  • 21. Data: 2011-08-11 07:41:26
    Temat: Re: Ciekawe jak tam Werbinskiego gieldowe zyski?
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.08.2011 21:44, J-L-F pisze:

    > no właśnie, sądzę, że będzie znacznie gorzej.
    > tylko idioci wierzą jeszcze w bajki, skoro pieniądz nie oparty jest o
    > parytet złota, to staje się papierem toaletowym, a złoto staje się tym,
    > czym było zawsze: pieniądzem - taka jest przyczyna obecnego kryzysu na
    > giełdzie.

    Przyczyną kryzysu na giełdzie są idiotyczne przesądy w połączeniu z
    cwaniactwem pazernych spekulantów. No i oczywiście pazerność i
    rozrzutność USA.

    Dolar jest tak rozwodniony, że tak na prawdę jego obecna wartość jest
    czystą fikcją - jest sztucznie podtrzymywany przez tych, co by dużo
    stracili na jego dewaluacji do wartości realnej.

    Parcie w górę złota, jena i CHFa jest wynikiem przesądów, stereotypów i
    owczego pędu - zapotrzebowanie przemysłowe na złoto jest mniej-więcej
    stałe, podobnie wydobycie i recykling, Japończycy mieli tsunami i
    katastrofę nuklearną, no i mają gigantyczny deficyt. Szwajcaria jest
    malutka i opiera się głównie na eksporcie, który dostanie w d*.*ę przy
    takim nadęciu ich waluty.

    No, w przypadku złota przesąd jest wsparty tradycją. Ale niczym poza tym
    - jest to kolejna bańka spekulacyjna, która prędzej czy później musi się
    zawalić.

    I jeszcze jedno a'propos złota - pamiętasz może co się stało, jak na
    europejski rynek trafiła nagle duża ilość złota z podboju tzw. Nowego
    Świata?

  • 22. Data: 2011-08-11 08:41:31
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "kogutek" <s...@g...pl> wrote in message

    > To dopiero początek spadków. Poczekamy zobaczymy.

    Ale giełda nie ma nic wspólnego z ekonomią. To hazard podobny do tego, który
    rząd zakazał tylko dozwolony.
    To musi pierdyknąć, ta piramida finansowa.

  • 23. Data: 2011-08-11 08:50:33
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Aug 10, 8:14 pm, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:
    > Dnia 10-08-2011 o 19:47:50 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):
    > No wsiąkło drobne 25 mld złotych :( ci co maja akcje albo fundusze
    > to mają ciepło :(

    Ale wsiąkło czy ich tam nigdy nie było?
    A jesli było to czy było tyle warte?

    ;)

  • 24. Data: 2011-08-11 10:20:21
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

> [...]
    >
    > I jeszcze jedno a'propos złota - pamiętasz może co się stało, jak na
    > europejski rynek trafiła nagle duża ilość złota z podboju tzw. Nowego
    masz rację. Tylko że graczem giełdowym jest statystyczny Kowalski. To on jest
    cwaniakiem i spekulantem. Przez giełdy przechodzą pieniądze ludzi a nie
    budżetowe. Tak że mieszanie rządu USA do kryzysu na giełdach nie ma chyba
    sensu. Jak Kowalski zarabia na giełdzie to twierdzi że jest mądry i
    zapobiegliwy. Nikt nie mówi że jest oszustem bo sprzedaje coś po zawyżonej
    cenie. Jak tylko zaczyna brakować następnych " zapobiegliwych" do wydymania to
    jest płacz że rządy są winne. To co nazywają kryzysem jest tylko korektą
    wartości akcji firm giełdowych. Do pełnej korekty oczywiście nie dojdzie bo
    jak znacząco akcje stanieją to znajdą się nowi oszuści indywidualni co będą
    chcieli zarobić na innych. Nie wiem co się stało jak pojawiło się złoto z
    podboju. Ale wiem że jak ktoś ma sztabę złota to jak przychodzi kryzys to
    odetnie piłką do metalu kawałek i sprzeda. W kryzysach złoto ma zawsze dobrą
    cenę.

  • 25. Data: 2011-08-11 10:34:53
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.08.2011 12:20, kogutek pisze:

> [...]
    > budżetowe. Tak że mieszanie rządu USA do kryzysu na giełdach nie ma chyba
    > sensu. Jak Kowalski zarabia na giełdzie to twierdzi że jest mądry i

    Bardziej miałem na myśli wykupywanie dużych hazardzistów za pieniądze
    podatników i produkcję pustego dolara.

> [...]
    > odetnie piłką do metalu kawałek i sprzeda. W kryzysach złoto ma zawsze dobrą

    Ale z żadnego racjonalnego powodu!

    Równie dobrze zamiast złota mogły by być np. ładne muszelki.

  • 26. Data: 2011-08-11 11:25:47
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andrzej Ława napisał:
    > Równie dobrze zamiast złota mogły by być np. ładne muszelki.

    No nie bardzo...
    Złota jest w sumie w pewnym sensie ograniczona ilość, a muszelek ludzie
    by sobie nazbierali skolko ugodno i jeszcze trochę - traciłyby na
    wartości ze względu na ich nieograniczoną ilość.

    pozdr
    Robert G.

  • 27. Data: 2011-08-11 11:28:31
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Aug 11, 12:20 pm, "kogutek" <s...@g...pl>
    wrote:
> [...]
    > odetnie piłką do metalu kawałek i sprzeda. W kryzysach złoto ma zawsze dobrą

    Jak portugalczycy i hiszpanie przywiezli mase zlota azteckiego do
    europy to ich gospodarka popadla w klopoty.
    Stalo sie cos w rodzaju dodruku pieniadza. Ci co pierwsi dostali te
    dodatkowe pieniadze (w tamtym przypadku w zlocie) mogli cos sobie
    kupic za nie. A nastepni uzywajacy tego zlota do zaplaty juz
    powodowali wzrost cen i inflacje.

    Dzis dzieki temu ze zlota nagle nie przybedzie to taki scenariusz nie
    jest mozliwy. Dlatego zloto/srebro/platyna no i troche ropa jest
    uznawane za dobry towar w ktorym mozna trzymac pieniadze.

  • 28. Data: 2011-08-11 11:43:50
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.08.2011 13:25, robercik-us pisze:

    > No nie bardzo...
    > Złota jest w sumie w pewnym sensie ograniczona ilość, a muszelek ludzie

    Ona jest dość sztucznie ograniczona. Wydobycie spokojnie można
    zwiększyć. No i tak na prawdę jaką masz gwarancję, że te rezerwy złota
    jeszcze tam są? I czy w ogóle kiedykolwiek było to prawdziwe złoto, a
    nie pozłacany ołów? To wszystko jest "na wiarę".

    > by sobie nazbierali skolko ugodno i jeszcze trochę - traciłyby na
    > wartości ze względu na ich nieograniczoną ilość.

    Muszelek też nie jest nieograniczona ilość. Zwłaszcza np. perłopławów.

  • 29. Data: 2011-08-11 11:49:28
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-10 22:55, Marek Dyjor pisze:
    > dokładnie... parytet złota czy innego minerału jest raczej dość marnym
    > stabilizatorem kursu waluty.
    >
    > Problemem jest życie na kredyt, dodajmy na nadmierny kredyt. Problemem
    > jest nadmierna rozbudowa narzędzi spekulacyjnych na rynkach finansowych.

    Problemem pierwotnym jest drukowanie pieniędzy czy to w mennicy czy to w
    postaci udzielenia kolejnego kredytu z tzw. thin money - pieniędzy
    pochodzących z powietrza, z zapisów księgowych. To w sumie nie ma
    większego znaczenia.
    Chodzi właśnie o parytet...
    Komu zależało na zniesieniu parytetu?

    Dla rozluźnienia zagadka ekonomiczna:
    Półtorej kury znosi półtora jajka w ciągu półtora dnia.
    Ile potrzeba kur, by uzyskać sześć jajek w ciągu sześciu dni?

    ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 30. Data: 2011-08-11 11:52:41
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.08.2011 13:28, ptoki pisze:
    > Dzis dzieki temu ze zlota nagle nie przybedzie to taki scenariusz nie
    > jest mozliwy. Dlatego zloto/srebro/platyna no i troche ropa jest
    > uznawane za dobry towar w ktorym mozna trzymac pieniadze.

    Ale nadal jest to siła tradycji i umowy. Że niby złoto jest cenne, bo
    jest go (stosunkowo) mało. OK, fajnie. I co z tego?

    Naturalnych otoczaków z naturalną dziurką w środku też jest bardzo mało.

    Ale teraz wyobraźmy sobie totalny kryzys. Ty np. masz w bloku piwnicę
    pełną złota, a ja mam domek i hektar pola oraz wiedzę, jak z niego
    uzyskać żywność. Jesteś głodny. Oferujesz mi złoto. Ale na co mi to
    złoto? Nie jest mi ono do życia potrzebne. Natomiast ty do przeżycia
    potrzebujesz żywności, którą ja jestem w stanie wyprodukować, a ty nie.

    I o ile nie znajdziesz jakiegoś frajera z obsesją na punkcie żółtego
    metalu - nie masz nic wartościowego na wymianę.

    Dobrze to ilustruje pointa z jednego ze skeczy Jerzego Pietrzaka:
    "Jeszcze nie było takiej wojny, kiedy za kawałek złota nie można było
    dostać kawałka chleba".

    Z jednej strony - mamy przesąd/tradycję o bezpiecznej złotej lokacie i
    kupowanie go za horrendalną cenę w czasach relatywnego spokoju oraz
    kosmiczną w czasach pewnego zaniepokojenia, a z drugiej - jak się
    wszystko posypie - za złoto kupujesz coś, co w czasach jego pompowania
    kosztowało ułamek ceny tego złota.