  • 11. Data: 2009-10-16 10:09:55
    Temat: Re: Chinski gres
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Laphroaig" <m...@v...pl> wrote:

    > Yoł, no to zazdroszcze (bo mam wspomniany Cersanit).
    >
    > A propos kladzenia "bezfugowego": jakiej szerokosci fuge zastosowal Twoj
    > glazurnik? Jak ja uzyskal? Krzyzykami?

    Przy układaniu bezfugowym zwykle daje się krzyżyki 1mm. Dostępne bez
    problemu w castoramie.
    Tak przynajmniej robią moi glazurnicy :)
    --
    Bartek

  • 12. Data: 2009-10-16 13:15:39
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Stolat" <c...@g...pl> wrote in message

    > No rozszerzalność cieplna choćby?
    > Tylko uprzedzam, że ja nie chcę wywołać kłótni :).
    > Po prostu tak słyszałem.
    > I dla mnie to ma sens.
    > Gres jest ceramiką i to jest materiał plastyczno-kruchy (podobnie jak
    > szkło).
    > Więc minmlanie trochę sie odkształci a jak przekorczymy granicę
    > plastycznośći to pęka.
    > To samo z betonem.
    > ALe czsami się okazuje, że teoria dobra jest w szkole :).

    A mycie podłogi ? Woda tam nawlatuje

  • 13. Data: 2009-10-16 13:38:57
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kiki napisal:
    > A mycie podłogi ? Woda tam nawlatuje

    Bedzie mial jednomilimetrowa fuge 'naturalna' :D
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2009-10-16 16:31:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szkło).
    > Więc minmlanie trochę sie odkształci a jak przekorczymy granicę

    Ja tam tez nie chce wywolywac klotni i tych wszystkich opini sluchalem z
    pokora. Ale jak tak zastanowic sie nad tematem to gdzie ta rozszerzalnosc ma
    sie podziac w zafugowanej podlodze? Fuga przeciez nie jest z gumy, za to
    sporo kosztuje i jest na czym kase tluc. Najpierw na fudze, pozniej na
    preparatach do ich czyszczenia. A zycie jakos nie potwierdza tych pekniec
    bezfugowych.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-10-16 16:37:46
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    kiki napisal:

    >Bedzie mial jednomilimetrowa fuge 'naturalna' :D

    No jak ktos probuje ulozyc bezfugowa podloge z fuga jednego milimetra to gon
    od razu. :-)
    Ja swoja zafuguje, ale wylacznie kosmetycznie, bo miejscami np. widac
    wycisniety klej, a w innych miejscach fuga jest ciemniejsza. Pojdzie na te
    60m^2 nie wiecej jak 2kg fugi. Podobno.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-10-16 16:39:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Przy układaniu bezfugowym zwykle daje się krzyżyki 1mm. Dostępne bez
    > problemu w castoramie.
    > Tak przynajmniej robią moi glazurnicy :)

    Cos sciemniaja. Jak bez fugowo, to nie z fuga.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-10-16 17:43:03
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    On 16 Paź, 15:15, "kiki" <c...@v...ts> wrote:

    Kiki co sie z toba dzialo, niektorzy stesknili sie za toba. Jak twoj
    poradnik?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 18. Data: 2009-10-16 18:08:34
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Maniek4 wrote:

    > Cos sciemniaja. Jak bez fugowo, to nie z fuga.
    >
    > Pozdro.. TK

    Hm, w sklepach z glazura sprzedawcy twierdza, ze bezfugowo wcale nie
    znaczy, ze fugi w ogole brak tylko , ze powinna byc cienka, Mowia o 1,
    1.5 mm. Moj glazurnik kladzie 0.6 mm i tez twierdzi, ze minimalna fuga
    musi byc, chociazby ze wzgledu na "ruchy" budynku. No ale ja mieszkam na
    slasku , wiec warunki troche inne.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 19. Data: 2009-10-16 18:32:25
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 18:31:55 +0200, Maniek4 napisał(a):

> [...]
    > sporo kosztuje i jest na czym kase tluc. Najpierw na fudze, pozniej na
    > preparatach do ich czyszczenia. A zycie jakos nie potwierdza tych pekniec

    Fuga jest elastyczna, tak jak klej elastyczny. Pozatym moze byc też "z
    gumy", a dokladniej z żywicy epoksydowej.

    --
    best regards,
    scream

  • 20. Data: 2009-10-16 18:32:53
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 20:08:34 +0200, Laphroaig napisał(a):

> [...]
    > 1.5 mm. Moj glazurnik kladzie 0.6 mm i tez twierdzi, ze minimalna fuga
    > musi byc, chociazby ze wzgledu na "ruchy" budynku. No ale ja mieszkam na

    Jak robi odstepy 0,6mm?

    --
    best regards,
    scream