  • 1. Data: 2009-08-19 12:02:18
    Temat: Chudziak w piwnicy
    Od: "Przemyslaw Salata" <ubecya_SPAMIK@PRECZ_wp.pl>

    Witam

    Chudziak w piwnicy, to dobry pomysl, zeby go zrobic, poki nie ma stropu nad
    piwnica?

    Jaka grubosc, wystarczy 8 cm?
    Na jakim poziomie? Ma byc rowno z poziomem lawy? wysokosc fundamentu niecale
    230cm.
    Chudziak wylewa sie na gruncie, dopiero potem robi sie izolacje?
    Pod scianke dzialowa 12cm trzeba robic lawe, czy lac chudziak na calosci?
    Ile dni trzeba czekac, zeby mozna bylo na nim stawiac stemple?

    Dam rade to zrobic we wlasnym zakresie, glownie chodzi o trzymanie rury z
    betonem i rozgarnianie, jakiej klasy beton zamawiac?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2009-08-19 14:32:56
    Temat: Re: Chudziak w piwnicy
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Salata" <ubecya_SPAMIK@PRECZ_wp.pl> napisał w
    wiadomości news:h6gpk8$csc$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Chudziak w piwnicy, to dobry pomysl, zeby go zrobic, poki nie ma stropu
    > nad piwnica?
    >
    > Jaka grubosc, wystarczy 8 cm?

    taka jak w projekcie, ja daje 10

    > Na jakim poziomie? Ma byc rowno z poziomem lawy? wysokosc fundamentu
    > niecale 230cm.

    bylo juz nie raz, zalecane rowno z poziomem lawy tzn. wierzch chudziaka
    rowno z wierzchem lawy

    > Chudziak wylewa sie na gruncie, dopiero potem robi sie izolacje?

    dokladnie

    > Pod scianke dzialowa 12cm trzeba robic lawe, czy lac chudziak na calosci?

    tak jak w projekcie, za malo danych zeby cos powiedziec

    > Ile dni trzeba czekac, zeby mozna bylo na nim stawiac stemple?

    zalezy, bezpiecznie jest 30 dni

    > Dam rade to zrobic we wlasnym zakresie, glownie chodzi o trzymanie rury z
    > betonem i rozgarnianie, jakiej klasy beton zamawiac?

    a ile tego? jak malo to dasz rade popros tylko zeby zadki przywiezli to
    latwiej bedzie
    beton taki jak w projekcie
    zazwyczaj B-10 czasami B-7,5

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-08-19 18:29:15
    Od: "Z." <z...@p...onet.pl>

    piwnica: www.zbigou.republika.pl/dom/02_rzut_piwnicy.pdf

    > zalezy, bezpiecznie jest 30 dni

    no to na razie po zawodach, nie mam tyle czasu...
    dziekuje za rady, sporo mi wyjasniles, wykorzystam za pare miesiecy.

    Z.

  • 4. Data: 2009-08-21 19:32:13
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Z." <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > piwnica: www.zbigou.republika.pl/dom/02_rzut_piwnicy.pdf

    > no to na razie po zawodach, nie mam tyle czasu...
    > dziekuje za rady, sporo mi wyjasniles, wykorzystam za pare miesiecy.

    Jak nie zrobisz go teraz to:
    1) zamiast wygodnie zalać z pompy z pionowo puszczonym wężem będziesz musiał lać
    przez okno i rozwozić beton po piwnicy - będzie potrzebne kilka osób żeby to zrobić w
    sensowym czasie.
    2) będziesz musiał bardzo uważać na stemplowanie. Jak postawią na piasku bez kawałka
    betonowej płyty powiedzmy pół na poł metra to masz praktycznie pewność, że strop
    siądzie

    Po wylaniu chudziaka będziesz mógł spokojnie stawiać stemple po tygodniu na zwykłych
    deskach.