  • 11. Data: 2011-12-30 13:17:44
    Temat: Re: Ciagnie ze szczelin podloga-sciana
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Dec 2011 13:48:06 +0100, janusz_kk1 napisał(a):

    > Obejdź go dokładnie wkoło i wstrzyknij piankę na łączeniu styropianu
    > piwnicy i ściany.

    Pisalem, ze nie mam piwnicy :)

    > Sprawdź czy nie masz szczelin przy oknach no i te szczyty jak masz
    > możliwość zobaczyć ze strychu.

    Przy oknach nie mam. Szczyty moge obejrzec, tylko czego tam szukac? Dziur?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 12. Data: 2011-12-30 14:07:56
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
    > Przy oknach nie mam. Szczyty moge obejrzec, tylko czego tam szukac? Dziur?

    Powinny być ocieplone od góry, a to ocieplenie ma się łączyć z
    ociepleniem ścian.
    Jak nie masz tam styropianu, tylko mur do samej góry - do pokrycia
    dachu, to ściany szczytowe mogą przemarzać.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 13. Data: 2011-12-30 21:54:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-12-2011 o 14:17:44 Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Pisalem, ze nie mam piwnicy :)
    Miałem na myśli mury fundamentów.

    > Przy oknach nie mam. Szczyty moge obejrzec, tylko czego tam szukac?
    > Dziur?
    Też, powinieneś mieć ocieplone z góry. Wełna i membrana aby
    takiego przedmuchu nie było, ale to i tak ci niewiele pomoże.
    A moiże byś tak porobił trochę zdjęć i wrzucił gdzieś na serwer
    abyśmy mogli poglądać jak to masz zrobione?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2011-12-30 22:13:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No dobrze, ale wszystkie laczenia byly uszczelnione poliuretanem, wiec
    > przeciagow tam raczej nie ma. Podejrzewam nieliczne "dziurawe" miejsca
    > przy
    > ziemi.

    Kto wie, czy to nie konwekcja w szczelinach.
    Cieple powietrze unosi sie do gory, miedzy sciana a styropiane schladza sie
    i wylatuje gdzies w okolicy dylatacji. To hipoteza.
    Bardzo prawdopodobne jest, ze cos gdzies masz nieszczelne w warstwie
    ocieplenia. Zwroc uwage, czy przy silniejszych wiatrach zjawisko sie nasila.
    Jak tak, to zastanow sie, czy pod samym dachem styropian jest szczelnie
    polaczony ze sciana. Moze tam masz cos w rodzaju komina? Kto wie, czy
    murarze dawali zaprawe na calej grubosci sciany, czy tylko na zewnetrznych
    krawedziach pustaka?

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2011-12-31 03:05:11
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Gru, 18:49, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > klejonej do wylewki i zauwazylem, ze cholernie ciagnie zimnem ze szczeliny
    > miedzy deskami a sciana. Dom jest niepodpiwniczony.
    >
    > Troche mnie to martwi, bo pod wylewkami jest 15 cm styopianu, a cokol
    > budynku jest ocieplony... Ale do rzeczy - wydaje mi sie, ze samo polozenie
    > listew nie pomoze na "ciagniecie zimnem". Czym wypelnic szczeline, zeby a)
    > zatkac przeplyw powietrza* b) zachowac jej funkcje dylatacyjna.
    >
    > (*powietrze, jak sadze, wyplywa spod plyt g-k na scianie, ktora jest z
    > pustakow ceramicznych i moze sa jakies nieszczelnosci miedzy nimi)

    Pustakow pod tym rygipsem (zbyt dumnie nazywanym sciana) nie masz
    otynkowanych?

    Jesli sciana jest surowa i tylko rygipsy na tym to niestety
    przegwizdane.

    Trzeba je rozebrac (tak, jak juz polozyles podloge) i zatynkowac
    sciany czymkolwiek.

    Jesli chcesz zrobic byle jak to fukaj pianka w szczeliny. Ale nie
    zdziw sie jak wilgoc ci wyjdzie.

    Napisz wiecej jak calosc jest zrobiona.
    Bo az wierzyc mi sie nie chce ze mocno wieje.
    Albo jestes przewrazliwiony albo naprawde cos masz zle zrobione.

  • 16. Data: 2011-12-31 07:20:27
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Kto wie, czy to nie konwekcja w szczelinach.
    > Cieple powietrze unosi sie do gory, miedzy sciana a styropiane schladza
    > sie i wylatuje gdzies w okolicy dylatacji. To hipoteza.

    raczej nie - poniżej pewnej grubości szczeliny powietrze sie klei do
    materiału i nie dochodzi do konwekcji. Te szczeliny są dobre aby konwekcji
    zapobiec. Tak samo zapewnia sie izolacyjność okien. Gdyby szyby rozsunąć
    szerzej byłaby katastrofa :)

    U niego jest jak zwykle - sciana z zewnątrz nie jest szczelna i wieje.
    Ceramice z dziurami mówimy stanowcze nie :-)

    b.

  • 17. Data: 2011-12-31 08:52:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Gru, 08:20, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > U niego jest jak zwykle - sciana z zewnątrz nie jest szczelna i wieje.
    > Ceramice z dziurami mówimy stanowcze nie :-)

    Ekipom partaczacym ocieplenia mowimy stanowcze nie! Ja mam porotherm
    25 i mi NIC kompletnie nie wieje, a wszystkie puszki mam glebokie :-)
    Musze kiedys pomierzyc pirometrem (jak sie dorobie).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2011-12-31 12:33:17
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...

    >Ekipom partaczacym ocieplenia mowimy stanowcze nie!

    ja nie twierdze ze zrobic sie nie da - tylko ze przystępując do budowy nie
    wiemy kto przyjdzie murować i ocieplać. Lepiej nie ryzykowac i budowac z
    materialu który błędy wybacza.
    Gdyby ta ceramika miala jakies zalety w stosunku do np betonu komórkowego to
    rozumiem - ale chyba nie ma. Ma jakies które przegapiłem?

    b.

  • 19. Data: 2011-12-31 12:35:56
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Ma jakies które przegapiłem?

    Mniej nasiąka wodą od BK jak zostawisz budowę np na zimę w stanie
    niezadaszonym.

    pozdr
    Robert G.

  • 20. Data: 2011-12-31 13:17:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Gru, 13:33, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > Gdyby ta ceramika miala jakies zalety w stosunku do np betonu komórkowego to
    > rozumiem - ale chyba nie ma. Ma jakies które przegapiłem?

    4 x mniejsza pojemnosc cieplna niz ceramiki (a to wlasciwie dla mnie
    najwazniejszy argument), co jest rowniez zwiazane z duzo gorsza
    izolacja akustyczna (duzo nizsza gestosc materialu).

    I jak dla mnie - o wiele trudniejsze mocowanie kolkow. Pewnie sie
    zaraz odezwa glosy ze to dopiero w ceramice poryzowanej sa problemy
    ale u mnie jakos jest dokladnie odwrotnie. Porotherm 25 ma inne
    ulozenie scianek wewnetrznych od porothermu 30, czy 44 i moze dlatego
    kazdy kolek ("wszechstronny") trzyma jak glaz. W betonie komorkowym
    mialem wieczne problemy z mocowaniem kolkow. Jak wierci sie przy
    krawedzi - to czesto BK poprostu peka. Jak juz nie peknie i wsadzi sie
    kolek - to czesto ten kreci sie w srodku przy wkrecaniu sruby i trzeba
    stosowac specjalne kolki metalowe ("choinki"). Dla mnie katastrofa -
    zdecydowanie latwiej mocuje mi sie kolki w porothermie :)
    pozdr.

    --
    Adam