  • 61. Data: 2011-08-12 10:41:29
    Temat: Re: Ciekawe jak tam Werbinskiego gieldowe zyski?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > zaczniesz produkować cokolwiek i sprzedawać z zyskiem. Czemu te
    > fundusze nie otwierają fabryk i nie zarabiają na zysku z produkcji?
    > Zarabiają na gówno wartych wycenach akcji, które mają się nijak do
    > ekonomii danego zakładu. Taki TVN - poczytaj za zeszły rok. 800
    > milionów obrotu i 15 milionów zysku. Albo ten interes się nie opłaca,
    > bo z takim zyskiem to jest granica płynności finansowej, albo
    > wyprowadzają pieniądze ze spółki poprzez zlecenia i licencje do
    > zaprzyjaźnionych firm w Luxemburgu. Gdyby sklep miał taki procent zysku to

    twierdziłeś ostatnio, że pracujesz w banku, chyba jako portier.

    sprawdź może co to ejst zysk spółki i czym sie różni od zysku firmy
    jednosobowej.

    Sprawdź co to sa inwestycje. Wieź sobie poszukaj sprawozdzanie roczne i
    wczytaj sie w jego treść to sie dowiesz dlaczego mają tylko 15 mln zysku.

  • 62. Data: 2011-08-12 12:18:15
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > zamknąć targi bo to też jest hazard :)
    >
    > gówno wiesz o giełdzie.
    >
    > giełda nie jest może doskonałym systemie ale lepszego nikt nie wymyślił,
    > podobnie jak z demokracją

    Ty niewiele więcej wiesz. Drobny ciułacz jak trzy lata temu kupił akcji za
    1000 złotych to teraz ma mniej o 15% nie uwzględniając inflacji. Wiem nie mam
    racji i się nie znam. WIG20 przez 20 lat podwoił swoją wartość. Nie
    rekompensuje to inflacji. To znaczy że długofalowo giełda przynosi duże
    straty. Wymyślono lepszy system. Nazywa się nie grać na giełdzie.

  • 63. Data: 2011-08-12 12:22:03
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > wsiąkło jak sprzedali, jak nie sprzedali to nic im nie wsiąkło.

    Jak nie wsiąkło to gdzie jest? Ktoś kupił za tysiąc, Zapłacił żywą gotówką. A
    dają mu za to 500. To mu wsiąkło czy zarobił?

  • 64. Data: 2011-08-12 13:03:45
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.08.2011 14:18, kogutek pisze:

    > Ty niewiele więcej wiesz. Drobny ciułacz jak trzy lata temu kupił akcji za
    > 1000 złotych to teraz ma mniej o 15% nie uwzględniając inflacji. Wiem nie mam

    Ja się z Markiem zgodzę, ale przekornie ;)

    Tj. owszem, jest to najlepszy znany system... do dojenia frajerów ;->

  • 65. Data: 2011-08-12 13:23:57
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Ja się z Markiem zgodzę, ale przekornie ;)
    >
    > Tj. owszem, jest to najlepszy znany system... do dojenia frajerów ;->
    I jak by to poeta napisał " Wszystko w tym temacie". A tak przy okazji. W
    czasie prawie dwudziestu lat złoto zdrożało 11 razy. Nie mylić z jedenastoma
    procentami. Wychodzi że Bank Ziemski w dalszym ciągu jest najbezpieczniejszy.

  • 66. Data: 2011-08-12 17:01:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.08.2011 21:35, Maniek4 pisze:

    > przegrzanie koniunktury i co tam jeszcze. W miare rozwoju - wzrostu
    > gospodarki pieniadza powinno byc wiecej, lecz nie za duzo. Brak pieniadza
    > spowalnia lub wrecz uniemozliwia wzrost. Jak pomyslisz nad tym to zrozumiesz
    > dla czego parytet to przeszlosc.

    Bo jest zbyt sztywny. Z drugiej strony fikcyjny pieniądz (pomijam taki
    detal, że IMHO złoto jako pieniądz to mniej-więcej taka sama fikcja)
    czasem zanadto kusi różnych regulatorów do manipulacji. Jedno i drugie
    ma zady i walety ;) ale na współczesne czasy pieniądz, który może zostać
    nadmiernie zgromadzony przez spekulantów bez możliwości nagłego
    wyprodukowania przez emitenta i dokopania złodziejskim spekulantom to
    też duże ryzyko.

    Postawmy sprawę jasno - pieniądz to czysto umowny sposób na bilansowanie
    rozdziału zasobów. Tylko naiwniacy traktują pieniądz, tak złoty jak i
    papierowy, jako coś posiadającego jakiekolwiek znaczenie poza tą umową.

    Swoją szosą istnieją już próby wylansowania "pieniędzy nowej ery" - czy
    to w formie roboczogodzin, czy to w formie jednostek energii.

    A z czasem i one przestaną mieć sens, bo postęp technologiczny ma szanse
    zlikwidować obiektywną potrzebę reglamentowania zasobów.

  • 67. Data: 2011-08-12 17:12:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.08.2011 08:24, quent pisze:

    > Ja nie wątpię, że ilość pieniądza się liczy. Tu kompletnie nie o to
    > chodzi. Rzecz w tym, że nie widzisz sedna problemu "polityki pieniądza
    > bez pokrycia" i skutków tej polityki jakie na dzień dzisiejszy
    > obserwujemy w europie i usa.

    A czym chcesz "pokrywać" ten pieniądz? Ogierem?

    > Nie wie - i to był właśnie powód ostatniego krachu w usa.

    A do tego międzywojennego przyczynił się właśnie "pokryty" dolar.

    [ciach]

    > Masz problemy z logiką. Długi to SKUTEK!!!
    > Przyczyną jest zła polityka monetarna.

    Zła polityka finansowa. Bo "pieniądz umowny" to jedyne rozsądne wyjście
    na nasze czasy. Przywiązanie do jakiegokolwiek surowca prowadzi do
    absurdów - albo nowe źródła surowca spowodują katastrofalną inflację,
    albo nowe jego zastosowania zagrożą katastrofalną deflacją.

    Popatrz co się działo z "Liberty Dollar" - totalna czkawka wartości
    nominalnej i ciągłe zmiany przelicznika "LD" na "pokrycie" w metalach.

  • 68. Data: 2011-08-12 19:40:49
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma nic wspolnego dzis. W takich czasach zawieruchy niestety tak jest. W

    > krotkim okresie wyglada to kiepsko, ale w dlugim nieco inaczej.

    > Nie ubylo kasy bo niby czemu mialoby ubyc?

    > Pozdro.. TK

    Długoterminowo. Ha ha ha. Weź przestań bo mam zajady i mnie boli jak się śmieję.
    Jak byś był uprzejmy napisać o ile wzrósł WIG20 od początku istnienia giełdy w
    Polsce. Jasne że ubyło. Spytaj takiego co kupił akcje jak powstała giełda czy
    zarobił. Gadki szmatki były że jak Kowalski zainwestuje w akcje to zarobi trochę
    więcej niż na odsetkach w banku. Do emerytury sobie potem dołoży, dzieciom
    wesela wyprawi. Giełda miała być bardzo bezpiecznym sposobem lokowania
    pieniędzy. Można inwestować w pojedyncze firmy. Wtedy ryzyko jest większe. Ale
    można i w pakiety. Ryzyko małe bo prawdopodobieństwo że od razu wiele firm z
    pakietu zdechnie.

  • 69. Data: 2011-08-12 19:52:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > śmieję.
    > Jak byś był uprzejmy napisać o ile wzrósł WIG20 od początku istnienia

    Wiesz co to jest dywidenda?

    > Spytaj takiego co kupił akcje jak powstała giełda czy
    > zarobił. Gadki szmatki były że jak Kowalski zainwestuje w akcje to zarobi
    > trochę
    > więcej niż na odsetkach w banku.

    I ze niby ciagle mialo rosnac? Przestan, nie mow, ze uwierzyles...

> [...]
    > Ale
    > można i w pakiety. Ryzyko małe bo prawdopodobieństwo że od razu wiele firm

    Nie no, przeciez nie inwestuje sie w cala gielde. Kupuj akcje z potencjalem
    a nie byle co...

    Pozdro.. TK

  • 70. Data: 2011-08-12 20:24:42
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > pokrycia" i skutków tej polityki jakie na dzień dzisiejszy obserwujemy w

    To oswiec nas czym niby ten pieniadz mialby byc pokryty?

    > Nie wie - i to był właśnie powód ostatniego krachu w usa.
    > Nie rozumiesz tego mechanizmu. Poczytaj choćby Gwiazdowskiego a jak z

    Ty przeczytaj moze najpierw ustawe "Prawo Bankowe" to sie wiecej dowiesz na
    temat bankowosci... Gwiazdowski to super gosc, tylko jeszcze trzeba wiedziec
    o czym pisze.
    Ostatni krach w USA to zle kredyty w nieruchomosci za sprawa Alana
    Greenspana zarzadzajacego FED, ktory mial nadzieje, ze kazdy moze...
    Konsekwentne zadluzanie sie panstwa i dodruk dolarow, a nie brak wiedzy o
    ilosci pieniadza, raczej zla polityka pieniezna.

    > Mogą i robią to. Jakże groteskowa jest ta Twoja naiwność.

    Nie naiwnosc tylko znajomosc branzy. Ty widzisz Zdzicha po kredyt ktorego
    nikt nie sprawdza, a ja mowie Ci, ze bank nie moze pozyczyc wszystkim
    Zdzichom wiecej niz wynika to z przepisow. Jak udzieli duzo niesplacanych
    kredytow to rosna rezerwy od tzw. zlych kredytow w kazdym miesiacu wyzsze co
    dla banku jest strata. Zamiast udzielac kredytow bank musi utrzymywac
    rezerwy nawet 100% niesplacanego kredytu.O tyle samo bedzie mniej pieniedzy
    na rynku. To ile kredytu moze udzielic uzaleznione jest od kapitalu wlasnego
    banku, wysokosci depozytow i w skrocie rezerw i to jest policzalne dla
    naszego NBP. Ty nie rozumiesz o czym jest mowa dla tego patrzysz w skali
    mikro, jakiegos kolesia z dowodem osobistym po kredyt.
    Wczesniej pisales o parytecie co jak by nie patrzyl jest skala makro
    gospodarki a teraz chcesz rozpatrywac polityke kredytowa bankow? W ten
    sposob to my i za miesiac do niczego nie dojdziemy.

    > Hahaha...
    > Ehh ta wiara w teorię soc-bankingu.
    > Kończy się to tak jak w stanach gdzie pompuje się setki miliardów dolarów
    > z publicznych pieniędzy po to aby przejąć "złe długi" od banków.
    > Na prawdę nie widzisz co się dzieje??

    A co ma piernik do wiatraka? Czy zla polityka monetarna jest dowodem na to,
    ze lepszym wyjsciem jest parytet zlota? O czym w ogole piszesz? Raz o miesie
    a raz o armatach... Amerykanie wybrali droge nacjonalizacji bankow by
    ratowac system. Za podatnikow pieniadze (oby) kupili udzialy w bankach ktore
    zreszta kase maja oddac - podobno. Ja bym wolal, zeby te banki upadly, ale
    to przeciez pieniadze ludzi sa w tych bankach i co im powiesz?

    > Przeciez to Ty ją zaklinasz!

    Pokaz w ktorym miejscu?

    > Masz problemy z logiką. Długi to SKUTEK!!!
    > Przyczyną jest zła polityka monetarna.

    Oooo, jest jakis postep. Juz nie piszesz o tym, ze parytet bylby lepszy
    tylko o zlej polityce monetarnej z czym zreszta sie zgadzam. Brawo, chyba
    pojmujesz o co w tym chodzi.

    Pozdro.. TK