  • 21. Data: 2011-07-22 20:44:38
    Temat: Re: Ciecie stali przez amatora
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    news:j0bd7h$ada$1@inews.gazeta.pl...

    ja od dawna używam cienkich 230ek z ręki -nigdy nic sie nie stało. Ale
    spawarka i gumówka to moje podstawowe narzędzia pracy garażowej :-)

    a to podziwiam, ale aż wierzyć mi się nie chce. Ilekroć próbowałem użyć
    cienkiej tarczy (2 mm grubości) 230 mm z ręki kończyło się to katastrofą. Za
    każdym razem szlag trafił tarczę, raz maszyna mnie przewróciła i poharatała
    mi na szczęście tylko skórę na nodze. Raz maszynę wyrwało mi z ręki i nim
    zdążyło stać się coś groźniejszego tarcza połamała się na tyle że nic się
    nie stało. Zasadniczo przestałem w ogóle używać cienkich tarcz 230.

  • 22. Data: 2011-07-22 20:48:10
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "jaceto" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    To jeszcze pół biedy jak chiński badziew się szybko zużywa,
    najgorzej jest jak tniesz jakiś płaskownik a tu ci lecą 3 iskry na
    krzyż
    i zamiast cięcia powstaje jakiś wytop.

    Mam gdzieś takie jedno cudo 115 mm "marki" verto. Tarcza do metalu grubości
    około 4 mm. Hałasuje, trochę iskrzy, sama się praktycznie nie zużywa ale też
    i nie tnie. Jakieś tam alu tnie ale stali się nie ima.
    --
    Jackare

  • 23. Data: 2011-07-22 23:41:28
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Osłona to cię chroni póki tarcza cała - przed drobnymi odpryskami. A jak
    > tarczę połamiesz to potrafi poza osłonę wyleźć i urwanym kawałkiem
    > miotnąć w kierunku nieprzewidywalnym.

    Bez przesady. Rozleciała mi się w drobny mak tarcza (NOWA!), chyba miała
    jakiś błąd fabryczny. I wcale nie poleciała tam gdzie chciała. Odłamki
    powbijały się tam gdzie powinny, żaden nie trafił mnie, bo odpowiednio
    trzymam szlifierkę jak coś robię.

  • 24. Data: 2011-07-25 00:05:23
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]
    > małej tarczy, i wcale
    > tej tarczy nie rozerwało całkowicie leczy tylko wyrwało z niej niewielki
    > kawałek .
    > Innym razem byłem świadkiem jak hydraulikowi 230tkę rozerwało przy wycinaniu
    > rury hydrantu.
    > Palant Austriak wielki majster w dupę kopany ciął rurę od spodu i nie
    > pomyślał że własnym ciężarem zakleszczy w końcu tarczę.
    > Jak pizdło to jeden kawałek przebił się przez ścianę z dwóch płyt GK i
    > utknął wbity w opartą pod ścianą
    > w drugim pomieszczeniu płytę GK a drugi przeleciał obok przechodzącej osoby

    Dokładnie tak. Tu nie ma "na ogół", tu się rozpatruje najgorszy
    przypadek. Sto razy się komuś rozleci tarcza i nic się nie stanie - a po
    sto pierwszym Braile'a się zacznie uczyć...

    --
    Darek

  • 25. Data: 2011-07-25 10:48:33
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4e2cb343$0$3496$65785112@news.neostrada.pl...
    >Dokładnie tak. Tu nie ma "na ogół", tu się rozpatruje najgorszy przypadek.
    >Sto razy się komuś rozleci tarcza i nic się nie stanie - a po sto pierwszym
    >Braile'a się zacznie uczyć...

    To ja jeszcze pociągnę temat, bo lepiej pisać i czytać w nieskończoność i
    wyciągnąc wnioski z ostrzeżeń niż wylądować na stole operacyjnym.
    Akurat parę minut dosłownie temu miałem okazję rozmawiać z pewną osobą. Był
    w krótkiej koszulce. Patrzę na jego rękę i widzę ogromną bliznę od łokcia aż
    do dłoni. Myślałem że to jakieś poparzenie bo tak coś to wyglądało. A on mi
    mówi że dziękuje Bogu że żyje i widzi i niestety to nie oparzenie lecz
    wyrwana tarcza z dużego flexa. Mówił że wyrwała się z mocowania, dosłownie
    jak by ją skalpelem wyciął dookoła z uchwytu i cały dysk poleciał do przodu,
    odbił się od jakiś desek i wrócił na niego. On tylko co flexa rzucił na
    ziemie i zasłonił twarz ręką. Wpadła na jego rękę i powyrywała mu spore
    kawałki mięcha.

    Marek

  • 26. Data: 2011-07-25 10:56:13
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/200908
    10/POMORZE/63047256
    http://www.photoblog.pl/biwer/73173701/2-wypadek-na-
    szlifierce-p.html

  • 27. Data: 2011-07-25 12:04:14
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Heh Ten drugi link to zupełnie inny wypadek. Sorki.

  • 28. Data: 2011-07-28 02:16:47
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Pogadaj ze złomiarzami, może sami sobie potną.
    Ja ciąłem kątówką elementy starego płotu i wyszło na to, że koszt
    zużytych tarcz był niewiele niższy od tego, co zapłacili w skupie.
    To też weź pod uwagę. Jedna tarcza cienka do cięcia = 4 zł, czyli tyle,
    co 6 kg złomu.
    Jacek