  • 1. Data: 2012-02-04 11:23:13
    Temat: Chinska pila pozdrawia Stihle i Husqvarny
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Pare miesiecy temu, na przekor glosom z pmb, ze chinskie pilarki sa do
    niczego, kupilem za jakies 400 zl wynalazek NAC o mocy 2,5 konia i z
    podobno japonskim gaznikiem Walbro. Pila ma na koncie jakas
    godzine-poltorej ciaglej pracy, wiec jest dopiero dotarta. Pracuje bardzo
    ladnie.

    Trzymam ja w garazu, ktory jest jeszcze nieogrzewany. Przy minus 20 z
    hakiem na zewnatrz w srodku jest jakis -15 st. Benzyna i olej sa
    przechowywane razem z pila.

    Wczoraj rano zrobilem mieszanke, nalalem, cztery pociagniecia ze ssaniem, 2
    bez i pila zagadala, ladnie weszla na obroty i mozna bylo ciac.

    Zadnego zalewania, wykrecania swiecy, suszenia i cudowania, tak dobrze
    znanego wlascicielom tanszych pil marek wymienionych w temacie :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-02-04 12:19:38
    Temat: Re: Chinska pila pozdrawia Stihle i Husqvarny
    Od: "adriano" <a...@w...pl>

    Ano tak to się już przyjęło że drogie i firmowe jest najlepsze. Firmowe jest
    zazwyczaj drogie bo jest znane i reklamowane, a nie dlatego że jest dobre.
    Prawda jest taka, że jak się nie chce tracić czasu na szukanie dobrego i
    taniego to się kupuje zazwyczaj rzeczy firmowe. Ktoś może czas na szukanie
    nadrobić tym, że zarobi to samo wykonując swoją pracę (w tym samym czasie w
    którym by czytał i szukał dobrej taniej rzeczy).

    Najlepsze są teorie spiskowe "produktów dla marketu" :) Niby takie są zawsze
    gorszej jakości i dlatego są tańsze. Oczywiście teoria spiskowa pochodzi od
    małych i średnich dystrybutorów, którzy nie mogą zamówić tak dużo jak
    markety i przez to mają ogromne rabaty. Ale jaka duma, jak się tak powie
    znajomemu i każe mu iść kupić 40% drożej rzecz do "normalnego" sklepu, gdzie
    zazwyczaj dopiero są kombinacje ;) Albo ta pewnośc jaką się czuje, kupując
    coś droższego w sklepie. Na pewno będzie dobre bo zapłaciłem sporo! ;)

    Jak ktoś jest bogaty to go nie obchodzi nic. Nie ma czasu na czytanie o tym
    jak zbudowana jest pilarka, co jest ważne w silniku itp. Kupuje Stihla i
    jest zadowolony. Inny człowiek, mniej zamożny może się zainteresować tematem
    i kupić taniej równie dobrą, albo i lepszą rzecz.

    Taka jest psychika ludzka i tak wygląda biznes.

  • 3. Data: 2012-02-04 14:54:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "adriano" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Najlepsze są teorie spiskowe "produktów dla marketu" :) Niby takie są
    > zawsze gorszej jakości i dlatego są tańsze.

    Popracuj kosa Stihla np. i tania marketowa to bedziesz wiedzial w czym
    rzecz. Popracuj myjka profesjonalna Karchera i marketowa tak z jeden dzien
    to tez bedziesz wiedzial.

    > Oczywiście teoria spiskowa pochodzi od małych i średnich dystrybutorów,
    > którzy nie mogą zamówić tak dużo jak markety i przez to mają ogromne
    > rabaty.

    Przejdz sie miedzy regalami i popatrz ile kosztuja pierdoly, kolki
    rozporowe, sruby, gwozdzie, rozpuszczalniki, zlaczki do wezy ogrodowych to
    moze domyslisz sie w czym jest rzecz.

> [...]
    > rzecz do "normalnego" sklepu, gdzie zazwyczaj dopiero są kombinacje ;)
    > Albo ta pewnośc jaką się czuje, kupując coś droższego w sklepie. Na pewno

    Szplachla samochodowa 750g w Nomi 34zl, w normalnym sklepie 17zl, ta sama
    Novola.
    Trutka na myszy w normalnym sklepie 4,50zl w Castoramie 9zl.
    Benzyna ekstrakcyjna w normalnym sklepie 4,8zl, w markecie ponad 9zl.
    Kostki Wago w Nomi 2zl/szt. w normalnym sklepie 1,20zl/szt.
    Silikonu dekarskiego nie znalazlem wogole, a w normalnym sklepie bez
    problemu.

> [...]
    > tematem i kupić taniej równie dobrą, albo i lepszą rzecz.
    >
    > Taka jest psychika ludzka i tak wygląda biznes.

    Taaak, pojecie o biznesie to Ty masz, zwlaszcza z ta lepsza rzecza taniej
    kupiona. Kup sobie myjke za 200zl i myj ze dwa Tiry dziennie.
    Jak Ci potrzeba raz na ruski rok pociac pare metrow drzewa do kominka to i
    owszem pilarka marketowa bedze wystarczajaca, ale jak ktos robi wiecej to
    taki wybor jest czesto taki sobie, nie mowiac juz o tym, ze taka pilarka
    pali jak smok i potrzebuje dwa razy wiecej oleju niz wspomniane wczesniej, a
    to tez jest koszt.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2012-02-04 15:04:40
    Od: "adriano" <a...@w...pl>

    > Popracuj kosa Stihla np. i tania marketowa to bedziesz wiedzial w czym
    > rzecz. Popracuj myjka profesjonalna Karchera i marketowa tak z jeden dzien
    > to tez bedziesz wiedzial.

    Czytałeś to co napisałem? Chyba nie.
    Kto pisze, że _pierwsza_lepsza_ marketowa jest lepsza od stihla?
    Nie wszystkie myjki Karchera są "profesjonalne", ale widzę, że marka działa
    i uważasz, że tak jest.

    > Przejdz sie miedzy regalami i popatrz ile kosztuja pierdoly, kolki
    > rozporowe, sruby, gwozdzie, rozpuszczalniki, zlaczki do wezy ogrodowych to
    > moze domyslisz sie w czym jest rzecz.

    Na czymś muszą też zarabiać więcej - czy ktoś im zabroni?
    Taki model biznesowy stosuje wiele firm, zwłaszcza na Allegro.
    Cały czas widzę, że nie przeczytałeś lub nie zrozumiałeś tego co napisałem.

> [...]
    > pali jak smok i potrzebuje dwa razy wiecej oleju niz wspomniane wczesniej,

    A co to jest "taka pilarka"? Nigdy o czymś takim nie słyszałem.
    Grasz na ogólnikach, nie przeczytałeś lub nie zrozumiałeś tego co napisałem.

  • 5. Data: 2012-02-04 15:29:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Czytałeś to co napisałem? Chyba nie.
    > Kto pisze, że _pierwsza_lepsza_ marketowa jest lepsza od stihla?

    Ano Ty mniej wiecej piszac, ze mozna kupic taniej lepsze. W kontekscie
    dyskusji to wydaje sie oczywiste.

    > Nie wszystkie myjki Karchera są "profesjonalne", ale widzę, że marka
    > działa i uważasz, że tak jest.

    Nie wszystkie to prawda. Nie mniej jednak zadna z marketowych nie bedzie
    lepsza od amatorskiego Karchera co by na pudelkach nie pisali. Stad miedzy
    innymi bierze sie roznica w cenie. Marka na mnie nie dziala, znam tez inne,
    te znaja wszyscy i o nich pisze.

> [...]
    > Taki model biznesowy stosuje wiele firm, zwłaszcza na Allegro.
    > Cały czas widzę, że nie przeczytałeś lub nie zrozumiałeś tego co

    No zaraz.
    Pisales, ze maja taniej bo kupuja wiecej niz "normalne" sklepy. To gdzie to
    taniej? Rzna Cie bez wazeliny a Ty sie jeszcze usmiechasz. Puszczaja taka
    myjke z zarobkiem 20zl a Ty pojdziesz, kupisz myjke, weza, zlaczki dwa razy
    drozej niz gdzie indziej. Ile myjek w zyciu kupisz? Jedna, dwie, trzy? A ile
    zlaczek, wezy, rozpuszczalnikow, pedzli, tasm klejacych i innych dupereli?

    > A co to jest "taka pilarka"? Nigdy o czymś takim nie słyszałem.

    Wyzej jest napisane "pilarka marketowa", slowa "taka pilarka" odnosi sie do
    pilarki marketowej. Ale jazda... :-))

    > Grasz na ogólnikach, nie przeczytałeś lub nie zrozumiałeś tego co
    > napisałem.

    No nie zrozumialem najwyrazniej i tego sie trzymajmy. :-))

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2012-02-04 17:21:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Lut, 16:04, "adriano" <a...@w...pl> wrote:

    > Czytałeś to co napisałem? Chyba nie.
    > Kto pisze, że _pierwsza_lepsza_ marketowa jest lepsza od stihla?
    > Nie wszystkie myjki Karchera są "profesjonalne", ale widzę, że marka działa
    > i uważasz, że tak jest.

    Problem z chinszczyzna jest taki ze jeden egzemplarz bedzie dzialal
    super a drugi stojacy obok na regale popsuje sie po tygodniu. Slaba
    kontrola jakosci na kazdym etapie produkcji. Pozatym trwalosc.. Wogole
    nie wiem o czym tu dyskutowac ? :D Moge Ci tylko napisac ze ja mam
    pilarke stihla i odpala za kazdym razem i w kazdych warunkach - choc
    przy -15 rzeczywiscie nie probowalem - musze sprobowac testowo :D Tym
    niemniej - w zyciu jeszcze w niej swiecy nie wykrecalem, wiec jakies
    mity zaslyszales.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2012-02-04 18:01:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Feb 2012 16:29:31 +0100, Maniek4 napisał(a):

    (...)

    Nie wiem jak adriano, ale mnie nie chodzilo o udowodnienie, ze NAC bedzie
    lepszy niz wysoki model Stihla, tylko o porownanie najtanszych modeli
    uznanych marek (w tym roznych pil sprzedawanych pod osobnymi, marketowymi
    markami, jak np Partner) z chinszczyzna marki chinszczyzna. Twierdzilem, ze
    ta ostatnia bedzie nie gorsza, za nieco mniejsze pieniadze. I nie chodzilo
    mi oczywiscie o zastosowania profesjonalne, tylko o ciecie na uzytek
    domowy, czyli 10-20 kubikow rocznie i pniaki nie grubsze niz 40-50 cm.

    Jak na razie wychodzi na moje :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2012-02-04 19:46:24
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    adriano <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Kto pisze, że _pierwsza_lepsza_ marketowa jest lepsza od stihla?
    > Nie wszystkie myjki Karchera są "profesjonalne", ale widzę, że marka

    To prawda, wiele drobiazgów jest droższych aniżeli w zwykłych sklepach.
    Mało tego do tychże pilarek akcesoria, oleje , świece w tychże Castoramach
    są ....droższe aniżeli np. w serwisie Husqvarny ! Po zakupie pilarki
    Husqvarny w netowym sklepie-dealer sprzetu Husqvarny sądziłem też , że
    oleje , łańcuvhy kupię taniej na przepastnych regałach w Castoramie.
    Oczywiście przymierzałem się do akcesorów firm o uznanej marce. I tu
    rozczarowanie! czego bym nie potrzebował - w Casto droższe wyraźnie aniżeli
    u lokalnego autoryzowanego sprzedawcy Husqvarny. Tu rozumiem Mańka4 - bo
    nasze utrwalane pojęcia o cenach marketowych są czasem nierzeczywiste.
    Akurat w przypadku pilarek uznaję znane firmy, bo akurat ten sprzęt
    pracuje w trudnych warunkach(obciążenia) i nie stać mnie na częste bieganie
    za częściami, naprawami. Moja H445 po niecałym roku zwróciła się w kosztach
    zakupu i ni razu nie odmówiła startu czy pracy.Ma za sobą ponad 20 m3
    brzozy, dębu i akacji.Zużyła na to własnie 1 łańcuch.Nowy 1,3 64 zęby w
    Husqvarnie zaplaciłem 63zł. W netowym wielkim dystrybutorze ze Śląska to samo
    (Oregon)-46zł+przesyłka, a wiec porównywalnie. Sprawdzam w Casto: - 82 zł!!.

> [...]
    > Cały czas widzę, że nie przeczytałeś lub nie zrozumiałeś tego co napisałem.

    > A co to jest "taka pilarka"? Nigdy o czymś takim nie słyszałem.
    A wystarczy, że zechcesz pomysleć i już - wiesz; licha pilarka ot co.
    > Grasz na ogólnikach, nie przeczytałeś lub nie zrozumiałeś tego co
    napisałem.

    Myslę, że Maniek4 dojrzał do analizy wyboru na rynku i wcale nie
    ogólnikuje. Ludzie piszący tutaj dzielą się na doświadczonych zazwyczaj
    empirycznie uzytkowników solidnego sprzętu - nie myslę tutaj o zawodowcach!
    i na może większej grupie łacno hołdujacej produktom tanim ( w mysl
    zasady:"po co przepłacać skoro też się kręci...")Naturalne, że trzeba to
    przyjąć nawet jezeli za tym doszukujemy się szowinistycznych haseł...
    Chcesz przyjąć radę, przeczytaj i oceń ją miast doszukiwać się w kimś
    zapieklonego oponenta
    Pozdrawia~M

  • 9. Data: 2012-02-04 20:25:45
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > I nie chodzilo
    > mi oczywiscie o zastosowania profesjonalne, tylko o ciecie na uzytek
    > domowy, czyli 10-20 kubikow rocznie i pniaki nie grubsze niz 40-50 cm.
    >
    > Jak na razie wychodzi na moje :)

    no to jak do takich domowych celów, to chyba lepiej elektryczną... bez
    dolewania, odpalania i chrzanienia się z gaźnikami...
    u mnie leży taki elektryczny mały bosch, czasem trzeba pociąć deski,
    gałęzie, wyciągam z garażu, po roku nieużywania, podpinam i jazda...

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2012-02-04 20:33:15
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak na razie wychodzi na moje :)

    Widzisz, czlowiek powyzej pisze mniej wiecej, ze market to samo dobro i
    sprzedaja tam super towar za lepsze pieniadze, a barany bogate niech sobie
    kupuja Stihle i takie tam. Taki mniej wiecej widze sens tej wypowiedzi.
    Pokazalem na przykladach jaka jest prawda o tych super cenach i super
    produktach. Z Toba sie zgadzam jak nie wiem co, ale sorry w markecie jest
    sprzet amatorski a nie lepszy za mniejsze pieniadze.

    Pozdro.. TK