  • 11. Data: 2010-02-23 16:21:52
    Temat: Re: Cholerne zające...
    Od: "mam pytanko" <n...@o...pl>

    > - zające wysoko obgryzły wszystkie drzewka owocowe...

    Taki pobabrany płot?
    Feee.

  • 12. Data: 2010-02-23 16:23:25
    Od: "mam pytanko" <n...@o...pl>

    > lub bardziej zahaczone siekaczem.

    Zdjęcie pt."Groszek" ładne.

  • 13. Data: 2010-02-23 16:30:57
    Od: "mam pytanko" <n...@o...pl>

    > Było tyle śniegu, że nie pomogły ochronne plastiki
    > - zające wysoko obgryzły wszystkie drzewka owocowe...
    > 2-letnie wisnie, czeresnie, jablonka - wszystko mniej
    > lub bardziej zahaczone siekaczem.
    >
    > Ratować jakoś czy myśleć o nowych?

    Foty wciepnij, wędzarni też.

  • 14. Data: 2010-02-23 16:33:56
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Andrzej S. pisze:

    > Ogólnie to dobrze z nimi żyje i mam zaslugi dla tego plemienia:
    >
    > http://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#52061330
    21859195346
    > http://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#52061339
    62457033986

    Cudne!!! :-)
    --
    Basia, pozdrawiając ciepło

  • 15. Data: 2010-02-23 17:39:44
    Od: "Jerzy Wierzchnicki" <jerzywierzchnicki@NO_SPAMpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej S." napisał:

    > Było tyle śniegu, że nie pomogły ochronne plastiki
    > - zające wysoko obgryzły wszystkie drzewka owocowe...

    U mnie nie pomogła siatka ochronna 70 cm, śniegu było 50cm, więc zajączki
    jak się okazalo, umieją stawać "słupka" na tylnych łapkach:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/135edeaaf577ffda
    .html

    Tutaj widać ich odchody,więc to na pewno zające, nie sarny:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/738f4c3f8572f9ab
    .html

    Obgryzły korę z jabłonki, śliwka tej samej wielkości jest nienaruszona

    --
    Jerzy Wierzchnicki

  • 16. Data: 2010-02-23 19:44:29
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "mam pytanko" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dirko ty lizusie.
    Hejka. Bo ujawnię Twoją tożsamość, sromotniku bezwstydny. ;-)
    Pozdrawiam impertynencko Ja...cki

  • 17. Data: 2010-02-23 19:50:28
    Od: "Wanda Ch." <w...@t...pl>

    On 23 Lut, 18:39, "Jerzy Wierzchnicki"
    <jerzywierzchnicki@NO_SPAMpoczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    72f9ab.html

    > Obgryzły korę z jabłonki, śliwka tej samej wielkości jest nienaruszona

    Jest pięknie ,w domu, w ogrodzie i waszym życiu .Gratuluję tylko tak
    sobie życzyć.Komentarze świetne!

  • 18. Data: 2010-02-23 20:11:13
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
    > Było tyle śniegu, że nie pomogły ochronne plastiki
    > - zające wysoko obgryzły wszystkie drzewka owocowe...
    No, to się ciesz, że nie masz bobrów...
    http://picasaweb.google.pl/janjar9/Bobry_2010?feat=d
    irectlink
    :)
    Przeciwko zającom trzeba stosować osłonki ze sztywnego plastyku... (ostatnie
    zdjęcie) albo repellent, np. Morsuvin. W zeszłym roku działał...

    --
    Pozdrowienia
    Jan

  • 19. Data: 2010-02-24 06:32:37
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Jan pisze:
    > Przeciwko zającom trzeba stosować osłonki ze sztywnego plastyku...
    > (ostatnie zdjęcie) albo repellent, np. Morsuvin. W zeszłym roku działał...

    Dokladnie takie oslonki zakladam, ale w tym roku zawiodly,
    a glównie ja sie zagapilem. Sniegu tyle, ze utonely w zaspie,
    a zajac spokojnie żerowal metr nad ziemia...

    Przeczytalem gdzies, zeby zawiesic kawalki pachnacego mydelka.

    pozdro
    --
    A S

  • 20. Data: 2010-02-24 09:23:10
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Przeczytalem gdzies, zeby zawiesic kawalki pachnacego mydelka.

    Hejka. Gdy powstanie lodowa skorupa na śniegu i zające nie mogą się pod
    nią dostać do pokarmu zaczyna się głód. :-( Głodnego zająca nie odstraszy
    żaden zapach. Najlepszym sposobem, żeby uniknąć ogryzania drzewek jest
    wysokie ogrodzenie, którego nie sforsuje żaden zając. Widząc, co się święci
    (skorupa), warto wyłożyć ścięte gałązki jabłoni za ogrodzeniem działki.
    Ogryzanie drzewek zazwyczaj występuje pod koniec zimy i niektórzy
    uważają, że zające muszą to robić ponieważ w korze znajdują się jakieś
    składniki niezbędne dla nich.
    Pozdrawiam niedostępnie Ja...cki