  • 61. Data: 2021-11-30 18:43:43
    Temat: Re: Ciepła, Francuska zima
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 29.11.2021 o 22:28, a a pisze:

    > Znajoma płaci za gaz 10.000 zł rocznie za segment

    To nie wiem, co on z tym gazem robi. A może mieszka gdzieś na
    Suwalszczyźnie...

    --
    Ewa

  • 62. Data: 2021-11-30 18:51:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 18:43 FEniks <x...@p...fm> pisze:

    > To nie wiem, co on z tym gazem robi. A może mieszka gdzieś na
    > Suwalszczyźnie...

    Jeśli a a pisze prawdę to kluczowe jest ile znajomy ma m2 i jaką temp.
    utrzymuje.
    Te 10k PLN to może być tanio jak ma 300-500m2 do ogrzania i ma 23-24 st. w
    pomieszczeniach.
    Gaz teraz wychodzi jakieś 10-20% więcej niż węgiel i ze 2-3 razy więcej
    niż drewno.

    TG

  • 63. Data: 2021-11-30 19:09:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 30 listopada 2021 o 18:52:17 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > .
    > Gaz teraz wychodzi jakieś 10-20% więcej niż węgiel i ze 2-3 razy więcej
    > niż drewno.

    Sprawdź ceny drewna to się zdziwisz.
    A co do węgla to to na dzisiaj 1kWh z ekogrochu wychodzi blisko 30 gr, z gazu ok 23gr

  • 64. Data: 2021-11-30 19:14:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 19:09 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Sprawdź ceny drewna to się zdziwisz.
    > A co do węgla to to na dzisiaj 1kWh z ekogrochu wychodzi blisko 30 gr, z
    > gazu ok 23gr

    Znajomy kupował we wrzesniu (20.09) i ceny były takie (byłem pośrednikiem):
    Dąb - 210
    Grab-Buk - 240
    Brzoza 200

    za mp.

    TG

  • 65. Data: 2021-11-30 19:17:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 30 listopada 2021 o 18:42:17 UTC+1 FEniks napisał(a):

    > Też planuję założyć PV, ale chodzi mi głównie o uniezależnienie się,
    > przynajmniej częściowo, od prądu z zewnątrz, w razie Wu.

    Tylko to już wymaga większych nakładów, niż taka standardowa instalacja (on-grid)
    wpychana teraz przez naganiaczy... W takiej jak wyłączą prąd, to nawet w dzień nic
    nie będzie działało, nawet przy pełnym słońcu ;)
    Potrzebny falownik hybrydowy, a żeby mieć prąd w nocy jeszcze jakiś system
    magazynowania (a to juz drogo jest...)

  • 66. Data: 2021-11-30 19:50:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 30 listopada 2021 o 19:14:35 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Znajomy kupował we wrzesniu (20.09) i ceny były takie (byłem pośrednikiem):
    > Dąb - 210
    > Grab-Buk - 240

    Myślę że to już historia
    Kolega handluje drewnem opałowym na dużą skalę jak na nasze lokalne warunki(kilka tys
    m3 na sezon)
    W zeszłym sezonie buka połupanego sprzedawał za 280zl/m3
    W październiku stanął do przetargu w nadlesnictwie i nie kupił nic. Jakiś duży gracz
    kupił za 400zl/mp
    Ponoć drewno nieprzetworzone na potęgę z Polski wywożą, lokalne tartaki mają kłopot
    ze zdobyciem.materialu.
    Ja do swoich celów(nie ogrzewanie) kupuje drewno skandynawskie bo suchego, polskiego
    najzwyczajniej nie ma u nas.
    Ps
    Fakt faktem że handlarz z 1 mp kupionego w nadlesnictwie 2-2,5 mp sprzedaje;)

  • 67. Data: 2021-11-30 20:20:34
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 30.11.2021 o 19:17, WS pisze:

> [...]
    nie będzie działało, nawet przy pełnym słońcu ;)
    > Potrzebny falownik hybrydowy, a żeby mieć prąd w nocy jeszcze jakiś system

    Jestem świadoma, że instalacja PV wymaga zasilania z zewnątrz. Dlatego
    czasem podczytuję, co tu piszecie na temat magazynowania. ;)

    --
    Ewa

  • 68. Data: 2021-11-30 20:25:31
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 30.11.2021 o 19:50, Kris pisze:
> [...]
    kłopot ze zdobyciem.materialu.
    > Ja do swoich celów(nie ogrzewanie) kupuje drewno skandynawskie bo suchego,

    Podobno Chińczycy wykupują. I m.in. dlatego meble też idą mocno w górę.

    > Ps
    > Fakt faktem że handlarz z 1 mp kupionego w nadlesnictwie 2-2,5 mp sprzedaje;)

    A co z nim robi? Moczy?

    --
    Ewa

  • 69. Data: 2021-11-30 20:26:27
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-30 o 10:50 -0800, Kris napisał:
    > nadlesnictwie i nie kupił nic. Jakiś duży gracz kupił za 400zl/mp
    > Ponoć drewno nieprzetworzone na potęgę z Polski wywożą

    To zaskakująca cena, bo u mnie ster kosztuje 57 euro brutto - z
    dowozem, pocięciem 50cm i ułożeniem.

    To "wywożenie" też mnie dziwi, bo drewno opałowe do niczego innego z
    reguły się nie nadaje...

    Mateusz

  • 70. Data: 2021-11-30 20:33:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 30 listopada 2021 o 20:26:30 UTC+1 Mateusz Viste napisał(a):
    .

    > To "wywożenie" też mnie dziwi, bo drewno opałowe do niczego innego z
    > reguły się nie nadaje...

    Może przemiał i płyty meblowe.mdfy itp?