  • 31. Data: 2020-07-03 15:48:43
    Temat: Re: Certyfikat energetyczny
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 02.07.2020 19:01, Lisciasty wrote:

    > 67 litrów oleju opałowego musisz na m2 chałupy spalić przez rok.
    > Ewentualnie 67 m3 gazu. O ile Hiszpańczyk to dobrze policzył a nie wyssał
    > z brudnego palucha ;)
    >
    > L.

    W Polsce 1000L oleju na 100m2 na rok

  • 32. Data: 2020-07-03 15:59:31
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 02.07.2020 22:34, Kadar wrote:

    > Oni się tu myją. A jak kobiety pachną!
    > K.

    Chinki mają najlepszy zapach, to znaczy w ogóle nie śmierdzą. Było o tym
    na planette kiedyś, że jest różnica w genie jednym. Przez co murzyni
    śmierdzą najbardziej, a Azjaci w ogóle. Chodzi o zapach potu. Chinki
    mało dezodorantów używają na głowę właśnie przez to.

    http://www.koreatimes.co.kr/www/news/world/2016/05/1
    82_205177.html

    Może Hiszpanki też mają ekspresję genu obniżoną przez inne sąsiednie.
    Mówili na Planette, że to są kontrowersyjne badania ale co z robić.
    Takie życie.

  • 33. Data: 2020-07-03 16:19:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2020 o 15:59 KIKI <h...@u...dl> pisze:

    > Może Hiszpanki też mają ekspresję genu obniżoną przez inne sąsiednie.
    > Mówili na Planette, że to są kontrowersyjne badania ale co z robić.
    > Takie życie.

    Tam (w ES, na południu) ludzie z racji klimatu po prostu kąpią się/biorą
    prysznic co najmniej raz dziennie. Jeszcze nie spotkałem śmierdzącego
    Hiszpana (poza bezdomnymi) - nawet na jakimś bazarze, w 40 st upale i
    tłoku czuć było przyjemny zapach środków kosmetycznych/higienicznych.
    Kobiety zawsze schludne i zadbane (nawet małe staruszki) - aż miło
    popatrzeć.

    TG

  • 34. Data: 2020-07-03 18:18:07
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > https://youtu.be/o5jJh5xM6zQ
    > https://youtu.be/ODeQ6wWEr-M

    Widziałem te filmiki. Genialne wykonawstwo - mistrzostwo.
    Na filmie masz szarą paćkę. Kolor daje cement. Tu ta zaprawa ma jakiś dziwny odcień
    różu. Faktem jest, że zamiast normalne go piachu używają czegoś w rodzaju zmielonej
    skały (nie potrafię inaczej tego opisać). Widziałeś np. białą ziemię. Tu na takiej
    uprawiają migdały. W innym regionie ziemia ma kolor żółty, czerwony lub mocno
    karminowy wręcz. Chyba nigdzie nie widziałem tu w okolicach czarnej ziemi. Może
    gdzieś na północy jak przejeżdżałem. W każdym razie ni jak to nie podobne do naszej
    zaprawy.

  • 35. Data: 2020-07-03 18:19:50
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > https://www.elitereaders.net/setenil-de-las-bodegas-
    spain-town-under-rock/

    To jest dokładnie to o czym piszę. Nie wygląda to tak widowiskowo jak na twoim
    zdjęciu ale to jest to. Te domy są zrobione w wydrążonej ziemi/skale.
    K.

  • 36. Data: 2020-07-03 18:24:47
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Po co ten wieniec jest taki "podziobany"?

    Panowie pokazujecie sztukę a ja mówię o mówię o rzemiośle a może raczej dzierganiu,
    samoróbce, łataniu czy czymś tam jeszcze. Tu dach/strop często to drewno w postaci
    ściętego drzewa czasami tylko trochę ostrugane i to stanowi belkę stropową.
    K.

  • 37. Data: 2020-07-03 18:27:05
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Co do stawiania sklepień z mierzeniem w trakcie, to najprostsze
    > są półsferyczne kopuły murowane z cegły. Wystarczy jeden kijaszek

    A ja przeczytałem jeden kieliszek.
    K.

  • 38. Data: 2020-07-03 18:37:58
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Daj fotę

    Nie ma foty, masz cały pdf:
    https://drive.google.com/file/d/1JfdAH_qQCfhJN7n7ZZp
    1klWeLv49l_Bq/view?usp=sharing

    K.

  • 39. Data: 2020-07-03 18:39:57
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Może Hiszpanki też mają ekspresję genu obniżoną przez inne sąsiednie.
    > Mówili na Planette, że to są kontrowersyjne badania ale co z robić.
    > Takie życie.

    Do genów jeszcze nie sięgałem ale może z czasem coś porekombinuję z tymi genami.
    K.

  • 40. Data: 2020-07-03 18:45:23
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Do genów jeszcze nie sięgałem ale może z czasem coś porekombinuję z tymi genami.
    > K.

    A propos genów, przed nasileniem pandemii ale już po oficjalnych informacjach
    rozmawiam ze znajomym a on mi mówi, że zabezpiecza się przed pandemią. Zbaraniałem
    ale grzecznie pytam jak:
    "biorę suplementy, które zmieniają moje geny i jestem bardziej odporny. tak jak u
    pszczół się geny zmieniaj jak królowa umrze."
    To jest wiara w medycynę!
    K.