  • 111. Data: 2011-08-14 17:36:13
    Temat: Re: Ciekawe jak tam Werbinskiego gieldowe zyski?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Ja tylko obalam infantylne twierdzenie o rzekomej stabilności cen złota.

    > To porównaj do cen na świecie. DJIA był np. szybko rósł w okresie, kiedy

    > złoto stale taniało.

    Infantylne jest obalanie twierdzenia że złoto to kiepska lokata kapitału. Zalety
    złota to rosnąca wartość o rzeczywisty wskaźnik inflacji. Na pewno były okresy
    że rosła wolniej. Ale potem nadrabiała. Mała objętość stanowi dużą wartość. W
    związku z czym ostrożny właściciel jest niewrażliwy na kradzież albo zajęcie
    przez komornika. Łatwo daje się spieniężyć w każdej sytuacji politycznej i
    gospodarczej. Jest niewrażliwe na myszy. Akcje, obligacje fundusze ubezpieczenia
    nieruchomości ziemia to gówno przy złocie.

  • 112. Data: 2011-08-14 19:16:02
    Od: quent <x...@x...com>

    Myślę, że wypada zakończyć. Nic nowego poza ponownym pyszczeniem bez
    kszty logiki z siebie nie wyksztusiłeś.
    W realnym świecie dostałbyś z marszu po pysku po tym jak nazwałbyś mnie
    frajerem. Tu jakoś to zniosłem bo a nóż któś inny jeszcze czyta to co
    piszę. Ale aż tyle czasu dla buractwa nie mam.

    EOT

  • 113. Data: 2011-08-14 19:19:26
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-14 19:36, kogutek wrote:
> [...]
    > gospodarczej. Jest niewrażliwe na myszy. Akcje, obligacje fundusze ubezpieczenia
    > nieruchomości ziemia to gówno przy złocie.

    Otóż to.
    I wydawać by się mogło, że to takie logiczne a wręcz oczywiste.
    Niektórzy ludzie kierują się jednak jakąs "inną" logiką.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 114. Data: 2011-08-14 20:41:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > Właśnie, też mam identyczne zdanie. To jest chore. Jak można polegać na
    > funduszach emerytalnych, które zarobiły mniej niż lokata bankowa, która i
    > tak nie pokrywa inflacji.
    > Taki fundusz powinien budować fabryki na własność albo budować sieć
    > sklepów "Biedronka bis" i czerpać zyski z podstawowej działalności, a nie
    > spekulować na giełdach.

    Piszac to nie widzisz, ze prowadzenie biedronek przez fundusze to dokladnie
    zakup akcji biedronki?

    Pozdro.. TK

  • 115. Data: 2011-08-14 20:45:42
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Otóż to.
    > I wydawać by się mogło, że to takie logiczne a wręcz oczywiste.
    > Niektórzy ludzie kierują się jednak jakąs "inną" logiką.

    Ale Wy dziwne rzeczy piszecie. To kto Wam broni kupowac zloto?? Kupujcie ile
    wlezie, poki nikt nie przeczytal Waszych postow i jest jeszcze wzglednie
    tanie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 116. Data: 2011-08-14 21:10:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie chciałeś łatwiej to masz trudniej.
    > Tekst Murray N. Rothbard'a pt. "Take Money Back"
    > http://mises.org/rothbard/moneyback.asp
    >
    > A w nim odpowiedź - dlaczego parytet złota jest lepszy od pieniądza
    > fiducjarnego i oczywiście odpowiedź na pytanie w jaki sposób do parytetu
    > powrócić.
    > Daj znać jeśli nie znajdziesz odpowiedniego akapitu ;-)

    Brawo, kolejny tytul. A masz tak w ogole wlasne zdanie?

    Pozdro.. TK

  • 117. Data: 2011-08-14 21:10:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Tajemnica?? Toż ja ciągle staram się pisać najprościej jak można. Z moich
    > postów i choćby z tego filmiku widać DOKŁADNIE jak ten proces przebiega.
    > Prościej się nie da. Ja nie umiem.

    I gdzie ta wyzszosc parytetu?

    > A może wolisz trudniej? Kto jeszcze woli trudniej?
    > Może link do jakiegoś tekstu z biuletynu Instytutu Ludwika von Missesa po
    > angielsku?? O to Ci chodzi?
    > Masz jakiś kompleks? Nie doceniają Cię jako ekonomistę, że stale wpadasz w
    > ton wszechwiedzy?

    Wszechwiedzy? Toz to fundamenty podstaw dziedziny ktorej jak widac nikt do
    konca nie ogarnal.

    > A może powienienem sypnąć jakimiś tytułami książek, które warto przecztać
    > abym był godny dyskutować z Tobą?
    > Proszę bardzo:
    > Jakób Burnham "Rewolucja managerów"
    > "Zdrada Klerków"
    > Milovan Djilas "Nowa klasa"
    > Czy choćby "Ekonomikka" JKM
    > I co? Od razu lepiej dla dyskusji.
    > Czytałeś?

    I to ma byc dyskusja? Mam czytac ksiazki ktorych nie napisales? Potrafisz
    tylko powtarzac? Gdzies napisali, ze parytet byl lepszy bo pieniadz byl
    namacalny i tluczesz to gdzie podadnie. Wytlumacz nam zatem bez tytulow
    ktore ktos napisal, dla czego parytet bedzie lepszy od dzisiejszego
    pieniadza. To jest dyskusja. Mnie nie interesuje kto gdzies cos napisal,
    tylko dla czego uwazasz, ze parytet jest lepszy, bo zdaje sie o to chodzi?

    > Piszesz o podstawach...
    > Odpowiedz więc:
    > Lepiej kupić 2,37 kg ogórków za 4,7 zł, czy 1,95kg za 3,15zł?

    Lepiej kupic 1,95kg za 3,15zl, bo kilogram wychodzi za 1,6154zl a nie
    1,9831zl jak w drugim przypadku.

    > albo
    > Czy lepiej kupić za tę samą kwotę 17 kur, które znoszą 157 jajek w ciagu
    > 14 dni czy lepiej 11 kur, które znoszą 103 jajka w ciągu 16 dni?

    Lepiej kupic jajka, bo za 2,37zl nie kupisz nawet jednej kury.
    Gdybys mial jednak wiecej pieniedzy to lepiej kupic 17 kur z pierwszego
    przykladu, bo kazda zniesie srednio 0,6597 jajka na dzien a nie 0,5852 jajka
    na dzien. W proporcji cenowej pierwszy przyklad tez wypada lepiej.

    Masz racje.
    No to jak to jest z tym parytetem?

    Pozdro.. TK

  • 118. Data: 2011-08-14 21:12:53
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > On 2011-08-14 01:12, Andrzej Lawa wrote:

    > Zresztą życie na kredyt (i nie mam na myśli Kowalskiego) kiedyś musi się
    > skończyć (niestety bardzo źle) i to niejako wymusi powrót do złota srebra
    > czy tam platyny.

    I jak sobie wyobrazasz zestawienie kraju pijakow i prostytutek z kopalniami
    zlota i kraju np. Japoni bez zlota, bo niby jako mogliby pozyskac zloto
    skoro wodki nie robia?

    Pozro.. TK

  • 119. Data: 2011-08-14 21:15:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Masz na myśli Wielki Kryzys w Ameryce?
    > A to rozumiem Twoja analiza jego przyczyn?
    >
    > Polecam:
    > http://www.obserwatorfinansowy.pl/2010/12/30/rothbar
    d-o-wielkim-kryzysie-w-ameryce/

    Nie no rewelacja, na kazdy temat gotowy link. Chlopie, gdybys tak ten talent
    poswiecil na posiadanie wiedzy to masz duze szanse na niezla kariere w
    jakims banku. :-))

    Pozdro.. TK

  • 120. Data: 2011-08-14 21:22:39
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-14 23:10, Maniek4 wrote:
    > No to jak to jest z tym parytetem?

    Podałem link do Rothbardta. Wszystko jest tam napisane.
    Ja tego lepiej nie ujmę.

    Wszystko co wiem, gdzieś kiedyś albo przyczytałem albo wysłuchałem albo
    sam wydedukowałem choć wszystkie moje wnioski ktoś wcześniej opisał.

    Tak więc sam niczego NOWEGO nie wymyśliem ale skoro zrobiłeś mi z tego
    zarzut to pochwal się Co w dzidzienie ekonomii wymyśliłeś nowego?
    Jakieś własne wnioski, których nikt wcześniej nie opublikował??
    Ciekawym.