  • 11. Data: 2011-07-21 08:11:16
    Temat: Re: Ciecie stali przez amatora
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.07.2011 23:24, "Dariusz K. Ładziak" pisze:

    > Dla początkującego to raczej maska całotwarzowa i dwa waciaki jeden na
    > drugim... Bo jak mu tarczę 230 m połamie i odłamkami miotnie to może być
    > niewesoło. Zęby wybić a i żebra połamać to potrafi.

    Nie powinno - od strony "operatora" jest solidna osłona. Chyba że masz
    na myśli rykoszet albo jakiegoś idiotę, który pracuje ze zdjętą osłoną...

  • 12. Data: 2011-07-21 13:02:45
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    To coś przepłaciłeś
    Za nówkę szlifierke Hilti 1200W o średnicy tarczy 125cm dajesz max 600zł.

    Marek

  • 13. Data: 2011-07-21 18:03:39
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Andrzej Ława napisał:

    > Nie powinno - od strony "operatora" jest solidna osłona. Chyba że masz
    > na myśli rykoszet albo jakiegoś idiotę, który pracuje ze zdjętą osłoną...

    Osłona to cię chroni póki tarcza cała - przed drobnymi odpryskami. A jak
    tarczę połamiesz to potrafi poza osłonę wyleźć i urwanym kawałkiem
    miotnąć w kierunku nieprzewidywalnym.

    --
    Darek

  • 14. Data: 2011-07-21 19:36:44
    Od: jaceto <j...@p...fm>

    On 20 Lip, 13:40, "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote:
    > Użytkownik "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w
    wiadomościnews:4e269638$0$3492$65785112@news.neostra
    da.pl...

    > Wbrew pozorom amatorowi będzie lepiej ciąc kątówką 125 mm około 900 W mocy.
    > Cienkie tarcze 1 - 1,5 mm grubości. Tną wszystko i tną bardzo dobrze, ręce
    > nie jak bolą od cięzkiej maszyny. W porównaniu z kątówką 230 mm, taką 125ką
    > znacznie trudniej zrobić sobie krzywdę.
    > --
    > Jackare

    Te cienkie tarcze szybko się zużywają przy cięciu grubszych elementów.
    Taki interes mógłby się nie opłacić.
    Jeśli już duża tarcza to tylko markowa np. Boscha, bo na chińskie
    badziewie szkoda czasu i nerwów.

    ---------------
    pozdr.
    J.K.

  • 15. Data: 2011-07-21 19:45:18
    Od: "Lech R" <l...@g...pl>

    A to ciekawe, jutro jadę po kotwy to zapytam w salonie.

  • 16. Data: 2011-07-21 22:02:20
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Bez przesady. Rozleciała mi się w drobny mak tarcza (NOWA!), chyba miała
    > jakiś błąd fabryczny. I wcale nie poleciała tam gdzie chciała. Odłamki
    > powbijały się tam gdzie powinny, żaden nie trafił mnie, bo odpowiednio
    > trzymam szlifierkę jak coś robię.

    Kiedyś zawoziłem kumpla do szpitala co oberwał prosto w oko rykoszetem z
    małej tarczy, i wcale
    tej tarczy nie rozerwało całkowicie leczy tylko wyrwało z niej niewielki
    kawałek .
    Innym razem byłem świadkiem jak hydraulikowi 230tkę rozerwało przy wycinaniu
    rury hydrantu.
    Palant Austriak wielki majster w dupę kopany ciął rurę od spodu i nie
    pomyślał że własnym ciężarem zakleszczy w końcu tarczę.
    Jak pizdło to jeden kawałek przebił się przez ścianę z dwóch płyt GK i
    utknął wbity w opartą pod ścianą
    w drugim pomieszczeniu płytę GK a drugi przeleciał obok przechodzącej osoby
    czyli mnie.

    Marek

  • 17. Data: 2011-07-22 08:19:40
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "jaceto" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    Taki interes mógłby się nie opłacić.
    Jeśli już duża tarcza to tylko markowa np. Boscha, bo na chińskie

    Cienkie tarcze zużywają się proporcjonalnie jak i grubsze - "wybierają"
    mniej materiału a cienkie są dedykowane do przecinania. Skoro jedną cienką
    tarczą 125 mm mnie udaje się pociąć na około metrowe odcinki np 10-12 m.b
    żeliwnej rury kanalizacyjnej fi 100 mm i tarcza się nie kończy, to nie jest
    źle.
    Natomiast absolutnie przestrzegam przed cięciem "z ręki" najcieńszymi
    tarczami 230 mm - grozi to poważnym wypadkiem - takimi tarczami mozna
    bezpiecznie przecinać jedynie szlifierką umocowaną na statywie i to materiał
    dobrze umocowany który nie będzie zagrażał jakimś ruchem zakleszczającym
    względem płaszczyzny tarczy.

    Faktycznie używać najlepiej markowych tarcz bo są 5-6 krotnie trwalsze a
    kosztują 30-40% więcej niż badziew. Ja używam unifamu i 3M
    --
    Jackare

  • 18. Data: 2011-07-22 08:19:56
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

  • 19. Data: 2011-07-22 08:43:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > dobrze umocowany który nie będzie zagrażał jakimś ruchem zakleszczającym

    ja od dawna używam cienkich 230ek z ręki -nigdy nic sie nie stało. Ale spawarka i
    gumówka to moje podstawowe narzędzia pracy garażowej :-)

    b.

  • 20. Data: 2011-07-22 16:29:14
    Od: jaceto <j...@p...fm>

> [...]

    > żeliwnej rury kanalizacyjnej fi 100 mm i tarcza się nie kończy, to nie jest

    A to całkiem możliwe, też kiedyś ciąłem żeliwny blat do kuchni
    i stwierdziłem, że w porównaniu do stali żeliwo tnie się jak masełko.

> [...]
    > dobrze umocowany który nie będzie zagrażał jakimś ruchem zakleszczającym

    Zgadza się, cienkie tarcze 230 mm są bardzo niebezpieczne przy
    cięciu z ręki,
    wystarczy niewielkie drgnięcie ręki i tarcza lata we wszystkie strony

    > Faktycznie używać najlepiej markowych tarcz bo są 5-6 krotnie trwalsze a
    > kosztują 30-40% więcej niż badziew. Ja używam unifamu i 3M

    > --
    > Jackare

    To jeszcze pół biedy jak chiński badziew się szybko zużywa,
    najgorzej jest jak tniesz jakiś płaskownik a tu ci lecą 3 iskry na
    krzyż
    i zamiast cięcia powstaje jakiś wytop.

    pozdr.
    J.K.