  • 21. Data: 2010-12-17 21:31:36
    Temat: Re: Ciekawy watek o ociepleniu z cyklu jak nie robic ocieplenia.
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-17 20:58, Kadar pisze:

    > Czy to nie nadmiar szcescia?
    >
    > Zawsze czytalem ze membtrany zastepuja sztywne poszycie. Jak do tej
    > pory bylo to dla mnie logiczne. Teraz widze tendencje laczenia obu
    > systemow.

    Papa jest dobra, bo nie przemięka. Natomiast dla wełny ma jedną
    nieprzyjemną własność - jest nieprzewiewna. A wełnę trzeba wentylować.
    Przy papie nad wełną szczelina wentylacyjna musi być grubsza (np. 4cm).
    Trzeba też pamiętać o zrobieniu odprowadzenia tego powietrza w kalenicy
    (czyli dziura w papie na szczycie. Jeśli szczelina jest duża to i
    przewiew większy - a więc więcej ciepłego powietrza jest wywiewane z
    wełny. Dlatego warto dać membranę.

    Ot i cała filozofia.

    M.

  • 22. Data: 2010-12-17 22:07:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Normalnie dałbym membrane na krokwie i tyle. Tak swoja drogą ciekawy
    > jestem jak to wygląda po 30 latach, membrany i te różne tasmy klajace, ma
    > ktos jakies linki z remontów, rozbiórek itp?

    Link moze nie, ale niektorzy instalatorzy opisywali tutaj pokruszona
    membrane przy okazji monowania kolektorow slonecznych na poroletnich
    dachach. Sam kiedys slyszalem taka historie pare lat temu jak to do
    znajomego znajomego przyjezdzala ekipa na obdukcje skruszone membrany po
    paru latach. Ponoc reklamacje uznali i dali nowa membrane. Co z kosztem
    wymiany nie wiem. Mozna miec nadzieje, ze te dzisiejsze beda lepsze, choc z
    drugiej strony patrzac na dzisiejszy sprzet moze byc chyba tylko gorzej.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2010-12-18 10:17:04
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-12-2010 o 19:42:47 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Takie cos jest dopuszczane:
    > http://www.luskar.pl/szczegoly.php?aukcja=&grupa_p=1
    4&przedm=992971&pwd%5B14%5D=%2F382239%2F615249%2F919
    503&grp=&sortuj=nazwa&sess_id=1726194100

    Co nie znaczy że zalecane, wg mnie to błąd.

    > Mysle, ze nie chodzi tylko o przesiakanie dachowki ale i o kondensacje
    > pary
    > wodnej na spodniej czesci. Zjawisko dobrze znane uzytkownikom garazow
    > blaszanych.
    I o tym myślałem, bo lać się z dachu chyba nie lało, a kondesacja będzie
    problemem, zależy jeszcze jak paroizolację ułożą.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 24. Data: 2010-12-18 10:20:45
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-12-2010 o 21:52:48 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    > zasadniczo masz rację. Ale sztywne poszycie jest u mnie konstrukcyjne,
    > założyłem sobie ze konstrukcja budynku ma być mocna dlatego jest wiecej
    > niz normalnie słupków nośnych budynku, troche nietypowy wiązar powiązany
    > ze stropem i płyta osb dachowa. Koszt stosunkowo nieduże a spokój ducha
    > - bezcenny :)
    >
    > Normalnie dałbym membrane na krokwie i tyle. Tak swoja drogą ciekawy
    > jestem jak to wygląda po 30 latach, membrany i te różne tasmy klajace,
    > ma ktos jakies linki z remontów, rozbiórek itp?
    Nie wiem jak wygląda, ale ja dałem najdroższą jaka była
    wysokoprzepuszczalną
    tak że mogłem wełnę docisnąć do membrany.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 25. Data: 2010-12-18 10:29:50
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-12-2010 o 19:46:14 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > o to własnie mi chodzi - planowałem dac mambrane od dołu tak jak piszesz
    > ze szczeliną - ale zeby zapewnic sobie wiatroizolacyjnosc owinąć dookoła
    > krokwii jak na tych fotkach co wysmiewacie. Zreszta producent membran
    > tez tak zaleca. Zapewniłoby mi to podwójną izolację od wiatru: membrane
    > i paroizolacje.
    >
    > Czyli od góry bedzie tak:
    > blachodachówka
    > łaty
    > kontrłaty
    > papa izolacyjna (bo nie wiem kiedy tą blache dam)
> [...]

    Wiesz gdybyś to osb miał dziurawe :) to membrany byś nie potrzebował bo po
    co,
    ale masz jak masz i musisz dać coś co ci odsunie wełnę od osb żeby była
    wentylacja
    a jednocześnie ochroni wełnę przed wodą i wywiewaniem ciepłego powietrza i
    te zadania
    spełni tylko membrana.
    Co do trwałości, membrana nie lubi UV i gorąca, dlatego pisałem ci że pod
    blachą ją trafi
    dosyć szybko, ale jak jest prawidłowa szczelina i odpowiedni przewiew to
    membrana nie
    nagrzewa się jak dach i powinna długo wytrzymać.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 26. Data: 2010-12-18 17:01:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    4&przedm=992971&pwd%5B14%5D=%2F382239%2F615249%2F919
    503&grp=&sortuj=nazwa&sess_id=1726194100

    >Co nie znaczy że zalecane, wg mnie to błąd.

    Mi tez sie nie podoba, ale jak nie ma wyjscia to jest to jakas mozliwosc.

    >I o tym myślałem, bo lać się z dachu chyba nie lało, a kondesacja będzie
    >problemem, zależy jeszcze jak paroizolację ułożą.

    Sadzac po uzytym materiale i kolejnosci warstw raczej cudow bym sie nie
    spodziwal. :-)

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2010-12-18 17:44:00
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    >Co nie znaczy że zalecane, wg mnie to błąd.

    Mylisz się.

> [...]
    I o tym myślałem, bo lać się z dachu chyba nie lało, a kondesacja będzie
    problemem, zależy jeszcze jak paroizolację ułożą.

    Ależ o czym wy folią piszecie.
    Temperatury w przegrodzie się kłaniają. Punkt rosy jest gdzie indziej w blaszaku
    a gdzie indziej w ociepleniu wełny. W blaszaku jest na powierzchni blachy a w
    ociepleniu gdzieś w wełnie.
    Dlatego wełnę zabezpieczyć należy bardzo starannie paroizolacją od dołu. Punktu
    rosy nie zniwelujemy ale możemy zniwelować występowanie tej rosy :)
    Jeszcze raz powtarzam że takie stosowanie jest jak najbardziej dopuszczalne.
    Kiedy w Polsce poddasza obijano jeszcze dyktami i płytami pilśniowymi to ja w
    Austrii robiłem nie tylko instalacje elektryczne ale także przez długi czas
    zajmowałem się suchą zabudową.
    Wykonałem osobiście takie rzeczy jak:
    Studio TV w Burgtheater,
    Centrum konferencyjne Donau Kraftwerk,
    Najwięcej krwawicy poszło w biurowiec Deloitte
    http://www.archiguards.at/projects/office/dt.php w którym byłem "zatrudniony"
    jako podwykonawca.
    Znaczy się że każdy dostawał swój projekt i miał coś z niego do zrobienia.
    Na zdjęciu poniżej
    http://www.archiguards.at/img/projects/office/dt/big
    .jpg
    widzicie moje osobiste dzieło z indywidualnymi moimi technologiami montażu
    obmyślanymi w trakcie wykonania a uzgadnianymi osobiście z architektami i
    baumajstrami tego biurowca.
    Dostałem projekt architektoniczny ale nie konstrukcyjny i ode mnie zależało w
    jaki sposób co wykonam. Cały sufit na parterze biurowca, ściany działowe
    wszelkiej maści. Na pozostałych piętrach także, między innymi niemal połowa 4go
    albo 5go... już nie pamiętam. Jescze mnóstwo pierdół na każdym z pięter aż do
    garażu podziemnego także.
    Po prawej stronie na tym zdjęciu jest wejście do budynku, za zieloną ścianą
    centrum monitoringu, dalej na lewo w głębi znajduje się sala multimedialna w
    kształcie jajka kurzego. Ściany wykonywałem z płyt GK oczywiście. Na suficie
    dwupoziomowym, oprócz mnóstwa lamp i osprzętu znajduje się kilka sporej
    wielkości świetlików. Jeden widać w prawym rogu. Jeżeli coś na tej budowie było
    bardzo ważnego lub skomplikowanego to najczęściej ja tą robotę dostawałem z
    polecenia samego baumajstra.
    Oprócz tych prac na mojej liście są hotele, fabryczki, drukarnie, mnóstwo
    poddaszy a także drobnych mniejszych prac w tym temacie jak głupie wstawienie
    drzwi w ścianie GK :) albo ich zdemontowanie :)
    Napisałem to janusz_kk1 nie po to aby się pochwalić ale żeby ci udowodnić iż
    widziałem i dotknąłem naprawdę sporo rzeczy w gipskartonach i jakaś tam membrana
    to jest pryszcz.

    Marek - czasem tarnus :)

  • 28. Data: 2010-12-18 17:45:49
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

> [...]

    I o tym myślałem, bo lać się z dachu chyba nie lało, a kondesacja będzie
    problemem, zależy jeszcze jak paroizolację ułożą.

    Ależ o czym wy piszecie.

  • 29. Data: 2010-12-18 17:58:05
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-18 18:45, 4CX250 pisze:

> [...]
    > rosy nie zniwelujemy ale możemy zniwelować występowanie tej rosy :)
    > Jeszcze raz powtarzam że takie stosowanie jest jak najbardziej

    Wełna pod papą MUSI być wentylowana, tak więc o ile paroizolacją
    odetniesz parę wodną z wnętrza do domu, to zostaje jeszcze wilgoć z
    zewnątrz - np. przy zmianach temperatury, wwiewaniu śniegu, itd, itp.

    Druga (ważniejsza) rzecz to wywiewanie ciepłego powietrza z wełny przez
    szczelinę wentylacyjną. Przy szczelnym poszyciu (mówimy tu o papie) robi
    ci się pod papą komin. Jak jeszcze wieje wiatr i są różnice ciśnień
    pomiędzy kalenicą a okapem to może nieźle wiać (vide Kiki, który ma
    takie problemy). Owszem - można dać parę cm wełny więcej lub membranę :-)

    M.

  • 30. Data: 2010-12-18 20:25:01
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wełna pod papą MUSI być wentylowana, tak więc o ile paroizolacją odetniesz
    > parę wodną z wnętrza do domu, to zostaje jeszcze wilgoć z zewnątrz - np. przy
    > zmianach temperatury, wwiewaniu śniegu, itd, itp.

    Ależ nad wełną masz przecież tą papę lub membranę paroprzepuszczalną więc skąd
    ten śnieg na wełnie?
    Jeżeli wysokoparoprzepuszczalna to dopuszcza się nawet jej dotykanie do wełny a
    jak "słabsza" to musi być szczelina. Przy papie bezwzględnie szczelina bo
    inaczej grzybem cała wełna zarośnie.

    > Druga (ważniejsza) rzecz to wywiewanie ciepłego powietrza z wełny przez
    > szczelinę wentylacyjną.

    Wysokiej jakości wełna o dużej gęstości a zarazem o bardzo dobrej lambda nie
    zostanie przewiana w takim stopniu
    jak jakaś taniocha majsterszmata. Weź przykład ze zwierząt. Tam działa to
    idealnie. Przystosowane potrafią nawet pływać i nie jest im zimno. Dobra wełna
    mineralna jest także hydrofobizowana czyli że włókna nie wchłaniają tak wody jak
    w zwykłej wełnie.

    > Przy szczelnym poszyciu (mówimy tu o papie) robi ci się pod papą komin.

    I bardzo dobrze że się robi. Tak ma być. Dzięki temu usuwana jest wilgoć. Tak
    samo będzie gdy zamiast papy damy membranę.

    > Jak jeszcze wieje wiatr i są różnice ciśnień pomiędzy kalenicą a okapem to
    > może nieźle wiać (vide Kiki, który ma takie problemy). Owszem - można dać parę
    > cm wełny więcej lub membranę :-)

    Wiesz, ja nie widziałem domu kiki w realu. Z opowieści jego to ta jego cała
    budowa to chyba jedna wielka fuszerka którą teraz kiki poprawiać musi. Ja u
    siebie mam zrobione tak jak to zawsze robiłem i nie widzę absolutnie żadnych
    problemów. Bardzo niskie zużycie gazu na ogrzewanie potwierdza, że jest to
    dobrze wykonane przy takich materiałach jakie zastosowałem.
    Dom 150m2 z czego 18m2 to nieogrzewany garaż w bryle budynku. Stan licznika
    30.12.2009 4348m3, a wczoraj stan licznika 5404m3. Tak dla porównania jeszcze
    na dzień 01.06.2010 stan licznika 5036m3.

    Marek