  • 41. Data: 2012-01-01 16:25:39
    Temat: Re: Ciagnie ze szczelin podloga-sciana
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:jdq057$eo0$1@inews.gazeta.pl...

    > Tu ci musze przyznac racje - wobec braku akumulacyjnosci w kanadyjczykach
    > latem wskazane jest jakies, np gruntowy wymiennik ciepła, chłodzenie.
    > Ale ponieważ rozmawiamy o ogrzewaniu i to raczaej o wyborze miedzy betonem
    > komórkowym a porotermem - jak dla mnie wybór jest prosty: BK.

    Ja mieszkam tez w miesiacach kiedy sie niegrzeje, wiec dla mnie wybor tez
    jest prosty. :-)
    Swiadomie wybralem ceramike. Cale zycie mieszkam w ceramice, od starej
    kamienicy z cegly po dzisiejszy Porotherm.

    > chodzi mi o pewna wage argumentów -łatwo spieprzalny poroterm bedzie nas w
    > gotówce kosztował w ogrzewaniu jesli trafi sie ściana nieszczelna. A o
    > wadach innych to mozemy sobie pogdybać -ale w złotówkach to nie bradzo
    > bedzie je jak przeliczyć.

    Z tym nie ma co polemizowac. Kazda nawet najlepsza technologie mozna
    spierniczyc.
    Pisalem kiedys o Porothermie zdaje sie fix cos tam, oczywiscie drozszym.
    Sciany budowane na piane, zwana klejem do pustakow. Dwa walki z piany przy
    zewnetrznych krawedziach sciany. Pisalem o mozliwej konwekcji w takiej
    scianie, latwiejszym przewiewaniu przez wlasnie ew. niedorobki, bo sciana
    niemal nie posiada nawet poziomej spoiny. Jak wiatr wpadnie pod dachem, to
    wyleci przy podlodze dwie kondygnacje nizej (przesadzam oczywiscie), ale
    mnie wysmieli, bo pan z Wienerbergera powiedzial i byl w pantoflach z
    pistoletem do piany..

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2012-01-01 16:56:56
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Sat, 31 Dec 2011 08:28:36 -0800 (PST), Adam napisał(a):

    > Ja to wszystko wiem - w zyciu wywiercilem kilka tysiecy otworow pod
    > kolki - pod sama instalacje elektryczna nawiercilem ich setki,
    > wiekszosc w porothermie. Nie mialem ZADNEGO problemu z ani jednym
    > kolkiem, za to w BK co chwile :) Tylko w BK jest to poprostu duzo
    > bardziej upierdliwe.

    Po prawdzie to wiem, że wiesz z Twoich innych wątków :) i dlatego mnie to
    dziwi, bo co się może stać z BK? Ja w ceramice wierciłem raptem kilkanaście
    razy, zawsze w duszą na ramieniu, że wyciągnę całego pustaka ze ściany. Tak
    samo jest jak muszę wywiercić coś w glazurze (pęknie, nie pęknie, do tej
    pory nic nie pękło). Nawet w wielkiej płycie człowiek się zastanawia, czy
    trafi na zbrojenie czy nie. A BK to nawet młotka nie trzeba włączać (kilka
    otworów poszło wkrętarką, bo mi się nie chciało wiertarki wyciągać:)

    scruffty

    --
    Wszytskiego Dobrego w Nowym Roku!

  • 43. Data: 2012-01-01 17:06:29
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Tu ci musze przyznac racje - wobec braku akumulacyjnosci w kanadyjczykach
    >latem wskazane jest jakies, np gruntowy wymiennik ciepła, chłodzenie.

    Wiem że sylwester szampan itp ale zauważ że w domu mieszkamy i latem i zimą

    >Ale ponieważ rozmawiamy o ogrzewaniu
    Taki wredny klimat mamy że trzeba mieszkać i poza sezonem grzewczym.

  • 44. Data: 2012-01-01 18:27:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Sty, 17:56, scruffty <s...@z...pl> wrote:

> [...]
    > trafi na zbrojenie czy nie. A BK to nawet młotka nie trzeba włączać (kilka
    > otworów poszło wkrętarką, bo mi się nie chciało wiertarki wyciągać:)

    A ja zawsze z dusza na ramieniu w BK ze peknie - to jest przeciez b.
    kruchy material :) Moze te grubsze tak nie pekaja - ja wiercilem tylko
    w 12-stce. Szczegolnie wkurzajace bylo np. zamocowanie profili
    przysciennych (UD) zabudowy poddasza, bo trzebabylo mocowac kolki ~5cm
    od krawedzi - w dwoch miejscach oczywiscie peklo :) Mocowalem tez
    ~miesiac temu wanne na poddaszu i znowu to samo :) W ceramice zalezy
    na jaka sie trafi - wiem ze niektorzy trafiaja na fatalne partie, zle
    wypalone, kruszace sie w rekach. Ja tego problemu nie mam - moj
    porotherm jest tak twardy ze moge Ci wywiercic dziure 1cm od krawedzi
    i daje glowe ze nic nie peknie, a kolek bedzie trzymal jak glupi :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 45. Data: 2012-01-01 19:24:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-01-2012 o 16:26:09 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisa? w wiadomo?ci

    > Nie zartuj i to ma byc problem?
    > Murzarz nie radzi sobie z laczeniem materialow??
    Dla mnie też to dziwne :)
    Musiałbyć jakiś baaardzo początkujący murarz.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 46. Data: 2012-01-01 21:40:12
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 1 Sty, 16:17, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Chlopie, jakie rozebrac, dom z ludzmi w srodku...

    Wlasnie dlatego zauwazylem ze juz podloga zrobiona...

    > Cos na pewno jest zle, bo czuc jak ciagnie zimnem. Ale nie wiem, co dla
    > Ciebie znaczy "mocno". Czapka z glowy nie zlatuje, ale ruch powietrza jest
    > wyczuwalny. Zapalki by chyba nie zgasil, ale go czuc i to powietrze jest
    > lodowate.

    > Pytaj konkretnie, nie jestem budowlancem i nie wiem, co moze byc istotne.

    Co jest pod tymi rygipasami?
    Sciana otynkowana?
    Masz zdjecie jej sprzed zastawienia plytami?
    Jak jest zrobione ocieplenie? Placki czy dookola? duza szpara miedzy
    styropianem a sciana czy mala?
    Czy styro od dolu i gory przy scianie jest zaszczelniony pianka?
    Nie czytalem wszystkich wypowiedzi w calym watku wiec jesli juz to
    opisales to pewnie ci koledzy doradza.

    Dodatkowo warto abys podal ile schodzi ci energii na ogrzanie calosci
    bo u mnie jak postawilem kidys plyte ze sklejki przy scianie (tak
    normalnie w normalnym pomieszczeniu) to tez na jej dole bylo czuc ze
    ciagnie zimno ale to naturalna specyfika.

  • 47. Data: 2012-01-02 08:10:35
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > No dobra kiki, ale kluczowe jest teraz pytanie KTOREDY z zewnatrz dostaje
    > sie powietrze pod regipsy. Bo przeciez nie cala powierzchnia.

    Właśnie, że całą i mikropęknięciami, dylatacjami, w miejscu styku ściany z
    podłogą.

  • 48. Data: 2012-01-02 08:12:24
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Nie zartuj i to ma byc problem?
    > Murzarz nie radzi sobie z laczeniem materialow??
    > To nie klocki Lego i czesto cos sie nie zgadza, taki komin w scianie np.

    Popatrz sobie na wymiary silki i ytonga. Nie da śię ścian przewiązać. Jest
    ze 3 cm różnicy wysokości.

  • 49. Data: 2012-01-02 08:15:29
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

> [...]
    > wyleci przy podlodze dwie kondygnacje nizej (przesadzam oczywiscie), ale
    > mnie wysmieli, bo pan z Wienerbergera powiedzial i byl w pantoflach z

    Bo tak jest jak piszesz. Ta wewnętrzna konwekcja to tragedia

  • 50. Data: 2012-01-02 08:23:35
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-01-2012 o 19:27:03 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > A ja zawsze z dusza na ramieniu w BK ze peknie - to jest przeciez b.
    > kruchy material :) Moze te grubsze tak nie pekaja - ja wiercilem tylko
    > w 12-stce. Szczegolnie wkurzajace bylo np. zamocowanie profili
    Adamie musiałeś mieć strasznie marny ten BK, ja mam cały do z tego
    wierciłem całe poddasze U profile do 12 i do 8!! i nic mie nie pękło :)
    A kupowałem najtańszy w Leroy i był on IMHO z Rybnika lub okolic.

    --
    Pozdr
    JanuszK