  • 11. Data: 2009-04-05 20:55:46
    Temat: Re: Certyfikat energetyczny
    Od: "MichalS " <m...@g...pl>

    Michał <c...@g...pl> napisał(a):

    > musiałbym zrobić 5 domów i mi się zwróci, w tym jeden
    > będzie mój :).

    Nie mozena robic certyfikatu obiektu, ktorego jest sie wlascicielem

    > Druga sprawa, że ten kto wykonuje taki audyt [...]

    Nie myl audytu energetycznego z certyfikatem energetycznym. To sa
    dwie rozne sprawy.

    Pozdrawiam, MichalS.

  • 12. Data: 2009-04-05 21:01:40
    Od: "MichalS " <m...@g...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > praktycznie każdy kto zrobi kurs i ma odpowiednie studia, co zabawne do
    > końca poprzedniego roku wystarczyło mieć jakiekolwiek studia:)

    Jezeli ktos ma odpowiednie studia (np. architektura, budownictwo, ochrona
    srodowiska) i uprawnienia projektowe, nie musi robic kursu. Kurs musi robic
    ten, kto ma jakiekolwiek studia, a scislej tytul magistra. W tym roku to
    jeszcze obowiazuje.

    Pozdrawiam, MichalS.

  • 13. Data: 2009-04-05 21:17:19
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    jeszcze email : m...@i...com

  • 14. Data: 2009-04-05 21:18:03
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    m...@g...pl i ten chyba jest też dobry...

  • 15. Data: 2009-04-06 10:23:04
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Tutaj taki mały skrót
    > http://www.abc.com.pl/pytanie/1096/4
    > "Jeżeli idzie o kategorie budynków objętych obowiązkiem sporządzenia
    > świadectwa charakterystyki energetycznej budynku, znowelizowana ustawa
    > wskazuje, iż co do zasady dla każdego budynku oddawanego do użytkowania
    > oraz budynku podlegającego zbyciu lub wynajmowi powinna być ustalona, w
    > formie
    [cut]

    Pytanie co oznacza słówko powinna. Czy jak to zwykle w ustawie - obowiązek,
    czy też do dowolnego stosowania. Jak juz pisałem wyżej - nie spotkalem się
    ze świadectwami w obrocie wtórnym mieszkań czy domów, nikt mi o tym nie
    wspominał, że ma to jeszcze załatwić bo inaczej nie dojdzie do transakcji. A
    taki miał być wcześniej opisywany skutek - bez świadectwa nie ma sprzedaży i
    wynajmu.

  • 16. Data: 2009-04-08 19:59:19
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    Kurs to za mało. Trzeba mieć świadectwo ukończenia kursu i to świadectwo
    upoważnia do ... przystąpienia do egzaminu państwowego organizowanego
    przez ministra właściwego do spraw budownictwa. Wg rozporządzenia, o
    miejscu i terminie egzaminu zawiadamia minister m.in. na stronach www
    ministerstwa. Nawet maksymalne ceny za kurs i za egzamin sa ustalone w
    tym rozporządzeniu, tylko, że nie udało mi się znaleźć żadnego
    ogłoszenia o egzaminie. Więc może to jakaś ściema z tymi egzaminami?

    Kazek

  • 17. Data: 2009-04-08 22:15:20
    Od: "MichalS " <m...@g...pl>

    Kazimierz Debski <k...@o...eu> napisał(a):

    > Kurs to za mało. [...]

    A dlaczego pod moim postem odpowiadasz? Ja o tym wiem :)

    > tylko, że nie udało mi się znaleźć żadnego
    > ogłoszenia o egzaminie. Więc może to jakaś ściema z tymi egzaminami?

    To nie sciema. Tu masz linka:
    http://www.mi.gov.pl/files/0/1790501/2.pdf

    Pozdrawiam, MichalS.

  • 18. Data: 2009-04-09 07:59:06
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "MichalS " <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A dlaczego pod moim postem odpowiadasz? Ja o tym wiem :)

    > To nie sciema. Tu masz linka:
    > http://www.mi.gov.pl/files/0/1790501/2.pdf

    A najfajniejsze jest to, że ministerstwo... nie przewidziało,
    że kursy będą się cieszyć powodzeniem u ludzi i teraz mają
    ponad 5000 zgłoszonych chętnych do egzaminu, a (1/2)mózgi z MI
    wymyślili, że będą robić 1 (jeden) egzamin miesięcznie dla 330 osób :)))

    Co daje tym z końcówki listy jakieś 1,5 roku _czekania_ na
    egzamin po zakończonym kursie...

    No i jeszcze jeden ewenement z samego egzaminu - nie można
    używać żadnych kalkulatorów (!!!!) w zadaniach - trzeba liczyć
    jak w podstawówce - rozumiecie w XXI wieku, wzory typu:
    (1-(a/b)^n)/(1-(a/b)^(n+1))
    gdzie a, b i n niekoniecznie są liczbami całkowitymi osoby z MI
    każą liczyć ręcznie na kartce...

    Janusz Pawlinka

  • 19. Data: 2009-04-09 20:15:56
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > A dlaczego pod moim postem odpowiadasz? Ja o tym wiem :)

    Bo o 22 to ja juz nie kontaktuje :-)

    > To nie sciema. Tu masz linka:
    > http://www.mi.gov.pl/files/0/1790501/2.pdf

    Czyli jednak sa!

    KAzke

  • 20. Data: 2009-04-10 06:16:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janusz Pawlinka wrote:
> [...]
    > gdzie a, b i n niekoniecznie są liczbami całkowitymi osoby z MI

    pewnie ktoś robi lody na produkcji suwaków logarytmicznych.:)