebne do działania, a
    nie tylko samo źródło ciepła. Wiadomo też, że potrzeba dodatkowego miejsca
    na składowanie towaru, czasu i energii na obsługę tej *TRUTKI*, o
    konieczności sprzątania syfu generowanego w domu przez grzeczność nie
    wspomnę.

    PS Ty jesteś "biednym" górnikiem, masz swój skład wyngla, czy może po
    prostu sprzedajesz te śmierdzące trutki na ludzi że tak gloryfikujesz ten
    syf pomijając większość aspektów?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 64. Data: 2015-10-14 10:22:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Oct 2015 00:52:12 -0700 (PDT), Budyń

    > majac w drodze gaz? jasne ze upadł. To była o ile pamietam typowa
    > instalacja z dolnym zródłem gruntowym. Czy pionowym to nie wiem.

    Więc po raz kolejny pytam, po co takiego "upadniętego" na głowę podawać
    jako przykład i robić ludziom wodę z mózgu, skoro można to (było) zrobić po
    całkiem normalnej cenie?

    > No i było to pare lat temu - o powietrznych pompach
    > to raczej wtedy sie nie mowiło.

    Mówiło się, że PCPW nie są w stanie grzać w zimie, co było głupotą pędzoną
    przez mafię węglową i sprzedawców wszelkiego rodzaju węgla i węglo-syfów.
    Nawet teraz niewiele się zmieniło, i dalej próbują robić ludziom wodę z
    mózgu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 65. Data: 2015-10-14 10:44:30
    Od: w...@g...com

    > PS Ty jesteś "biednym" górnikiem, masz swój skład wyngla, czy może po
    > prostu sprzedajesz te śmierdzące trutki na ludzi że tak gloryfikujesz ten
> [...]

    Ja po prostu od 3 lat zgłębiam temat pomp ciepła, bo się 'przymierzam' do kupna
    (obecnie grzeję kominkiem i prądem). Stąd moja wiedza.

    Definitywnie mogę stwierdzić, że handlarze i naganiacze na pompy ciepła, to taka mała
    zakłamana (w części świadomie kłamią, w części niedouczeni podstaw zwłaszcza
    ekonomii) grupa ludzi, która przyłapana na kłamstwie/manipulacji wije się jak węgorz,
    aby tylko nie oddać racji, tym co przytaczają fakty. Być może to odłam handlarzy
    samochodów, bo podobieństwo istnieje ;)

    Żeby było jasne - ja nie gloryfikuję węgla, ja piętnuję 'kłamstwo pompowe' w aspekcie
    opłacalności w polskich realiach w obecnych latach.
    To, że węgiel jest alternatywą, to taka polska przypadłość - bo mamy węgiel, u
    ruskich mają gaz, więc grzeją gazem, itd.

    pzdr
    Bogdan

  • 66. Data: 2015-10-14 11:29:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-14 o 10:44, w...@g...com pisze:
    > Żeby było jasne - ja nie gloryfikuję węgla, ja piętnuję 'kłamstwo pompowe' w
    aspekcie opłacalności w polskich realiach w obecnych latach.

    A czy mógłbyś przytoczyć liczby na poparcie swoich wniosków?
    Bo ja właśnie się szykuję do pompy, ale jeszcze mogę się wycofać.
    I mi wychodzi, że pompa jest tylko trochę droższa na etapie montażu i
    tylko trochę tańsza (od gazu) na etapie użytkowania.

    Pompa powietrzna, dom mały - około 115 m2, ściany U = 0.11.

    --
    MN

  • 67. Data: 2015-10-14 11:45:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 14 października 2015 11:29:06 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > tylko trochę tańsza (od gazu) na etapie użytkowania.
    >
    > Pompa powietrzna, dom mały - około 115 m2, ściany U = 0.11.

    ty budujesz dosc nowoczesny dom i mala PC ci wystarczy. Gdybys miał energochłonny
    staroc to zapotrzebowana moc szła by w dziesiatki kW a taka pompa byłaby droga jak
    cholera a piec na wungiel niewiele drozszy niz taki o małej mocy.
    Oczywiscie -jesli masz gaz to przemyśl też gaz.

    b.

  • 68. Data: 2015-10-14 12:12:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Oct 2015 10:22:43 +0200, Myjk napisał(a):

> [...]
    > przez mafię węglową i sprzedawców wszelkiego rodzaju węgla i węglo-syfów.
    > Nawet teraz niewiele się zmieniło, i dalej próbują robić ludziom wodę z

    No dobrze, ale tak dla orientacji, np. przy sredniej dobowej temp. -5 st.
    (zupelnie normalna w Polsce) jaki odsetek mocy cieplnej pochodzi od zwyklej
    grzalki elektrycznej?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 69. Data: 2015-10-14 12:30:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 14 października 2015 12:12:43 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > No dobrze, ale tak dla orientacji, np. przy sredniej dobowej temp. -5 st.
    > (zupelnie normalna w Polsce) jaki odsetek mocy cieplnej pochodzi od zwyklej
    > grzalki elektrycznej?

    cop dla powietznej pompy bedzie ok 2

    b.

  • 70. Data: 2015-10-14 12:43:01
    Od: w...@g...com

> [...]
    > tylko trochę tańsza (od gazu) na etapie użytkowania.
    >
    > Pompa powietrzna, dom mały - około 115 m2, ściany U = 0.11.

    Spróbujmy:

    POMPA PW ----------------------------------------------------
    KOSZTY INSTALACJI:
    -oczywiście podłogówka po całości (albo klimakonwektery) - to jest koszt stały
    niezależny od rodzaju kotła/pompy (no chyba że pasywniak, wtedy tylko maty i prąd)
    -pewnie masz zrobione OZC i wiesz co do grosza, jaka ma być pompa, ale przyjmijmy
    tego bezprzecznie najchętniej polecanego (bo najlepszy stosunek jakości do ceny)
    panasonica Tcap. 9kw przy A7W35 kosztuje około 23 tys. zł (jeżeli z OZC wynika, żę
    mniejsza, to oczywiście mniejsza) i wtedy tańsza jest (no ale nie wiem, bo nie znam
    OZC, podaj konkretnie, to skorygujemy)
    -instalacja - pewnie z 2000zł, bo chcesz splita, a więc człowiek od gazu potrzebny,
    etc.
    -pewnie gwarnacja 5letnia, więc co roku niech ktoś przyjedzie sprawdzić i załóżmy, że
    wszystko OK - to tysiaka liczmy łącznie
    SUMA: 26 000zł

    KOSZTY UŻYTKOWANIA:
    jeżeli mieszkasz w Suwałkach, to pewnie drożej 30% niż byś mieszkał we Wrocławiu :),
    ale w przybliżeniu za prąd za CU w sezonie wyjdzie ci max 2tys. zł (w całości bilansu
    trzeba uzwlgędnić CWU, tu też w zależności od ilości prognozowanego zużycia)
    SUMA: 2 000zł (CO/rok)

    GAZ-------------------------------------------------
    KOSZTY INSTALACJI:
    -zakładam, że kotłownię masz taką samą dla pompy jak i gazu
    -koszt kominka kwasówki - 1000zł
    -koszt przyłącza - nie wiem w twoim przypadku - przyjmę 5000zł
    -koszt kotła - 5000zł
    -podłączenie - 500zł, aby gwarancja
    SUMA: 11 500zł

    KOSZTY UŻYTKOWANIA:
    użytkowanie - zapewne 2,5tys. za sezon (+ CWU, tyle, ile zużyjesz, nie znam danych)
    SUMA: 2 500 (CO/rok)

    EKOGROSZEK------------------------------------------
    KOSZTY INSTALACJI:
    -zakłądam kotłownię masz taką samą, jak pompa czy gaz, jeżeli, nie - powiedz,
    zmienimy wyliczenia
    -komin 2500zł (2tys. materiał, 500zł doliczyć do ceny budowy domu)
    -kocioł 6500zł
    -pompka obiegu 250zł
    -podłączenie 250zł
    SUMA: 10 000zł

    KOSZTY UŻYTKOWANIA:
    -ekogroszek - 3 tony po 900zł = 2700zł
    -prąd 300zł
    SUMA: 3 000 (CO/rok)

    KOCIOŁ DOLNEGO SPALANIA (dlaczego dolnego? bo mi się taki podoba ;) )
    KOSZTY INSTALACJI:
    -zakłądam kotłownię masz taką samą, jak pompa czy gaz, jeżeli, nie - powiedz,
    zmienimy wyliczenia
    -komin 2500zł (2tys. materiał, 500zł doliczyć do ceny budowy domu)
    -kocioł 3000zł
    -pompka obiegu 250zł
    -podłączenie 250zł
    SUMA: 6 000zł

    KOSZTY UŻYTKOWANIA:
    -węgiel - 3 tony po 700zł = 2100zł lub drewno (wyjdzie parę zł taniej)
    -prąd 300zł
    SUMA: 2 400 (CO/rok)

    KONIEC zestawienia.
    UFF, za dużo pisania ;)

    Kilka UWAG:
    -nie znam OZC, więc przybliżone przyjąłem dla twojego domu, na pewno do mojego te
    wyliczenia by pasowały :) (oprócz opcji gazu, bo nie mam możliwości)
    -trzeba uwzględnić CWU, ale szczerze to aż tak dużo ono nie zmieni, jeżeli sporo duża
    rodzina i sporo zużywasz - kilka stówek na korzyść pompy, bo poza sezonem grzewczym
    będzie wybitnie dobre COP

    Poddaję się krytyce, ale mam nadzieję na merytoryczną dyskusję.