  • 111. Data: 2013-12-08 23:12:39
    Temat: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-08 22:46, Kris pisze:
    > Czyli moja decyzja z 2007 roku aby ogrzewać drewnem była słuszna;)

    No w mysl scenariusza jaki nam M projektuje to jedyna sluszna decyzja. :-)

    Pozdro.. TK

  • 112. Data: 2013-12-08 23:25:35
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-08 20:39, M. pisze:

    > Jak będzie ujemna to nie będą budować.

    A jak wzrosna koszty to beda budowac?
    Nie rozumiem z czym polemizujesz. Tworzysz jakies poboczne watki, czemus
    zaprzeczasz z o czyms dyskutujesz, tylko nie mam pojecia po co?
    Przeciez oczywiste jest to, ze jak nakazowo trzeba bedzie budowac
    cieplejsze domy to nie tylko dotyczyc to bedzie domow jednorodzinnych,
    ale takze calej deweloperki, wiec koszty wzrosna w calej branzy. Kredyt
    ma do tego tyle, ze banki dostosowujac sie do cen rynkowych po prostu
    rozloza na wiecej rat wyzsza kwote kredytow, wyzsze raty, albo zmniejszy
    sie liczba tych ze zdolnoscia kredytowa.
    Wyjdzie na to, ze ludzi jak mowisz nie tylko nie bedzie stac na wlasne
    domy, ale takze na mieszkania. Dobrze beda sie mieli ci co wynajmuja i
    to najlepiej kupione przed wprowadzeniem durnego prawa w imie utopijnej
    idei.

    Pozdro.. TK

  • 113. Data: 2013-12-12 08:38:13
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-08 22:56, Maniek4 pisze:

    > Jaki kolwiek wezmiesz scenariusz to i tak tylko przetasowanie

    A my w tym przetasowaniu będziemy na szarym końcu z węglem, który
    będziemy importować.

    M.

  • 114. Data: 2013-12-12 08:41:29
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-08 23:12, Maniek4 pisze:

    > No w mysl scenariusza jaki nam M projektuje to jedyna sluszna decyzja. :-)

    Raczej wg tej interpretacji. :-) ja tej interpretacji nie podzielam.
    Uważam, że normy docieplenia powinny być i strategicznie powinniśmy
    dążyć do domów pasywnych.

    Co do obaw o technologie to nie mam żadnych. Potrzebowaliśmy dużo
    tramwajów i pociągów - mamy Pesę, Newag (też zaczynali od zera). Z tym,
    że na stworzenie przemysłu technologii OZE potrzeba czasu a powinniśmy
    zacząć już teraz.

    M.

  • 115. Data: 2013-12-12 08:45:03
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-08 22:02, Kris pisze:
    > Zwiększenie izolacji styro z 13 do 20 cm nie spowoduje znaczącego zmniejszenia
    kosztów ogrzewania na emeryturze. Może na flaszkę rocznie dzięki temu emeryt
    zaoszczędzi. Zresztą skoro to tylko 100kzł to i emeryta stać będzie aby ten styro
    dokleic.
    > Żeby koszty ogrzewania na emeryturze były znacząco wyższe to na etapie inwestycji
    trzeba trochę więcej zainwestowac jak ten 1kzł. Wyżej już o tym pisali nie bede
    powtarzał ale to własnie te dodatkowe min 10 lat spłaty kredytu

    Ale to nie tylko styro. To także ustawienie domu, liczba okien. Teraz
    przy budowie domu inwestor głównie myśli o kolumienkach przy wejściu.
    Okna od południa i mało okien od północy to nie jest rzecz, która
    zwiększa koszty inwestycji.

    M.

  • 116. Data: 2013-12-12 08:54:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2013 08:45:03 UTC+1 użytkownik M. napisał:
    > Okna od po�udnia i ma�o okien od p�nocy to nie jest rzecz, kt�ra
    > zwi�ksza koszty inwestycji.
    Samymi oknami od południa oszałamiających oszczędności nie zrobisz.
    Jeśłi wogóle zrobisz gdyż okna z reguły są "zimniejsze" od ścian.

  • 117. Data: 2013-12-12 09:00:41
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Samymi oknami od południa oszałamiających oszczędności nie zrobisz.
    >Jeśłi wogóle zrobisz gdyż okna z reguły są "zimniejsze" od ścian.

    mówi sie ze zyski słoneczne z okien południowych sa wieksze niez straty z
    ich "zimnoty"

    b.

  • 118. Data: 2013-12-12 09:26:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2013 09:00:41 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > m�wi sie ze zyski s�oneczne z okien po�udniowych sa wieksze niez straty >z
    ich "zimnoty"
    Czyli calą południową ściane ze szkłą zrobić, a północną z półmetrowego styropianu;)

  • 119. Data: 2013-12-12 09:35:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Czyli calą południową ściane ze szkłą zrobić, a północną z półmetrowego
    >styropianu;)

    W pasywnym tak jak mowisz :-) Zeby sie nie dac zwariowac, u mnie dałem na
    północnej scianie 1 duze okno i 3 małe - a na południowej 6 dużych.

    b.

  • 120. Data: 2013-12-12 10:49:26
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-12 08:38, M. pisze:

    > A my w tym przetasowaniu będziemy na szarym końcu z węglem, który
    > będziemy importować.

    Ropy nie mamy, gazu nie mamy. Mamy tylko wegiel. Cos z zewnatrz i tak
    musimy kupowac, co za roznica dzis czy jutro?

    Pozdro.. TK