  • 121. Data: 2011-08-14 21:30:51
    Temat: Re: Ciekawe jak tam Werbinskiego gieldowe zyski?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-14 23:10, Maniek4 wrote:
    > Brawo, kolejny tytul. A masz tak w ogole wlasne zdanie?

    Moje zdanie jest zbierzne z poglądami najogólniej mówiąc starej szkoły
    austriackiej ekonomii. Ja jestem tylko zwykłym szarakiem, który uczy się
    z wielu źródeł. Są wsród nich nobliści!

    Rozumiem, że Maniek jest klasą samą w sobie.
    Też chciałbym być takim Batmanem ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 122. Data: 2011-08-14 21:34:03
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-14 23:15, Maniek4 wrote:
    > Nie no rewelacja, na kazdy temat gotowy link. Chlopie, gdybys tak ten talent
    > poswiecil na posiadanie wiedzy to masz duze szanse na niezla kariere w
    > jakims banku. :-))

    Ja to już czytalem. Polecam zwyczajnie.
    Spodziewasz się, że przytoczę tu na grupie genezę WK w Ameryce?
    ROTFL

  • 123. Data: 2011-08-14 21:36:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Pewnie sprawa się rypnie kompletnie gdy szejkowie przestaną honorować
    > zapłatę za ropę dolarem-wydmuszką pustym papierkiem produkowanym przez fed
    > praktycznie bez kosztow w dowolnej ilości.

    Nadmierna podaz waluty oslabia jej wartosc. Widac to po obcnym kursie
    dolara, wiec pieniadza powinno byc tyle ile powinno byc, co raczyles wyzej
    wysmiac zupelnie tego nie rozumiejac. Duzo pieniedzy mala wartosc i
    inflacja, malo pieniedzy klopoty z eksportem i rozwojem gospodarki. Pojmij
    wreszcie, ze monetaryzm to ewolucja ekonomii a nie jej twor. To nauka
    opisujaca istniejace zjawiska a nie je tworzaca. Zrozumienie tego to
    fundament dzisiejszego swiata. Ty trwaj sobie dalej w czasach Johna Meynarda
    Keynesa (wylinkujesz sobie z latwoscia) i nie zauwazaj, ze ktos inny opisal
    procesy gospodarki ewolucyjnie trafniej (polecam Miltona Friedmana -
    wylinkujesz sobie z latwoscia). Pieniadz to ewolucja i nie ma powrotu do
    zadnego barteru, nie pozostaje zatem nic innego jak nauczyc sie zrozumiec
    procesy z tym zwiazane. To najtrudniejszy dzial ekonomii ktorego do konca
    nikt nie pojal i jezeli tego nie rozumiesz a wladasz tym bez kompleksow nie
    potrafiac sklecic nic wlasnego, to wiemy na jakim poziomie wiedzy jestes.
    Dzisiejsze problemy to jak pisalem nie problem systemowy, fundamentalny
    tylko zwyklych bledow w podejsciu do polityki pienieznej, nadmiernego
    zadluzania sie i optymistycznej wiary, ze ciagle bedzie tylko roslo, a przy
    tym rowniez machloje. Jest przy tym male ale. Dzis madrzejsi jestesmy o
    doswiadczenia sprzed trzech lat, ale trzeba pamietac, ze wtedy tego nie
    wiedzielismy. Dzis mozesz sobie pisac to co piszesz, ale cztery lata temu
    nic nie wiedziales, wiec nauka jak widac ciagle ewoluuje dajac nadzieje na
    lepsze decyzje i prawo w przyszlosci.

    Pozdro.. TK

  • 124. Data: 2011-08-14 21:42:08
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Piszac to nie widzisz, ze prowadzenie biedronek przez fundusze to
    > dokladnie zakup akcji biedronki?

    Nie - to nie to samo. Bo spólki giełdowe nie płacą swoim właścicielom i ci
    współwłaściciele nie mają pojęcia co się tam dzieje.
    To są oderwane rzeczy od rzeczywistości.
    Gdyby za plajtę spółki taki trzeci filar by poszedł siedzieć, a tak to
    zwalają na rynki finansowe.
    Pomnażać pieniądze trzeba budując fabryki, stocznie, centra turystyczne,
    hotele, a nie "inwestować w nie".

  • 125. Data: 2011-08-14 21:49:34
    Od: quent <x...@x...com>

    > Dzisiejsze problemy to jak pisalem nie problem systemowy, fundamentalny
    > tylko zwyklych bledow w podejsciu do polityki pienieznej,

    Uff wyłowiłem chyba jedyne zdanie mające jakiś sens. Choć też nie do końca.
    Reszta to jakieś zaklinanie przyszości i dobre rady wujka dobra rada.

    Pozwolę sobie zauważyć, że Twoja naiwność poraz kolejny sięga zenitu.
    Poraz kolejny udawadniasz, że nie wiesz na jakim świecie żyjesz
    sądząc, że gdzieś popełniało się czy też popełnia błędy w podejściu do
    polityki pieniężnej.

    A w tle słychać tylko cichutki hihot bankierów :-)))

  • 126. Data: 2011-08-14 21:52:27
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4e4842df$1@news.home.net.pl...

    > A w tle słychać tylko cichutki hihot bankierów :-)))

    W tej całej giełdzie i rynkach finansowych, forexach chodzi tylko o prowizję
    biura maklerskiego i o nic więcej.
    Natomiast spółka dostaje darmowy kredyt, którego nie musi zwracać.
    Pozostali to tylko naiwni hazadziści.

  • 127. Data: 2011-08-14 21:59:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie rouzmiem się. Kompletnie!!!
    > Chodzi o zadłużenie państw.
    > To co Kowalski robi ze swoimi pieniędzmi to jego sprawa.
    > Pisałem o skutkach polityki kreacji pieniądza z powietrza dla przeciętnego
    > Kowalskiego!!

    Skutki dla przecietnego Kowalskiego, hehe dobry numer.
    Ile by nie pisal to nie trafi do Ciebie, ze gdyby nie pieniadz kreowany to
    byc moze mialbys na konto gotowke, bo gospodarka do rozwoju potrzebuje
    pieniadza. Nie dociera do Ciebie, ze to mechanizm nie tworzony tylko na
    szczescie zauwazony, rozpoznawalny i opisany, dzieki czemu sankcjonowany,
    policzalny i kontrolowany przez emitenta pieniadza jakim jest bank centralny
    a nie jakis rzad z Twoich filmikow. Teksty jakie tu prezentujesz to
    oglupianie nawet nie ciemnego ludu, bo trudno miec pretensje do przecietnego
    Kowalskiego, ze nie jest bankowcem.

    Pozdro.. TK

  • 128. Data: 2011-08-14 22:04:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Do tyłu jesteś z historia bankowości. I to tej w sumie całkiem niedawnej.
    > Hint - skartelizowanie działalności.
    > lub rok 1913 w usa

    > Ah ta pycha i ten nieodłączny ton wszechwiedzy.

    > Mamy demokrację a niej jak wiadomo (nie wszystkim niestety) decydują
    > głupcy i zwycięża socjalizm.

    > Firmowanie kreacji pieniądza poprzez bankowy dług.
    > Mógłbyś się domyślić przecież to oczywste.

    Oczywiscie...
    :-DDDD

    > Ufff znów historia...
    > Bez zrozumienia histori nie zrozumiesz teraźniejszości.
    > Kto "wymyślił" podatek dochodowy?

    Ja wiem - banki. :-DDD

    Pozdro.. TK

  • 129. Data: 2011-08-14 22:09:31
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-14 23:59, Maniek4 wrote:
    > kontrolowany przez emitenta pieniadza jakim jest bank centralny
    > a nie jakis rzad z Twoich filmikow.

    Maniek widziałeś 6 minut tylko i jeszcze źle zapamiętałeś.

  • 130. Data: 2011-08-14 22:15:13
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-15 00:04, Maniek4 wrote:
    > Ja wiem - banki. :-DDD

    Oj tam banki.
    To my w demokratycznym głosowaniu przecież, świadomie w całej swojej
    masie :-DDD

    Infantylizm jest słodki ale wystarczy już plizz ;-)