  • 1. Data: 2014-02-22 10:10:35
    Temat: Ceny z przed 15-tu lat.
    Od: marsel <m...@c...pl>

    Witam.

    Muszę się z sąsiadem rozliczyć ze wspólnej ściany, która powstała jakieś
    15 lat temu, ściana jest z jakiegoś taniego supeoreksu 24x24x59.
    Niestety sąsiada nie satysfakcjonują dzisiejsze ceny, przedstawia jakieś
    swoje kosmiczne wyliczenia nie podparte żadnymi rachunkami.
    Czy ktoś z Was ma wiedzę, najlepiej podpartą jakimiś rachunkami ile 15
    lat temu kosztował bloczek, robocizna albo jaki był koszt wymurowania
    metra kwadratowego ściany bez tynkowania?

    Pozdrawiam.
    marsel

  • 2. Data: 2014-02-22 12:55:27
    Temat: Re: Ceny z przed 15-tu lat.
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-02-22 10:10, marsel wrote:
> [...]
    > lat temu kosztował bloczek, robocizna albo jaki był koszt wymurowania
    > metra kwadratowego ściany bez tynkowania?

    Nie posiadam... ale dlaczego on traktuje Ciebie jak bank i żąda abyś
    wypłacił mu pieniądze jakby leżały u Ciebie na lokacie przez te
    wszystkie lata?
    To jest chore a już na pewno bezczelne z jego strony.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 3. Data: 2014-02-22 13:08:48
    Od: marsel <m...@c...pl>

    > Nie posiadam... ale dlaczego on traktuje Ciebie jak bank i żąda abyś
    > wypłacił mu pieniądze jakby leżały u Ciebie na lokacie przez te
    > wszystkie lata?
    Ja nie mam wiedzy, on nie ma rachunków z tamtych lat.
    Teraz dobudowałem się do jego ścian i znam obecne stawki, on podzwonił
    po kilku firmach z jakimiś kosmicznymi cenami i jemu wychodzi 100-120 zł
    za metr kwadratowy ściany(materiały+robocizna). Ja wiem ile płaciłem jak
    budowałem się w zeszłym roku i mnie mury kosztowały mniej niż połowę
    jego stawek. Ja mam rachunki, a jego argument jest taki, że przez 15 lat
    nie trzymał. No i stoimy w miejscu.

    > To jest chore a już na pewno bezczelne z jego strony.
    To raczej pazerność.

  • 4. Data: 2014-02-22 13:57:04
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 22 lutego 2014 10:10:35 UTC+1 użytkownik marsel napisał:
> [...]
    >
    > lat temu kosztował bloczek, robocizna albo jaki był koszt wymurowania
    >
    > metra kwadratowego ściany bez tynkowania?

    A dlaczego miały by go satysfakcjonować Twoje dzisiejsze wyliczenia. Wszedł z Tobą w
    spółkę a musiał postawić za swoje. Udzielił Ci pożyczki to dlaczego nie maiłby mieć
    do odbioru kwoty powiększonej o zysk. Jakoś Cie nie brzydziło korzystanie przez 15
    lat ze ściany za którą nie zapłaciłeś. To Twój sąsiad jest poszkodowany. On chce
    odzyskać swoje pieniądze a Ty kombinujesz jak by mu ich nie dać. Sprawa zapewne się
    przedawniła i z sadu nici. Co byś zrobił jak by sąsiad teraz zburzył ścianę. Jak by
    nie patrzeć jest jego. jak to wspólna ściana to dlaczego 15 lat temu nie dałeś mu
    połowy pieniędzy albo nie postawiłeś i nie zwróciłeś się o zwrot połowy tego co
    wydałeś?

  • 5. Data: 2014-02-22 16:27:36
    Od: marsel <m...@c...pl>

> [...]
    połowy pieniędzy albo nie postawiłeś i nie zwróciłeś się o zwrot połowy tego co

    To szeregówka, ściany "wspólne" stały od 15 lat, ja dwa lata temu
    kupiłem działkę od kolejnego już właściciela i się do sąsiada
    dobudowałem obecnie.
    Nie mam nic do tego żeby zwrócić mu połowę wydanej przez niego kwoty,
    ale jego nie interesują obecne ceny, choć w/g zasięgniętych prze zemnie
    opinii są wyższe niż te 15 lat temu.
    On nie ma rachunków z tamtych lat ale to już nie mój problem.
    Za to bardzo chętnie podpiera się dzisiejszymi stawkami z jakimiś
    kosmicznymi wyliczeniami, których nie poniósł.
    Nikt mi żadnej pożyczki nie udzielał, ja nie mam wiec zamiaru nikogo
    sponsorować.

  • 6. Data: 2014-02-22 16:41:17
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 22 lutego 2014 16:27:36 UTC+1 użytkownik marsel napisał:
> [...]
    >
    > kosmicznymi wyliczeniami, których nie poniósł.
    >
    > Nikt mi żadnej pożyczki nie udzielał, ja nie mam wiec zamiaru nikogo

    Wychodzi że jesteś ofiarą oszustwa poprzedniego właściciela. Bo zapewne o tej ścianie
    Cie nie poinformował.

  • 7. Data: 2014-02-22 17:04:19
    Od: marsel <m...@c...pl>

    > Wychodzi że jesteś ofiarą oszustwa poprzedniego właściciela. Bo zapewne o tej
    ścianie Cie nie poinformował.

    To,że są i już stoją sąsiednie ściany, to wiedziałem i widziałem przed
    kupnem działki.
    Poprzedni właściciel mojej działki przekonywał jednak, że z sąsiadami
    jest rozliczony. Nawet w akcie notarialnym jest zapis, że brak jest na
    nieruchomości obciążeń, hipotek i zobowiązań wobec osób trzecich.
    Teraz zjawiają się sąsiedzi i żądają jakiś kosmicznych stawek, gdyby
    były w miarę realne, to bym i się na nie zgodził, ale to co oni
    proponują, to jest grubo ponad 10% niż ja zapłaciłem za SSZ.

  • 8. Data: 2014-02-22 17:26:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 22 Feb 2014 17:04:19 +0100 osobnik zwany marsel
    napisał:

> [...]
    > miarę realne, to bym i się na nie zgodził, ale to co oni proponują, to
    > jest grubo ponad 10% niż ja zapłaciłem za SSZ.

    no to skoro jest zapis, zę nie ma obciążeń to przekieruj ich do
    poprzedniego właściciela.

    A swoją drogą to współczuję takich sąsiadów

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2014-02-22 17:53:23
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    Użytkownik "marsel" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    były w miarę realne, to bym i się na nie zgodził, ale to co oni
    proponują, to jest grubo ponad 10% niż ja zapłaciłem za SSZ.

    moim zdaniem powinienes sie zglosic do poprzedniego wlasciciela i niech
    pomoze w wyjasnieniu sprawy. moze byc tak ze sasiedzi chca Cie naciagnac bo
    jestes "nowy". takie czasy albo stary wlasciel jak sie nie chcial w tamtych
    czasch budowac to powiedzial ze rozliczy sie przy swojej budowie no i padlo
    na Ciebie.

  • 10. Data: 2014-02-22 18:34:39
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-22 17:04, marsel pisze:

> [...]
    > były w miarę realne, to bym i się na nie zgodził, ale to co oni
    > proponują, to jest grubo ponad 10% niż ja zapłaciłem za SSZ.

    Jak rozumiem wybudowałeś się pomiędzy dwoma sąsiadami, dobudowując do
    ich ścian?
    Niestety ale zapis w akcie notarialnym był prawidłowy. Poprzedni
    właściciel nie partycypował w kosztach budowy ścian, bo niczego nie
    budował. On tylko im dał zgodę na postawienie ścian w granicach działek
    i nie musiał im się dokładać do ich budów, dlatego nie miał także
    żadnych zobowiązań w stosunku do sąsiadów.

    Gdybym miał taki problem po prostu zaproponowałbym zwrot połowy kosztów
    po obecnych cenach i grzecznie wytłumaczył, że już goście od 15 lat
    czerpią korzyści z tego, że się pomiędzy nimi wybudowałeś, gdyż grzejąc
    w swoim domu, zmniejszyłeś im straty ciepła do otoczenia, a tym samym
    zmniejszyłeś im rachunki za ogrzewanie.
    Rzecz polega na tym, że jeżeli po obydwu stronach przegrody (ściany) są
    równe temperatury to poprzez tą przegrodę nie ma strat ciepła. Tak
    jakbyś im zafundował nieskończenie grubą warstwę styropianu. Wytłumacz
    im także, że gdybyś postawił swoje ściany, pozostawiając lukę pomiędzy
    ścianami sąsiadów, a swoimi ścianami to mieliby większe straty ciepła i
    gówno by dostali od Ciebie, dlatego niech się cieszą, że chcesz im
    zapłacić licząc aktualne ceny. Poza tym jak się budowałeś to goście
    wyrażali zgodę i wtedy mogli się dochodzić zwrotu połowy kosztów, a po
    15 latach to już sprawa jest najprawdopodobniej przedawniona.