  • 51. Data: 2012-01-02 08:25:40
    Temat: Re: Ciagnie ze szczelin podloga-sciana
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-01-2012 o 09:12:24 kiki <k...@k...ki> napisał(a):

    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Popatrz sobie na wymiary silki i ytonga. Nie da śię ścian przewiązać.
    > Jest ze 3 cm różnicy wysokości.
    robi się dziury i zaprawia pręty, wystarczy 3 -4 szt na całą ścianę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 52. Data: 2012-01-02 08:30:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    13g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]
    >ale u mnie jakos jest dokladnie odwrotnie. Porotherm 25 ma inne
    >ulozenie scianek wewnetrznych od porothermu 30, czy 44 i moze dlatego
    >kazdy kolek ("wszechstronny") trzyma jak glaz. W betonie komorkowym
    >mialem wieczne problemy z mocowaniem kolkow. Jak wierci sie przy
    >krawedzi - to czesto BK poprostu peka. Jak juz nie peknie i wsadzi sie
    >kolek - to czesto ten kreci sie w srodku przy wkrecaniu sruby i trzeba
    >stosowac specjalne kolki metalowe ("choinki"). Dla mnie katastrofa -
    >zdecydowanie latwiej mocuje mi sie kolki w porothermie :)

    Toś podał argument.
    Przecież nie mocowanie kołków w BK to bajka. Nie wiem co za wiertła używasz
    i jak to robiłeś skoro miałes problemy

  • 53. Data: 2012-01-02 08:55:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Sty, 09:30, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Toś podał argument.
    > Przecież nie mocowanie kołków w BK to bajka. Nie wiem co za wiertła używasz
    > i jak to robiłeś skoro miałes problemy

    Dla mnie fakt, nie bajka - oczywiscie gdyby to byla jedyna wada BK to
    daloby sie przezyc - ale jak juz wymieniamy wady to dla mnie jak
    najbardziej mocowanie kolkow jest w BK conajmniej upierdliwe :) A
    wiertel uzywam naprawde porzadnych bo z dewalta, maszyna taka sama.
    Piszcie co chcecie - w porothermie nawiercilem setki otworow i
    trzymaly wszystkie kolki co do sztuki - nawet te prostackie uchwyty do
    kabli YDY na wcisk! A w BK na kilkadziesiat kolkow przynajmniej kilka
    bylo problematycznych :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 54. Data: 2012-01-02 09:13:36
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości

    > Bo tak jest jak piszesz. Ta wewnętrzna konwekcja to tragedia

    eeeee tam , nie ma tam zadnej konwekcji. Natomiast jesli jest nieszczelnosc
    na górze i na dole to robi sie przepływ jak przez rure...

    b.

  • 55. Data: 2012-01-02 16:14:02
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Jan 2012 13:40:12 -0800 (PST), ptoki napisał(a):

    (...)

    Wszystko opisze wieczorem, zdjecia - jutro, bo aparat lezy gdzies na dnie
    ktoregos pudla.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 56. Data: 2012-01-03 07:42:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Jan 2012 13:40:12 -0800 (PST), ptoki napisał(a):

    > Co jest pod tymi rygipasami?
    > Sciana otynkowana?

    Sciana nieotynkowana.

    > Masz zdjecie jej sprzed zastawienia plytami?

    Nie, ale nie bylo dziur.

    > Jak jest zrobione ocieplenie? Placki czy dookola? duza szpara miedzy
    > styropianem a sciana czy mala?

    O ile pamietam, to placki. Szczelina mala.

    > Czy styro od dolu i gory przy scianie jest zaszczelniony pianka?

    Od gory tak, ale od dolu... Od dolu jest szczelina miedzy listwa startowa a
    styrodurem na scianie fundamentowej... Przedwczoraj zaczalem to piankowac,
    potem przeszkodzil mi snieg.

    > Dodatkowo warto abys podal ile schodzi ci energii na ogrzanie calosci

    W tej chwili ogrzewam jakies 200-220 m szesc. Przy temperaturze 0 stopni na
    zewnatrz wystarcza zasilanie kaloryferow woda o temp 50 stopni, zeby w domu
    bylo 21-22, a czasem i 23 stopnie. Moc kaloryferow jest dobrana do
    zasilania woda o temp. 70 stopni. Nie mam jeszcze regulatorow, stad takie
    prowizoryczne szacunki. Zuzycia gazu nie podaje, bo nie wiem, ile idzie na
    cwu.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 57. Data: 2012-01-03 14:06:32
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 3, 8:42 am, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Sciana nieotynkowana.

    Niedobrze.
    Zawsze warto zasmarować sciane z cegieł jakimkolwiek tynkiem zeby
    nawet przez drobniutkie szczeliny nie wiało.

    > Nie, ale nie bylo dziur.

    Dziur nie bedzie widać. Ale drobne szczeliny jednak puszczac powietrze
    beda. I jak sie zbierze calosc z calej sciany to w rezultacie moze
    dosyc mocno wiać przez szczeline zbierajaca caly ten ruch powietrza.

> [...]
    > styrodurem na scianie fundamentowej... Przedwczoraj zaczalem to piankowac,

    Nie jest najgorzej.

> [...]
    > prowizoryczne szacunki. Zuzycia gazu nie podaje, bo nie wiem, ile idzie na

    Koszt wskazuje ze nie jest zle. Ale dosyc wysoko jesli to nowy dom
    (ale zakladam ze juz "wyschniety").
    Jesli zatynkowanie scian pod rygipasmi nie wchodzi w gre to pozostaje
    ci tylko:
    -upewnic sie ze ocieplenie styropianem jest zrobione szczelnie (nie ma
    szpar z gory i dolu przez ktory wpada wiatr).
    -upewnic sie ze sciany na szczytach maja zasklepione kanaliki w
    ceglach.
    -zmierzyc temperature sciany za rygipsami i jesli sie da to i pod
    styropianem od strony zewnetrznej.

    Dzieki zmierzeniu temperatur (wrazz temperatura wewnatrz i zewnatrz)
    bedzie wiadomo jak dziala u ciebie calosc.
    Czyli czy masz mala niedorobke czy duza.

  • 58. Data: 2012-01-03 14:11:01
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 2, 9:25 am, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > robi się dziury i zaprawia pręty, wystarczy 3 -4 szt na całą ścianę.

    Ale moze tu chodzi nie tylko o samo laczenie w pionie ale rowniez o
    szerokosc sciany?
    Moze ktos nie chce miec sciany w "schodki pionowe"?

    Zreszta sciana stawiana obok innej sciany i nie zazebiona z nia moze
    zrobic niespodzianke za pare lat kiedy sobie ktos umysli jakas
    przerobke.