  • 31. Data: 2012-01-01 09:30:12
    Temat: Re: Ciagnie ze szczelin podloga-sciana
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Gru 2011, 18:34, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > no ale wazna bo co? masz fobie zaniku napięcia, czy co? :-)
    >
    > Do zobaczenia/napisania w przyszłym roku :-)

    Wazna bo akumulacja = wygladzenie "pikow" temperatur - zarowno w zimie
    jak i w lecie, pozwala tez grzac w okresach przejsciowych w II taryfie
    bez wiekszego dyskomfortu co tez jest dla mnie b. wazne :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 32. Data: 2012-01-01 11:11:50
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Wazna bo akumulacja = wygladzenie "pikow" temperatur - zarowno w zimie
    > jak i w lecie, pozwala tez grzac w okresach przejsciowych w II taryfie
    > bez wiekszego dyskomfortu co tez jest dla mnie b. wazne :)

    Zgadza się. Tylko, że dla osób, które w domu spędzają tylko noc i krótką
    część wieczoru lepiej, gdyby tej akumulacji nie było :-) Wówczas sobie
    ustawiają ogrzewanie na dwie godziny przed planowanym przyjściem do
    domku z pracy, w nocy obniżają temp, by znowu załączyć ogrzewanie na
    dwie godziny rano... i tyle.

    Jak przebywasz całymi dniami w domu, to akumulacja ma spore znaczenie -
    dla mnie zresztą podobnie :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 33. Data: 2012-01-01 12:40:22
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    t.googlegroups.com...
> [...]

    >jak i w lecie, pozwala tez grzac w okresach przejsciowych w II taryfie
    >bez wiekszego dyskomfortu co tez jest dla mnie b. wazne :)

    No ja nie wiem. W II taryfie sie i tak nie miescisz. Dopuszczasz jakis
    dyskomfort - a moze nie dopuszczasz i dlatego I taryfa ci włazi. A
    policzyłes jaki musialbys miec duzy bufor zeby pozostac calkowicie w drugiej
    (niezależnie od aterialu scian)?

    b.

  • 34. Data: 2012-01-01 13:57:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam,

    > No ja nie wiem. W II taryfie sie i tak nie miescisz. Dopuszczasz jakis
    > dyskomfort - a moze nie dopuszczasz i dlatego I taryfa ci włazi. A

    Bo musi wlazic - jak mam zapotrzebowanie 9kW, zrodlo ciepla 9kW, na
    zewnatrz jest ponizej 0st, a tania to tylko 40% doby to nie ma opcji
    zebym sie zmiescil tylko w taniej :) Nie ma to jednak nic wspolnego z
    komfortem - jak pompa wylacza sie o 6 to do 13 temperatura nie spada
    nawet o 0,2 stC :) Zrobisz tak w szkielecie? Po dwoch, trzech
    godzinach bedzie juz zimno!

    > policzyłes jaki musialbys miec duzy bufor zeby pozostac calkowicie w drugiej
    > (niezależnie od aterialu scian)?

    Przede wszystkim musialbym miec pompe ~20kW zeby w 10h taniej taryfy
    wygenerowac wystarczajaca na cala dobe ilosc energii, a to sie
    zupelnie mija z celem :) Latem ta akumulacja jest jeszcze wazniejsza
    (i tu juz bardzo wplywa na komfort). W starych kamienicach, czy
    zamkach z grubymi scianami zawsze jest przyjemnie, niezaleznie od
    temperatury na zewnatrz! W szkielecie - no niestety wystarczy ze sama
    wentylacja latem wymieni powietrze w calym domu i juz jest w nim
    goraco. Konieczna klima, zeby zapewnic komfort.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 35. Data: 2012-01-01 15:12:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > raczej nie - poniżej pewnej grubości szczeliny powietrze sie klei do
    > materiału i nie dochodzi do konwekcji. Te szczeliny są dobre aby konwekcji
    > zapobiec. Tak samo zapewnia sie izolacyjność okien. Gdyby szyby rozsunąć
    > szerzej byłaby katastrofa :)

    Masz racje, ale nie wiemy jakiej wielkosci moga byc tam szczeliny.
    Byc moze chlopaki zostawili cos na wzor komina w jednym miejscu?

    > U niego jest jak zwykle - sciana z zewnątrz nie jest szczelna i wieje.
    > Ceramice z dziurami mówimy stanowcze nie :-)

    Ja tam caly czas mowie tak i uwazam, ze to lepszy material od betonu
    komorkowego. Mam caly dom z dziurawej ceramiki i nigdzie nie wieje.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2012-01-01 15:17:51
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Dec 2011 19:05:11 -0800 (PST), ptoki napisał(a):

    > Trzeba je rozebrac (tak, jak juz polozyles podloge) i zatynkowac
    > sciany czymkolwiek.
    > Jesli chcesz zrobic byle jak to fukaj pianka w szczeliny. Ale nie
    > zdziw sie jak wilgoc ci wyjdzie.

    Chlopie, jakie rozebrac, dom z ludzmi w srodku...

    > Bo az wierzyc mi sie nie chce ze mocno wieje.
    > Albo jestes przewrazliwiony albo naprawde cos masz zle zrobione.

    Cos na pewno jest zle, bo czuc jak ciagnie zimnem. Ale nie wiem, co dla
    Ciebie znaczy "mocno". Czapka z glowy nie zlatuje, ale ruch powietrza jest
    wyczuwalny. Zapalki by chyba nie zgasil, ale go czuc i to powietrze jest
    lodowate.

    > Napisz wiecej jak calosc jest zrobiona.

    Pytaj konkretnie, nie jestem budowlancem i nie wiem, co moze byc istotne.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 37. Data: 2012-01-01 15:19:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > troche naciągane te argumenty :) Akumulacyjnosc cieplna własciwie nie ma
    > żadnego znaczenia skoro dobre sa i ciezkie silki,

    A dla kogo dobre sa te kanadyjczyki?
    Mam dom drewniany na wsi i dom z ceramiki gdzie mieszkam. Komfort
    uzytkowania latem nie ma zadnego porownania. Oczywiscie, im lepiej ocieplony
    drewniak tym lepiej, ale nigdy tu gdzie mieszkam nie odczulem dyskomfortu
    porannego chlodu po znacznie zimniejszej nocy od upalnego dnia, a w
    drewniaku owszem, nie raz. Niemal cale lato w domu utrzymuje sie stala
    temperatura, poza dlugotrwalymi upalami o czywiscie. Tego nie da zaden dom o
    niskiej cieplnej pojemnosci.

    > i prawie zerowe kanadyjczyki. Izolacja akustyczna w scianie 2W jest
    > skuteczna niezaleznie od materiału - i tyle....
    > To są dyskusje włosie podzielonym na czworo. Natomiast rzeczywiste
    > niebezpieczenstwo przewiewania scian to tylko dziurawa-ceramika.

    Wcale nie dzielone na czworo. Mozesz zbic tak kazdy argument, ale dla mnie
    to ma sens.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2012-01-01 15:20:25
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Dec 2011 20:48:31 +0100, kiki napisał(a):

    > To jest to o czym wałkujemu od lat. Ceramika poryzowana bez otybkowania z
    > obu stron. Na dokładkę zabudowę z płyt też trzeba pod spodem uszczelniać,
    > bo się robią przeciągi pod płytami, a skoro ściana jest nimi osłonięta więc
    > jest zimniejsza. Więc i powietrze wylatuje zimniejsze.

    No dobra kiki, ale kluczowe jest teraz pytanie KTOREDY z zewnatrz dostaje
    sie powietrze pod regipsy. Bo przeciez nie cala powierzchnia.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 39. Data: 2012-01-01 15:26:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości

    > Ja musiałem wybrać porotherm 30 ze względu na środkową ścianę nośną. A w
    > zamyśle zrobili mi projekt z ytonga ze środkową ścianą nośną z silki tyle,
    > że okazało się, że silca nie pasuje wymiarami do ytonga. Skurwiele
    > architekci tego nawet nie wiedzieli i na budowie się okazało dopiero.

    Nie zartuj i to ma byc problem?
    Murzarz nie radzi sobie z laczeniem materialow??
    To nie klocki Lego i czesto cos sie nie zgadza, taki komin w scianie np.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2012-01-01 16:03:53
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > A dla kogo dobre sa te kanadyjczyki?
    > Mam dom drewniany na wsi i dom z ceramiki gdzie mieszkam. Komfort
    > uzytkowania latem nie ma zadnego porownania. Oczywiscie, im lepiej
    > ocieplony

    Tu ci musze przyznac racje - wobec braku akumulacyjnosci w kanadyjczykach
    latem wskazane jest jakies, np gruntowy wymiennik ciepła, chłodzenie.
    Ale ponieważ rozmawiamy o ogrzewaniu i to raczaej o wyborze miedzy betonem
    komórkowym a porotermem - jak dla mnie wybór jest prosty: BK.

    > Wcale nie dzielone na czworo. Mozesz zbic tak kazdy argument, ale dla mnie
    > to ma sens.

    chodzi mi o pewna wage argumentów -łatwo spieprzalny poroterm bedzie nas w
    gotówce kosztował w ogrzewaniu jesli trafi sie ściana nieszczelna. A o
    wadach innych to mozemy sobie pogdybać -ale w złotówkach to nie bradzo
    bedzie je jak przeliczyć.

    b.