  • 1. Data: 2009-09-24 21:00:05
    Temat: Chlopaki jak GK i ocieplenie poddasza?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Mam zamiar ulozyc welne na poddaszu przed zima jedna warstwe, bo grzac musze
    zaczac w tym roku jako ze instalacje juz pelne, ale czekam jeszcze na gaz.
    Tu moze Adam Sz. zechcial by sie podzielic jak to w amatorski sposob zabral
    sie do tematu.
    No wiec, chcialbym ulozyc warstwe miedzy krokwiami, ale podobno dobrze jest
    najpierw przykrecic wieszaki pod CD. Czy faktycznie latwiej i lepiej, czy
    klasc te welne a wieszaki zostawic do wiosny przed druga warstwa welny? Jak
    obrobic kosze grzybkami? Na krokwie bede musial nabic zdaje sie cienkie
    deski, zeby zachowac szczeline wentylacyjna miedzy deskami a welna, ale to
    zdaje sie i tak bez znaczenia.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-09-25 05:55:25
    Temat: Re: Chlopaki jak GK i ocieplenie poddasza?
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Maniek4 pisze:

> [...]
    > Tu moze Adam Sz. zechcial by sie podzielic jak to w amatorski sposob zabral

    Nie jestem Adam Sz, ale robilem to tak:

    http://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#52641239
    54063928594
    http://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#52641241
    23964785922

    Za dluzsze "potem" dalem jeszcze pasy cienkiej welny miedzy
    widoczne tu stelaze, oblapalem je zwykla, czarna folia,
    przyklejana za pomoca dwustronnej tasmy do stelazy.

    Niestety nie powtykalem pasków welny do tego "U" stelaza,
    a podobno nalezalo. Trzeba bylo o tym myslec, gdy stelaz
    jeszcze lezy na podlodze.

    pozdro
    --
    A S

  • 3. Data: 2009-09-25 08:42:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości

    > http://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#52641239
    54063928594
    > http://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#52641241
    23964785922

    Dzieki.
    Czyli montowales wieszaki przed ulozeniem pierwszej warstwy welny? O to mi z
    grubsza chodzi, bo nie planuje przed zima przykrecac plyt GK a jedynie
    ulozyc 15cm welny miedzy krokwie. Trzeba bedzie pobawic sie najpierw
    wieszakami, czyli tydzien w plecy. :-)

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-09-25 08:49:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > z grubsza chodzi, bo nie planuje przed zima przykrecac plyt GK a jedynie
    > ulozyc 15cm welny miedzy krokwie. Trzeba bedzie pobawic sie najpierw

    Na wiosne odbierzesz.

  • 5. Data: 2009-09-25 09:44:20
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > cienkie deski, zeby zachowac szczeline wentylacyjna miedzy deskami a
    > welna, ale to zdaje sie i tak bez znaczenia.

    Jakie masz krokwie, skoro myślisz o nabijaniu cienkich desek? Odpowiednią
    grubość izolacji uzyskasz przy drugiej warstwie wełny. U mnie jest 15 i 12
    cm przy krokwiach 17,5 cm
    U mnie najpierw była pierwsza wartwa wełny, potem wieszaki i stelaż. Potem
    druga warstwa wełny. Dało się bez problemu, bo wieszaki zachodzą na krokwie
    tylko 4-5 cm.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 6. Data: 2009-09-25 10:37:13
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    Ja nie mam wogóle ocieplenia dachu, zabudowany płytami drewnianymi i jest
    ok.
    Ocieplę tylko wełną 5-10 cm w środku ścianki i będzie git.

  • 7. Data: 2009-09-25 18:07:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jakie masz krokwie, skoro myślisz o nabijaniu cienkich desek? Odpowiednią
    > grubość izolacji uzyskasz przy drugiej warstwie wełny. U mnie jest 15 i 12
    > cm przy krokwiach 17,5 cm

    U mnie krokwie to zdaje sie 16cm a to podobno za malo zeby dac welne 15cm.
    Szczelina wentylacyjna powinna zdaje sie miec 3cm. Druga warstwa jak
    najbardziej po krokwiach i tu pojawia sie kolejny problem dlugosci grzybkow.

    > U mnie najpierw była pierwsza wartwa wełny, potem wieszaki i stelaż. Potem
    > druga warstwa wełny. Dało się bez problemu, bo wieszaki zachodzą na
    > krokwie tylko 4-5 cm.

    No i na to licze.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-09-25 22:40:25
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Wrz, 23:00, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Tu moze Adam Sz. zechcial by sie podzielic jak to w amatorski sposob zabral
    > sie do tematu.

    Nie mam dzisiaj za wiele czasu - napisze tylko tyle, ze koniecznie
    najpierw zawies "grzybki" (czyli w praktyce - niestety caly stelaz),
    nim zaczniesz robic *cokolwiek* z welna. Jezeli tego nie zrobisz to
    bedziesz sobie plul w twarz i klal pod nosem przy przykrecaniu kazdego
    jednego wieszaka, przy ktorym bedziesz musial ta welne cofnac /
    odgiac. Nie wiem ile u mnie poszlo tych wieszakow - strzelam ze kolo
    300-350szt, 99% robilem przed welna, kilka sztuk po (obrobki okien
    robilem troche pozniej). I te kilka sztuk to byl dla mnie czysty
    horror. Nie wiem - moze ktos lubi zabawe w welnie, plucie tym syfem,
    swedzenie, kichanie i wydlubywanie sobie resztek tego cholernego
    dziadostwa z nosa ale dla mnie osobiscie praca z welna to NAJGORSZY
    KOSZMAR jaki przezylem na tej budowie - a musze napisac, ze wiekszosc
    welny polozyla mi tesciowa z siostra i tesc :-) Co z tego ze trzeba
    odgiac "tylko" 4cm, z welny (przynajmniej toprocka rockwoola) sypie
    sie pyl przy kazdym jej dotknieciu - do tego pylu bez okularow, maski,
    dlugich rekawow nawet nie podchodz bo bedziesz mial czerwona, swedzaca
    skore i problemy z oddychaniem przez najblizsze pare godzin ;) Pozatym
    wkrecajac wkret zawsze ta glupia welna "wkrecala sie" w glowice
    wkretarki co powodowalo jeszcze wiekszy syf z welny :) Maniek - jezeli
    jeszcze nie miales stycznosci z welna to ja Ci radze (a za ta rade z
    wlasnej woli poslesz mi dwie skrzynki browara - zobaczysz!) przygotuj
    sobie stelaz i rob wszystko, zeby welne polozyc w jak najkrotszym
    czasie i jak najmniej przy niej grzebiac przykryj ja folia. Nie wiem
    kto nazwal ten material welna.. to sie powinno nazywac "igly
    mineralne" a nie welna ;)

    Chyle czola przed fachmanami ktorzy wykonuja ocieplenia zawodowo i na
    codzien.. - jak Wy to robicie? Macie chyba skore gruba jak u
    slonia :)

    [...]

    > Jak obrobic kosze grzybkami?

    Koszy nie obrabiasz grzybkami - te krecisz tylko i wylacznie do
    "prostych" krokwii. Obrobka kosza to niezla jazda ale da sie przezyc.
    Na poczatek biezesz dwa profile UD i kladziesz je pleckami do siebie.
    Biezesz "pchelki" (te krociotkie na bodaj 0,5cm wkrety) i laczysz te
    dwa profile w narozach, tak co 20-30cm. Potem je odginasz tak zeby
    powstal Ci odpowiedni kat - to bedzie przyszly wewnetrzny naroznik
    kosza. Taka konstrukcje trzeba podwiesic ESami do krokwii koszowej
    (najprosciej ponacinac i powyginac blaszki w profilu UD "rownolegle"
    do tej krokwii inaczej ciezko z dostepem). Wszystkie profile CD
    przycinasz potem katowka pod takim samym katem jak wisi ten UD tak
    zeby mialy ten 1cm luzu - musza chodzic luzno w UD - nie skrecasz ich
    razem! To musi pracowac :) W tych miejscach najlepiej zrobic chyba
    pozniej przy spoinowaniu polaczenie slizgowe, bo tam, szczegolnie przy
    duzych plaszczyznac, lubia sie kompensowac wszystkie ruchy plaszczyzn.

    > Na krokwie bede musial nabic zdaje sie cienkie
    > deski, zeby zachowac szczeline wentylacyjna miedzy deskami a welna, ale to
    > zdaje sie i tak bez znaczenia.

    Jak masz folie wysokoparoprzepuszczalna to nie musi byc zadnej
    szczeliny. Jak pelne deskowanie - to tak.

    Generalnie przeczytaj KONIECZNIE ten watek:

    http://forum.muratordom.pl/ocieplam-poddasze-krotkie
    -pytania,t98340.htm

    Jest tam kompedium wiedzy jak zrobic stelaz - jak tego nie przeczytasz
    narobisz duzo bledow i baboli :) Jest tam duzo zdjec i opisow -
    rowniez moich :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2009-09-25 23:28:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Jest tam kompedium wiedzy jak zrobic stelaz - jak tego nie przeczytasz
    > narobisz duzo bledow i baboli :) Jest tam duzo zdjec i opisow -
    > rowniez moich :)

    Pora juz pozna a ja dopiero wrocilem z budowy dokanczajac kotlownie.
    Przeczytalem co napisales z uwaga, dzieki. Nie bede tego analizowal dzis
    zwlaszcza koszy. :-)
    Dzieki Ci za cenne rady. Co mnie niepokoi to ten Toprock ktory tez planuje
    sobie zainstalowac. Nie pocieszyles mnie opinia na jej temat. Pewnie
    wszystkie welny kladzie sie podobnie, wiec nie bede juz zmienial podjetych
    decyzji. Dach faktycznie mam deskowany, wiec deseczki na krokwiach beda
    konieczne a to dodatkowa robota. Na razie pierwsza warstwe przewiaze cienkim
    drutem ocynkowanym i to bedzie tyle przed zima w kwesti dachu.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-09-26 08:01:15
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > konieczne a to dodatkowa robota. Na razie pierwsza warstwe przewiaze
    > cienkim
    > drutem ocynkowanym i to bedzie tyle przed zima w kwesti dachu.

    a zamierzasz to grzać w zimie? bo jeśli tak to proponowałbym dotrzeć do
    etapu folii, no ale to już zależy od tego jaka wilgotnośc bedzie wnętrza, a
    podejrzewam ze budynek toche bedzie oddawał