  • 11. Data: 2009-12-24 01:12:38
    Temat: Re: Cięcie żelbetu
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message
    news:hgub6f$lk3$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Fizyka się nie zmieniła od tych czasów.
    >

    > Przeczytaj jeszcze
    >
    > Sprawdzi się do 3-5mm. Kup sobie, albo wypożycz,
    > bo chyba nigdy nie ciąłeś takim palnikiem.
    > Coś musi ten stopiony materiał wypchnąć - w normalnej plazmie
    > jest to spręzone powietrze - tu ma to zrobić ten wyrzut gazu z palnika?

    > Aha, to wyjaśnia sprawę.

    W tej małej medium to woda - chłodzi i wypycha, w pozostałych powietrze. W
    małej przy spawaniu używa się spirytusu.

  • 12. Data: 2009-12-24 08:26:49
    Temat: Re: Ciecie zelbetu
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *ATZ Rzeszow* wdusil[a] knefle:

    >Witam
    >
    >Mam do zrobienia otwór pod okno dachowe w stropie żelbetowym, grubosc stropu
    >ok 8cm. Przymierzam sie, ze zrobie naciecia otworu szlifierka 230mm (duzym
    >boschem)i poprawie mlotem udarowym. Ten sposob bedzie ok? Sa tarcze fi 230mm,
    >ktore nadaja sie do zelbetonu i sa w znosnej cenie? Niedawno zepsulem tarcze
    >diamentowa po kontakcie ze zbrojeniem.

    Szlifierka to sie zajebiesz i nieco ogluchniesz. Wiertarka udarowa z udarem ~2J,
    (od razu pomin wiertarki zabawkowo-majsterkowe), te z udarem pneumatycznym
    za ~200zeta nadaja sie niezle. Do tego 4 zwykle wiertla do betonu 6-8mmm
    i jedno 10mm. Nawiercasz otwory po obwodzie w jak najmniejszych odstepach,
    pozniej mozesz co 3 otwor rozwiercic 10mm. Jesli beda zbrojenia przecinasz
    katowka albo brzeszczotem. Czas max. 90min.

  • 13. Data: 2009-12-24 10:22:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Prawusek wrote:

    > W tej małej medium to woda - chłodzi i wypycha, w pozostałych
    > powietrze. W małej przy spawaniu używa się spirytusu.

    Widzę, że kolega nie zaskoczył. Chodziło mi bardziej
    o inowacyjność tego rozwiązania od strony ortograficznej.
    Technicznie jest to rozwiązanie znane, tyle, że mało efektywne.
    Dodatkowo w większości przypadków cięcia palnikiem plazmowym o powodzeniu
    decyduje pozycjonowanie palnika w stosunku do materiału ciętego
    (położenie centrum temperatury, prędkość, zachowanie ciągłosci itp)
    Nie wiem jak technologicznie zachowa się beton, ale technicznie jest to
    pomysł
    chybiony - w domowych warunkach. Najszybciej poradzi sobie
    wiertarka z udarem i przecinarka tarczowa.

  • 14. Data: 2009-12-24 10:28:32
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    Znane a ngrody międzynarodowe dla tego produktu są.
    Wystarczy ściągnąć opis działania, a nawet filmik.

  • 15. Data: 2009-12-25 20:06:44
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > pali się wewnącz palnika.

    gdzie?

  • 16. Data: 2009-12-25 21:27:04
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Konrad N.S." <n...@o...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > gdzie?

    Poczytaj, jeżeli nie znasz rosyjskiego - polski przedstawiciel może mieć
    instrukcje po polsku