  • 1. Data: 2010-05-05 18:50:45
    Temat: Cichy wentylator łazienkowy
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam,
    poszukuję 2 wentylatorów:
    1.Z wyłącznikiem czasowym,tzn z opóźniaczem- wchodzę do kibla, zapalam światło went
    zaczyna być w
    gotowości i np po 3 minutach się włącza na czas jakoś tam ustawiony

    2.wentylator z czujnikiem wilgotności, wyłącznikiem czasowym i automatyczna żaluzją
    (coby mi ciepła
    na siłę nie wywiewało)
    Warunek: oba powinny być bardzo ciche.
    Znalazłem na rynku "Silent" o 26 dB. Czy to już szczyt możliwości?
    Co byście polecili?

  • 2. Data: 2010-05-05 19:08:46
    Temat: Re: Cichy wentylator łazienkowy
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    W poprzednim domu miałem wentylator na dachu. Ten był naprawdę cichy.
    Coś mi te 26 dB pachnie "chłytem maketingowym".
    Jacek

  • 3. Data: 2010-05-05 19:47:08
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-05-05 21:08, Jacek pisze:
    > W poprzednim domu miałem wentylator na dachu. Ten był naprawdę cichy.
    > Coś mi te 26 dB pachnie "chłytem maketingowym".

    Ja niedawno kupiłem ten wentylator S&P Silent Design 26dB...
    No i owszem jest cichszy w porownaniu do innych jakie miałem okazje
    widzieć w działaniu ale 26 dB to to na pewno nie jest!
    Niewątpliwie jego zaletą oprócz wyglądu jest pobór tylko 8W. I to akurat
    jest prawda.

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2010-05-05 21:11:16
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Warunek: oba powinny być bardzo ciche.
    > Znalazłem na rynku "Silent" o 26 dB. Czy to już szczyt możliwości?

    Co do poziomu hałasu to mniej będzie ciężko znaleźć, ale mozesz po prostu
    zwolnić obroty wentylatora. Wystarczy tylko w szereg z silnikiem podłaczyć
    normalny statecznik od świetlówki np. 8W lub większy. Od dłuższego czasu
    używam w taki sposób wentylatorów i działa to super.

  • 5. Data: 2010-05-06 06:19:08
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > normalny statecznik od świetlówki np. 8W lub większy. Od dłuższego czasu
    > używam w taki sposób wentylatorów i działa to super.

    Ja do tego celu używam małej żarówki o mocy zbliżonej do mocy silnika
    wentylatora, wrzuconej za wiatrak w kanał wentylacyjny. Ona nie świecipełnym
    światłem, a jedynie lekko się jarzy, więc efekty wizualne są trudne do
    zauważenia, a efekt bardzo skuteczny.
    I do kompletu sterowniczek home-made realizujący automatyczne załączanie
    wentylatora na cichy bieg na 15 minut po zgaszeniu światła w łazience, bądź
    na stałe po pociągnięciu za linkę pod wentylatorem, z dodatkową opcją
    uruchomienia wentylatora na pełną parę bez spowalniania, jesli linkę się
    pociągnie i chwilę przytrzyma.

    J.

  • 6. Data: 2010-05-06 10:12:39
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > uruchomienia wentylatora na pełną parę bez spowalniania, jesli linkę się

    A co jeśli nie korzysta się z wc? Wentylacja nie dziala? Nie macie problemów
    z ciagiem w kanale wentylacyjnym w przypadku gdy wiatrak nie pracuje? Nie
    stanowi on zbyt dużego oporu dla swobodnego przepływu powietrza?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2010-05-06 10:30:50
    Od: szary <n...@x...pl>

    Rentier wrote:

    > Znalazłem na rynku "Silent" o 26 dB. Czy to już szczyt możliwości?
    26 dB .. ale z jakiej odległości mierzone? ;)

  • 8. Data: 2010-05-06 12:20:26
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-05-06 12:30, szary pisze:

    > 26 dB .. ale z jakiej odległości mierzone? ;)

    Mam taki i 26dB to on emituje w spoczynku ;]

  • 9. Data: 2010-05-06 18:03:35
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-05-06 14:20, RudeBoy pisze:

    > Mam taki i 26dB to on emituje w spoczynku ;]

    Hmmm, osłuchiwałem w Ca100ramie i te z hałasem 38, 43dB były wybitnie głośniejsze od
    jakiegoś
    28dB.Rożnica- aż miło (nie)słyszeć..