  • 101. Data: 2013-12-08 20:52:25
    Temat: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 08.12.2013 20:41, M. pisze:

    > Do wydobycia miedzi potrzebujesz ropę :-)

    Sęk w tym, że nawet jakbyś ją miał, to nie będziesz miał skąd wydobywać.

    Chyba jedyne rozwiązanie to rozwój eksploracji kosmosu - minerały z
    asteroid i orbitalne elektrownie słoneczne (energię można bezpiecznie
    przesyłać rozproszonymi mikrofalami).

  • 102. Data: 2013-12-08 21:32:55
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2013 20:41:43 UTC+1 użytkownik M. napisał:

    > Do wydobycia miedzi potrzebujesz ropďż˝ :-)
    >

    > M.

    Energii potrzeba, niekoniecznie z ropy. Kutasa w talarki bym sobie nie dał pociąć ze
    na przynajmniej niektórych morskich platformach wiertniczych nie ma kontenerowych
    siłowni jądrowych made in japan. To jak może są w takich miejscach to dlaczego nie
    mają zasiać kopalni rudy miedzi. Dużo złóż miedzi jest w Afryce. Tam raczej
    infrastruktury do zasilania kopalni gdzieś w buszu nie ma. Łatwiej dowieźć kilka
    kontenerów niż budować rurociąg i elektrownię albo budować linię wysokiego napięcia.
    Po coś japońce takie kontenerowe elektrownie jądrowe robią.

  • 103. Data: 2013-12-08 22:02:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2013 20:04:21 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Zatem zwi�kszenie izolacji z 13cm styro do 20 to koszt 1000z�. Grosze >nawet
    w kredycie...
    Zwiększenie izolacji styro z 13 do 20 cm nie spowoduje znaczącego zmniejszenia
    kosztów ogrzewania na emeryturze. Może na flaszkę rocznie dzięki temu emeryt
    zaoszczędzi. Zresztą skoro to tylko 100kzł to i emeryta stać będzie aby ten styro
    dokleic.
    Żeby koszty ogrzewania na emeryturze były znacząco wyższe to na etapie inwestycji
    trzeba trochę więcej zainwestowac jak ten 1kzł. Wyżej już o tym pisali nie bede
    powtarzał ale to własnie te dodatkowe min 10 lat spłaty kredytu

  • 104. Data: 2013-12-08 22:23:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2013 22:02:17 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Zresztą skoro to tylko 100kzł
    Miało być 1kzł lub 1000zł- jak kto woli;)

  • 105. Data: 2013-12-08 22:23:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Zresztą skoro to tylko 100kzł to i emeryta stać będzie aby ten styro
    >dokleic.

    a nie , nie - teraz to kosztuje tylko styro - a gdyby chciec zmieniać to
    cała elewacja jest do roboty. Koszty znacznie wieksze.

    b.

  • 106. Data: 2013-12-08 22:36:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-08 19:10, M. pisze:

    > Chciałbym, żeby było tak, jak piszesz. Niestety nie jest to prawda.
    >
    > http://www.peakoil.pl/p/peak-oil-nie-za-30-lat
    >
    > http://ziemianarozdrozu.pl/encyklopedia/74/kiedy-zab
    raknie-ropy

    > Zwracam uwagę na dwa akapity, w których jest napisane, skąd jest
    > informacja o dostępnych rezerwach ropy w krajach OPEC
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_price_increases_sin
    ce_2003

    Matko, skad Ty bierzesz te linki?
    Kiedys o klimacie miliony, teraz o ropie. Wez jakies wolne czy cos.
    Zycie minie a linkow tylko bedzie przybywac.

    Do rzeczy..
    Nie twierdze, ze ropy bedzie przybywac. Zeby nie produkowac pobocznych
    watkow twierdze, ze ocieplenie domu to najmniejszy problem z tym
    zwiazany, bo o ironio jak wzrosnie popyt na materialy do ocieplen to i
    ropy szybciej zabraknie. Jak zabraknie to raczej bedziesz sie martwil
    innymi rzeczami, a w wolnej chwili uzbierasz chrustu do ogrzania domu.

    Pozdro.. TK

  • 107. Data: 2013-12-08 22:46:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2013 22:36:03 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    >Jak zabraknie to raczej bedziesz sie martwil
    > innymi rzeczami, a w wolnej chwili uzbierasz chrustu do ogrzania domu.
    Czyli moja decyzja z 2007 roku aby ogrzewać drewnem była słuszna;)

  • 108. Data: 2013-12-08 22:50:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2013 22:23:36 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > a nie , nie - teraz to kosztuje tylko styro - a gdyby chciec zmieniaďż˝ to
    > ca�a elewacja jest do roboty. Koszty znacznie wieksze.
    Rozumiem że Twoja elewacja dotrwa do końca Twojej emerytury i nie poniesiesz kosztów
    na jej zmaine/naprawę?
    Wiesz Kogutek gdzies tam nam wytyka że 20letni dom to do remontu generalnego i po
    trosze ma rację.
    I tak na emeryturze ta elewację będziesz pewnie poprawiał to i przy okazji ten 1kzł
    na styro wydasz więcej. Sen zawsze spokojniejszy jak styro więcej.

  • 109. Data: 2013-12-08 22:56:38
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-08 20:40, M. pisze:

    > Tak. Gazpromowi opłaca się wpuścić nas w węgiel, bo wtedy za 20-30lat
    > będziemy od nich ten węgiel kupować (oprócz ropy i gazu).

    Jaki kolwiek wezmiesz scenariusz to i tak tylko przetasowanie
    mozliwosci, bo wielkiego wyboru poki co nie mamy. Do wdrazania
    odnawialnych zrodel trzeba niestety kapitalu. Przyklad chinski jakby
    pokazuje, ze na poczatek trzeba sie wyzec dobrotliwej polityki. Panstwa
    ktore glosza ekologiczna propagande dawno sie wzbogacily i stac je na to
    zeby chocby wykupywac nasze elektrownie. Ale kiedy sie bogacily nie byly
    takie pro eko. Wprowadzenie drakonskich norm na ocieplenia to jakas
    propaganda, moze jakies niezrozumienie problemu, albo zbyt waskie jego
    postrzeganie. Jak wytlumaczyc wieksze zuzywanie energii na produkowanie
    dodatkowych ilosci materialow po to zeby szybciej placic wyzsze rachunki
    za coraz drozsza energie i wszystkie pozostale dobra, fundujac przy
    okazji ludziom przymusowe getta? Moze autor zaklada, ze ten styropian to
    sam sie spienia i robi sie go z trawy? Albo piasek czy bazalt topia sie
    od spojrzenia prezesow firm produkujacych welny mineralne? To naduzycie
    - wiem, ale chociaz troche pokazuje, ze tak powiem drugi koniec tego
    samego kija.

    Pozdro.. TK

  • 110. Data: 2013-12-08 23:08:31
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-08 20:04, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > cos rzedy wielkosci ci sie chyba mylą. Na ocieplenie domu 20cm styro
    > potrzebowalem 3kzł (na styropian, inne koszty i tak taki same). Zatem
    > zwiększenie izolacji z 13cm styro do 20 to koszt 1000zł. Grosze nawet w
    > kredycie...

    Dobrze przeciez wiemy, ze nie o te 7cm styropianu tu chodzi. Z zycia
    wiemy, ze dodatkowe ocieplenie wzglednie cieplego domu nie przeklada sie
    procentowo na rachunki proporcjonalnie do polepszenia parametrow
    termicznych samej sciany. Tu dojdzie plyta fundamentowa, wspomniany
    styropian na scianach, nie tylko lepsze okna, ale takze ich montaz ze
    wszystkimi tasmami. Cieply dach, odzysk energii, obowiazkowe solary i co
    komu do glowy przyjdzie jeszcze. Podejrzewam tez, ze wprowadzenie takich
    zapisow ustawowo nie tylko nie spowoduje spadku cen tych materialow, ale
    wrecz ich wzrost. Cala budowlanka podparta nakazami stosowania
    okreslonych materialow stworzy branzowa klike bez presji cenowej i moze
    co gorsza bedzie dzialac przeciw rozwojowo. Cos na wzor pomyslow
    tuskowych internetu dla wszystkich spowoduje, ze nikt nie bedzie w nowe
    technologie inwestowal.

    Pozdro.. TK